• ThereseStefan

Vi som går på Viktväktarna del 5

Hej igen.

Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
    Ge järnet!!!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5
  • Sonja68

GRATTIS Lillalyckan!! STrålande resultat

• Svanboet

Stående ovationer!! *klapp,klapp,klapp*

Fantastiskt resultat!

lillalyckan skrev 2010-03-15 22:40:27 följande:
    -1.4! Så nu har jag gått ner de där tre kilona som jag gick upp för två veckor sen! Känns toppen, nu ligger jag på ett minus från min startvikt och det går åt rätt håll nu Nu jäklar!
  • Svanboet

Åh hujja! Jag är imponerad! Hur är det med fötterna? Du fryser inte va?

ThereseStefan skrev 2010-03-15 16:03:42 följande:
    Hej tjejer. Hoppas att veckan har gått bra för er. För mig så börjar den närma sig det STORA datumet. Nästa fredag vigs vi!!! Har tyvärr inte gått ner något i vikt men tränar flitigt ändå. Orkade springa 38 minuter samt lite gym därpå idag. Är riktigt stolt över mig själv. Lycka till alla för en vidare toppenvecka!!!
  • Sonja68

******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
    Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.

Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -3,9 kg (66,6 kg).

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, sedan v.20 2009, vikt v10: 89.3 kg (-1.2)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 16/2 --> 68,5 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg). 16/2 v.4 58,0 kg (-0,5). 1/3 v.6 58,5 kg (+0,5).8/3 v.7 58 kg (-0,5). 16/3 v.8 58,9 kg (+0,9).

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...
    *********************************** ************************** ¨

Bläääääää

Men nu har jag börjat skriva upp min "matdag" redan på morgonen, för att veta hur många points det blir under dagen. Då kan jag justera i tid. T.ex. jag vet idag att lunchen drar ihop många points idag. Ja då kommer jag inte att äta den pointsrika middagen jag planerat till resten av familjen utan ska äta en lite pointssnålare tomatsoppa m frukt till istället Få se hur det funkar.
    Samtidigt så vet jag att jag får i mig fullt pointsantal idag. alltså inget utrymme för fika. En annan dag kanske det blir 2 points över, ja då kan jag kanske unna mig nåt för 2 p istället.
    Sån är planen. Hoppas det funkar.

Makens bandyträningar lider mot sitt slut. I alla fall lär det inte bli 4 ggr/vecka utan kanske 2 ggr. Alltså frigörs utrymme för mig att träna Vad är mer fettförbränningseffektivt, spinning eller aerobics, någon som vet?!

• Svanboet

Sonja - låter som en bra taktik att börja fylla i dagen redan på morgonen. Prova kanske också att förplanera dagen i grova drag.

Spinning kan vara mer förbränningsinriktad än Aerobic men jag har bara en sak att säga... Gör det DU gillar mest! Det viktga är att du tycker det är roligt och tar i annars är det ingen nytta med träningen! Själv är jag såld på spinning och jag tar i så jag droppar av svett varje gång. Speciellt gillar jag Activio eftersom det ger mig bättre koll på puls och ansträngning. En rejäl morot tycker jag. Prova båda träningarna och välj det som känns bäst/roligast och variera om du vill det.

• lillalyckan

Att planer dagen i förväg tycker jag är jättebra, de dagar jag jobbar så fyller jag i hela dagen innan jag går hemifrån och tar med mig den maten jag ska äta. (jobbar natt så det finns ingen möjlighet att "luncha" tyvärr) funkar bra för mig iaf, däremot när jag är ledig så rinner pointsen iväg, men då plockar jag från vevkobonusen.

• Sonja68

Jag tycker Aerobics är roligare, men det känns inte som att det ger något. Koncentrerar mig mest på stegen och blir knappt svettig. Spinningen är tråkigare, men med bra musik och efter ett par gånger (så var det förra året när jag började på spinning) när man känner att man orkar mer, så var det en enorm tillfredställelse efteråt.

• Sonja68

Iofs enklare aerobics, där tar jag ut mig, när det inte är så mycket koreografi och jag kan ta ut alla rörelser max.

• ThereseStefan

Nejdå, det går fint även om jag behöver nya löparskor. De börjar bli gammla nu. Säkert efter alla mil jag har sprungit de senaste två åren :)

Svanboet skrev 2010-03-16 08:54:41 följande:
    Åh hujja! Jag är imponerad! Hur är det med fötterna? Du fryser inte va?
Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5