• ThereseStefan

Vi som går på Viktväktarna del 5

Hej igen.

Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
    Ge järnet!!!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5
  • ThereseStefan

Hej tjejer. Här har det varit en skitvecka med för mycket godis och lite träning. Förkyldningen satte sina spår ordentligt denna gången. Dock var jag och tränade idag och orkade hålla ut 27 minuter på löparbandet med efterföljande lyftning av vikter. Helt ok. Täräning blir det på onsdag igen.

Bra kämpat alla ni andra!!! Keep up the good work =)

• tågjäntan

I helgen hade vi besök av min syster. Jag som tänkt vara ordentlig coh festa med dippa, hon behöver ännu mer gå ner i vikt, då får hon för sig att göra en kladdkaka (!). Helt glad var jag inte och mer blir det ju till var och en när man bara är tre. Jag som gått omkring och skyllt på hennes sambo (i övrigt en bra kille) för att han inte stöttat henne när det gäller att gå ner i vikt. Men nu undrar jag om hon inte har lika stor del i det hela själv.

• lillalyckan

Bra vecka för mig. HAr fyllt i varenda liten smula jag ätit i CL och det har gett resultat -1.6kg! Känns mycket bra... Har gjort så att jag har nallat lite av veckobonusen varje dag istället för att spara och äta allt på en gång och då blev det inga problem alls för mig... Gick ju upp 3 kg till förra veckan men nu är jag tillbaka på startvikt och kan börja jobba mig neråt igen. Har tränat spinning idag! Första konditionsträningen på 7 år(!) Har som motivation anmält mig till Midnattsloppet i augusti :-/

• Svanboet

lillalyckan - vilket kanonresultat!!

Helt underbart roligt att höra att du hittat till spinningen, min favvo ! Jag blir väldigt nyfiken på vad Midnattsloppet är?

• lillalyckan

Kolla på www.midnattsloppet.com där kan man läsa mer. Det är precis vad det låter som. Ett lopp vid midnatt En mil är det som gäller så nu blir det konditionsträning!

• Svanboet

FINALLY! under 90!!! Ibland är det kanske bra att inte bry sig så mycket när man ändå står stilla. Har nu totalt skavt av 20.5kg på 42 veckor vilket känns helt ok. Har nu dryga hälften kvar till mål så det är bara att sätta full fart framåt.

******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
    Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.

Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -3,9 kg (66,6 kg).

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, sedan v.20 2009, vikt v10: 89.3 kg (-1.2)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 16/2 --> 68,5 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg). 16/2 v.4 58,0 kg (-0,5). 1/3 v.6 58,5 kg (+0,5).8/3 v.7 58 kg (-0,5).

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...
    *********************************** ************************** ¨

• Sonja68

WOOOOOOHOOOOOO!!! Jippie!!!! Hurra, hurra, hurra! *trumpeter och fanfarer, hoppar och dansar med pom-poms*

GRATTIS Svanboet! Så j-a starkt jobbat tjejen

Bara fortsätt nu, nu vet du ju att det ger resultat.

Åh, vad jag är GLAD för din skull

Själv är jag helt fast i fikadiket och hinner inte räkna points när jag gör middag i all hast mellan slalomträningar, simskola och körsång. Men jag försöker ta små portioner och mer grönsaker. Jag känner mig ändå rätt glad för jag ser att ungarna gillar maten jag lagar. Att det innebär att jag får ta mindre portioner och byta ut kolhydrater mot grönsaker och rotfrukter gör mig inget. Det viktigaste för mig är ändå att få ro i mammahjärtat; en hyfsat näringsriktig middag, snabbt tillagat och ungarna gråter inte när de ska äta!
    Ska försöka räkna ut points på mina standardrecept istället, så jag vet direkt och inte behöver räkna varje gång = jag räknar inte alls...

• Malin och Joel

Usch, det går inget vidare. Just nu har jag mens och jag är sjuk typ HELA tiden så det blir ingen träning av och jag orkar inte hålla motivationen uppe... blir mackor istället för mat och kakor istället för frukt till mellanmål. Inge bra...

• tågjäntan

HURRA! För svanboet
    Hoppas att det ger kraft och inspiration att kämpa vidare.

För egen del känns det som att jag blir mindre på alla ställen utom magen . På byxorna märks det mer där bak, men inget på magen, Kommer det någonsin att försvinna? Men det är ju åtta kilo kvar så det är bara att hänga i och kämpa vidare.

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5