Vi som går på Viktväktarna del 5
Hej igen.
Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
Ge järnet!!!
Hej igen.
Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
Ge järnet!!!
-0,9 första veckan! Succe' över förväntan då jag inte varit så noga som jag borde vara, idag har jag en "pointsfri" dag för att börja om igen imorgon!
******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.
Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -1,2 kg.
Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 39 veckor (v.20, 2009), vikt v6: 90,5kg (-1.9)
tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 16/2 --> 68,5 kg.
Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.
ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.
Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg). 16/2 v.4 58,0 kg (-0,5)
fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...
Fy vad seeeegt det är... Men jag VET ju att om jag kunde hålla mig till mina points så skulle det ge resultat tämligen omgående.
Inte blir det bättre av att det är Fettisdag idag. Jag VILL och kommer tillåta mig att äta EN semla. Hur många points, någon som vet??
Många frågor uppe på en gång...
Sonja - jag tror 12 eller 14 pp beroende på storlek och mänga madelmassa respektive grädde. Men jag kan ju ha helt fel. Den ryms garanterat inom VB iaf.
Tack för stödet, ibland är det skönt att bara få vräka ur sig all sin besvikelse.
Kan det vara så att du varierar i vikt hemma för att du dricker mer eller mindre på kvällen? Morgonviktten speglar ju lite vad vi gjorde kvällen innan och hur mycket vi svetas på natten. Jag tror att du ska försöka vara noga med din CL en vecka och äta upp ALLA dagliga och även några VB/AP om det känns okej så ska du se att det snart rör på sig. Jag vet inte vad du har för mål men jag kan säga att hade jag varit när 70 hade det säkert varit väldigt trögt för mig också så ge det ett par veckor och försök att sluta tjuvväga dig, stoppa undan vågen och kör på känslan istället. Kanske du tränar mer än vanligt och bundit upp lite vätska och lagt på dig lite muskler. Går man från stillasittande till mer aktiv är det lätt att lägga på lite muskelmassa i början.
Häng i programmet, häng kvar i tråden och tillsammans ska vi bära varandra till mål. Jag tror på dig!
Malin och Joel skrev 2010-02-15 16:32:13 följande:
Stående ovationer!!!
underbart! och stort grattis!
Vill bara passa på att göra alla uppmärksamma på att tillsammans har vi under veckan skrapat ihop nära 3 stjärnor!! (reservation för felräkning). Det är inte en liten minskning mina vänner!
En semla ska var 16 pp sa dom på mötet förra veckan, inte värt det för mig som inte är så förtjust i semlor, men man kan baka egna för runt 8 pp...
I går var ingen bra vv dag. Jag och en kompis skulle simma och fika efteråt. SEdan fick hon röda vecka och ville inte bada, utan det blev fika och bio i stället. EFtersom jag precis hade ätit middag hemma var jag inte särskilt hungrig - i stället blev det två kulor dajmglass...
Hej. Känns som det var länge sedan jag skrev här inne, måste nog bättre mig. Tågjäntan- det är bara att ta nya tag, men ibland får man unna sig sådant med för att orka med vardagen.
Själv har jag tränat hemma denna veckan. Det har blivit ett pass med Zumba samt deras pass med abs. Pliates och övningar med gummibandet med. Det känns riktigt bra, trots att det blivit lite fika idag och mörk 70% choklad =)
Kämpa på tjejer.