• ThereseStefan

Vi som går på Viktväktarna del 5

Hej igen.

Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
    Ge järnet!!!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5
  • lillalyckan

Wohoo Bra jobbt Svanboet! Grattis! Så skönt att ha nått ett så stort mål

här går det okej, skriver faktiskt ner allt jag äter, tycker att checklistan på nätet är guld värd, vi får se på måndag!

• ThereseStefan

GRATTIS Svanboet! Riktigt bra jobbat. Är glad för din skull eftersom du har kämpat så länge.

• Svanboet

Tack alla för alla hurrarop och söttande utrop. Det är fantastiskt att faktikst få känna sig lättare än någonsin.

• tågjäntan

Jag har vägt mig i dag. Tyvärr stod vågen på + - 0, så jag kopierar inte in någon lista.
    Så i dag har jag känt mig lite oinspirerad...

• Svanboet

Verkar vara lite deppstämning här inne nu...

Kom igen tjejer! Ni är ju knaonduktiga!

Sonja - du står i och grejar som en riktig dundermamam så varför inte vara nöjd med det. Att du orkar ens fundera på points är helt häpnandsväckande! Räkna du ut på ett ungefär vad du får i dig i dina snabba standardrecept så får du bättre koll men grubbla inte om det är "för mycket".

Malin - De veckorna tycker jag också är svårast att hålla sig på mattan och med tanke på hur mycket hormoner som stormar runt i kroppen så är det väl inte konstigt att man är sugen p allt utom morot. Låt det som varit vara och se framåt. Än finns det tid och än finns det anledning att börja på nytt. Sätt upp en inspirerande bild på kylskåpet eller skriv upp ett inspirerande motto så kanske det blir lättare.

tågjäntan - +/-0 är ju kanonbra! Häng inte läpp för det för sen blir det mycket bättre nästa vecka. Känns det som om du blirt mindre är ju allt som det ska! Visst känns det på lite olika ställen och ibland "syns" ingen skillnad fast där är en enorm skillnad. Och alla tappar vi vikt på olika ställen olika fort. Jag har trots allt sån tur att jag verkar tappa ganska lika runt om men i min grupp på VV finns en tjej som tappar typ massor runt magen och på armarna och väldigt lite på rumpa och lår så alla varianter finns!

lillalyckan - ska hålla tummarna för dig! Det är ju meningen att det ska fungera bra bara man fyller i sin CL varje dag. Jag har faktiskt slarvat denna vecka men jag är på semester i Sälen och har tokjobbigt på jobbet så nu äter jag det som sällskapet lagar och är mycket glad för att jag får stå på ett par skidor stora delar av dagen.

Så kom igen nu tjejer så tar vi en till vecka vid hornen och tar oss igenom den med bravur!!

• tågjäntan

Den här helgen har jag fallit en del. Men idag blev det iaf ca en timmes promenad med gumman i det fina vädret.

• lillalyckan

Idag är det vägningsdags igen! Håll tummarna för mig!

• Sonja68

Jag glömde väga mig imorse, jag gör det imorgon.
    Lycka till Lillalyckan!

• ThereseStefan

Hej tjejer. Hoppas att veckan har gått bra för er. För mig så börjar den närma sig det STORA datumet. Nästa fredag vigs vi!!! Har tyvärr inte gått ner något i vikt men tränar flitigt ändå. Orkade springa 38 minuter samt lite gym därpå idag. Är riktigt stolt över mig själv.

Lycka till alla för en vidare toppenvecka!!!

• lillalyckan

-1.4! Så nu har jag gått ner de där tre kilona som jag gick upp för två veckor sen! Känns toppen, nu ligger jag på ett minus från min startvikt och det går åt rätt håll nu
    Nu jäklar!

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5