• ThereseStefan

Vi som går på Viktväktarna del 5

Hej igen.

Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
    Ge järnet!!!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5
  • Diz

Så fruktansvärt svårt det är att hitta en balans...

Jag har insett att jag måste äta mer än vad jag gjort tidigare. Så nu äter jag ordentlig frukost och lunch, även om jag inte alltid känner mig hungrig. Men jag har så svårt att bromsa i tid, hitta balansen mellan äta ordentligt och svulla/slänga i mig mat. Blah! varför kan det inte bara vara lätt?

Dessutom är jag mitt inne i en tvåmånadersperiod med 8 (!) födelsedagar... snitt en i veckan alltså

• Sonja68

Det där med födelsdagar: PEST! Dottern fyllde nyss och på söndag fyller maken 35 och ska ha fest på lördag med smörgåstårta och så "kalas" för släkten på söndag.
    Den 18/2 åker vi till fjällen med ett stort gäng varav två har födelsedag medan vi är där... Min viktnedgång är dömd att misslyckas känns det som

• Diz

Jo, och på toppen av tårtan så att säga har jag fått indianbesök... inte blidde jag mindre sugen och mer disciplinerad då inte...

• Sonja68

Diz, förstår precis. Lingonveckan är disaster... Jag blir så deppig och mår så dåligt så jag äter bara för det. Dålig ursäkt men än dock sant!

• Svanboet

Välkommen in i värmen!

Jag är själv VV-medlem med Månadskort+ och tycker det är kanon. Har man tillgång till internet på dagarna har man alltid checklistan "med sig" vilket är kanon och undrar man om man törs ta den där bullen på fikat kan man ju alltid räkna ut hur länge man måste ut och gå för att ha "råd".

Har du varit medlem i VV förut så du vet ungefär vad det går ut på?

viktoriachristian skrev 2010-02-03 10:47:57 följande:
    Hej vad kul att ni finns!Jag tänkte börja på viktväktarna nästa vecka! Vad tror ni om månadsmedlemskap+ ?Tror ni man hinner bli bröllopsfin till augusti 2010. behöver verkligen komma ner sex-sju kilo! Vill inte gärna sitta med Nutrilett sista veckorna!! :)Något jag ska tänka på?
  • Svanboet

******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
    Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.

Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -1,2 kg.

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 38 veckor (v.20, 2009), vikt v5: 92,4kg (-0.7)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8)

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

Inte direkt det resultat jag hade hoppats på men om jag tar av lika mycket i nästa vecka, och nästa och nästa och nästa, ja då kanske jag kommer i mål iaf.

• emelia79

Jag har försökt bli internetanvändare men det funkar inte. Oavsett vilken vikt jag skriver in får jag svaret att vv inte är för mig......buh!!!!! Nån med samma problem eller är det bara jag som är "oönskad"....

• ThereseStefan

Nu har jag varit duktigt och varit och tränat på gymmet. Imorgon blir det promenad, bara det inte är för kallt. Att gå i 10-13 minusgrader är inget att se fram emot.

• Svanboet

Njae... VV har ju regler för vilka som får vara med och följa deras program för att försöka stävja folk som desperat inte inser att de inte är i behov av att tappa vikt. Lägsta gränsen för att få gå med i VV är BMI 26(tror jag) + 3 kg, det innebär att jag som är 172cm lång måste väga minst 59+3kg för att få bli medlem. Kan det vara det som är ditt problem? Vikttabell finns på deras hemsida så du kan kolla där.

emelia79 skrev 2010-02-04 18:37:06 följande:
    Jag har försökt bli internetanvändare men det funkar inte. Oavsett vilken vikt jag skriver in får jag svaret att vv inte är för mig......buh!!!!! Nån med samma problem eller är det bara jag som är "oönskad"....
  • Svanboet

Therese - du är nu min inspiration för du har varit otroligt duktig i veckan. Motion i kallgrader och motstod frestelsen i butiken - hoppas det nu visar sig på vågen vid nästa vägning för det förtjänar du!

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5