Vi som går på Viktväktarna del 5
Hej igen.
Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
Ge järnet!!!
Hej igen.
Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
Ge järnet!!!
Vilken skitvecka jag har haft!
Allt verkar liksom rasa i sömmarna när man inte får eller orkar göra som man vanligtvis gör. Vet inte vad som drbbat mig de senaste dagarna för jag är urtrött och vill egentligen inget annat än sova i soffan framför TVn. Vill inte laga mat, vill inte äta, vill inte dricka mitt vatten, vill inte... vill inte! Jag hoppas nu hitta nya krafter i något magiskt kärl någonstans för jag behöver hålla igång mig, sinnet och viljan för att inte helt halka ur backen. Det jobbigaste är ju att jag tröst och slöäter mer än jag borde för jag orkar inte stå emot, minsta lilla sug och jag är där och mölar ner en macka till fast jag inte vill, inte borde... En skitvecka med andra ord.
Svanboet: Kom igen, du kan ju inte ge upp nu. Du har redan kommit långt i din viktnedgång. Ta nya tag redan nu. Det kommer att gå jättebra.
Nejdå här ges ingeting upp för jag har minsan tänkt ta mig under 90 denna vecka och inte upp fler gånger. Det jobbiga är ju att hantera sinnesstämningen som svänger så kraftigt. Jag har lovar mig själv minst 1år på VV och antaligen kommer jag ju inte gå i mål inom detta år så då är det bara att fortsätta. Bryt ihop och gå vidare, sånt är livet. Det är jobbigt när det svänger så fort bara.
Kämpa Svanboet, kämpa!!! Har själv inte orkat skriva upp points, men ändå hållit mig från att vräka i mig urskillningslöst. Imorgon ska jag väga mig :-/
Svanboet - Vad trist att veckan varit så dålig! Men om du känner dig trött och kraftlös, kan inte det bero på ngt annat? Tänker om du är förkyld, sovit dåligt, blivit lite vinterdeppig eller så?
Hur som helst så är det bara en vecka, det är bara att nya tag när krafterna kommer åt en! Man ska inte klanka ner på sig själv när det går dåligt, det går man inte ner mer i vikt av. Bättre att lägga det bakom sig och fortsätta kämpa!
Själv är jag förvirrad. När jag väger mig hos viktväktarna så står det i princip still kring 69,5. Men jag brukar fuskväga mig några gånger per vecka och då väger jag mig både morgon och kväll och morgonvikten kryper neråt (från ca 70 kg som start till 67,8 i morse) medan kvällsvikten ligger stadigt på ung. 69,5. Hos viktväktarna så väger jag mig på kvällen.
Midjemåttet har också minskat från 84 cm till 80 cm så något händer ju, men det syns ju inte på min viktkurva hos viktväktarna!
Frågan är om jag ska gå på det jag väger och mäter hemma, eller om jag ska gå på det jag väger där?
Det blev ett fint resultat här i morse. -1,6 kg!
Härligt!
Nu kör vi så det ryker!
Här kommer en till med ett positivt resultat . Det är ingen digital våg så det är lite svårt att säga exakt, men jag avrudnar uppåt och då har jag gått ner 1,5kg. Kanske inte så mcyket på fyra veckor men ändå sporrande för mig.
För vidare rapport så kom jag i väg och simnmade i dag. Det kändes lite bättre denna gång, trots att det var två veckor sedan sist. Skönt.
******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.
Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -1,2 kg.
Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 39 veckor (v.20, 2009), vikt v6: 90,5kg (-1.9)
tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 16/2 --> 68,5 kg.
Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.
ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.
Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg)
fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...