Vi som går på Viktväktarna del 5
Hej igen.
Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
Ge järnet!!!
Hej igen.
Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
Ge järnet!!!
-0.4 denna veckan! Inte så mycket som jag hade hoppats men alla minus är bra minus!
Välkommen fialotta!
Det är samma här. Jag går itne och väger mig hos vv. Gick dit ca 1,5 år till en månad innan jag blev gravid och gick ner 15 kg. Under graviditeten gick jag upp 35kg(!). EFter bebis och vätsekkilona har jag haft 20kg att gå ner och har nu ca åtta kvar. Fast sista gången hade det stått still - trots att det gått ca fyra veckor, så just nu känns det lite segt.
Min karaktär är rätt okey - problemet är att ajg inte rör mig lika mycket efter att min man blev pappaledig .
Kryper till korset och erkänner - jag har gett upp!
Jag har så otroligt lite lust att göra detta just nu, jag vill int ens gå och träna. vill bara sitta hemma i soffan och småäta, gärna sånt med socker i...
Har bestämt mig för att det får bli en liten paus. Jag ska använda denna tiden fram till "omstarten" till att planera min mat och min vardag så att jag kommer vara bättre rustad igen när jag börjar på nästa etapp. Den etappen kommer vara 5 veckor lång så då får jag en belöning när den är slut.
Jag har trillat dit på fika idag efter att ha haft fikafritt och hållt mig till mina points någotsånär i snart två veckor. Men, men. Nya tag imorgon. Kollegan fyller år så jag kunde inte motstå hennes kakor.
Kom igen nu Svanboet!!1 Du peppar alltid oss så bra och nu får inte du ge upp.
Har trillat dit rejält i fika spåret denna veckan och ingen träning eftersom jag har magkatarr. Men har inte gått upp ngt speciellt. Vågen stod på 57,5kg.
Imorgon är den stora dagen! Lite nervös är jag nog nu =)
Nu har det varit mycket festande - dotterns ettårsfest har kombinerats med pappas 65årsdag. Mycket tårta och kakor . I dag blev det iaf en lång promenad.
Och jag är på väg att få ett jobb .
******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.
Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -3,9 kg (66,6 kg).
Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, sedan v.20 2009, vikt v10: 89.3 kg (-1.2)
tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 16/2 --> 68,5 kg.
Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.
ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.
Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg). 16/2 v.4 58,0 kg (-0,5). 1/3 v.6 58,5 kg (+0,5).8/3 v.7 58 kg (-0,5). 16/3 v.8 58,9 kg (+0,9). 22/3 v.9 58,0 kg (-0,9). 29/3 v.10 58,4 (+0,4)
fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...
*********************************** ************************** ¨
iofs väntat efter veckoslutets fikaorgie.
Tack alla mina vänner för stödet, det värmer hjärtat
Jag får väl lov att känna mig korrigerad. Jag ger inte upp som i att jag slänger in handduken och lägger på mig mina kilon igen utan att jag orkar inte räkna, orkar inte träna orkar knappt komma ur sängen och allt jag gör är att försöka klara jobbet som just nu är väldigt påfrestande och kräver oerhört med tid. Det blir ett tag framöver men sen lugnar det sig igen och jag kan återgå till mina "korrekta" vanor. Försöker ändå tänka på att äta det jag vet är av bättre kvalitet och alltid ha grönsaker till maten.
Svanboet: Kram på dig! Förstår attm an inte orkar riktigt när det är mycket annat som snurrar runt en. Men försök i alla fall göra medvetna val. Så blir det lättare att komma igång sen igen.