• ThereseStefan

Vi som går på Viktväktarna del 5

Hej igen.

Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
    Ge järnet!!!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5
  • tågjäntan

I bland använder jag mig av dem för att unna mig lite extra. Andra gånger försöker jag låta bli för viktens skull. Ofta blir det någon hämträtt en dag på helgen. Fast mina extra points består "bara" av promenader.

• emelia79

Jag vill också hänga på. Min andra gång på vv. Förra gången var för ca 10 år sedan när jag efter några år utomlands som reseledare drog på mig lite väl många kilon. Då tappade jag ett kilo i veckan och det gick hur lätt som helst. Känner inte samma sak denna gång. Nu är det en graviditet som skapat en hel del extrakilon. Denna gång blir det dock att köra på själv hemma och inte gå iväg och väga mig.

******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
    Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.

Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -1,2 kg.

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 37 veckor (v.20, 2009), vikt v4: 93,1kg (+0.8)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg)

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

• Svanboet

emelia79 - Välkommen in i värmen! Här är det fritt fram för alla typer av varianter för hur man gör med sitt program.

Jag har upptäckt under mina försök att jag måste gå iväg till mötet för att jag alls ska hålla mig till programmet för det är som att gå till tandläkaren - tänderna är aldrig så rena som veckan innan man går iväg

• Svanboet

Jag har generellt försökt undvika att använda både VB (sparade enligt gamla programmet) och aktivitets-PP för att påskynda viktminskningen men under flertalet veckor har det varit lite si och så med min CL så jag har säkerligen kompenserat och lite till för alla veckor jag inte medvetet använt dem. Tyvärr fungerar internet-CL så att den använder VB förre aktivitets-PP och jag hade personligen räknat tvärt om, smaksak

• Sonja68

Hallå tjejer!
    Här har det barkat iväg åt h-vete i helgen. Det började egentligen i torsdags med lingonvecka. Mådde skitdåligt och då blev det bara för mycket. Både pizza och annats slank ner. I helgen har vi haft gäster och då har det blivit fika, rödvin, kex och ost... och godis. Tjuvvägde mig igår och har gått upp ALLT igen
    Imorse glömde jag väga mig men jag gör det imorgon bitti.
    NU behöver jag peppning, go vänner...

• Svanboet

Sonja68 - man ska ALDRIG GE UPP! Jag vet att det verkligen är frestande att smygväga sig när an har "felat" men det är ju precis då man inte ska göra det. Försök se det som en lärdom och sen är det "bara" att tänka på hur du vill göra resten av veckan.

Jag är också usel på att hålla programmet under lingon men fasen vad jag blir arg på mig själv när jag slitit hårt och sen bara mölar ner en hel tårta själv. Nu när jag är på mina pass och tycker det känns jobbigt så har jag ett mantra: "Minus ett på vågen! på onsdag står det -1 på vågen, under 90 ska jag innan februari är förbi!" Det gör det inte mindre tungt men värt mödan på ett helt annat sätt, speciellt om det går i uppfyllelse.

• Malin och Joel

Sonja86 - Jag tror alla åker dit ibland. Fick höra en så bra grej av ngn; "Man kanske inte alltid går och lägger sig som en viktväktare men man vaknar alltid som en". Även om man syndat en dag så är det bara att ta nya tag dagen efter, och som Svanboet säger, inte ge upp!
    Du kan ju alltid väga upp det du åt i helgen med att röra mer på dig den här veckan istället, se det som att du ligger minus på aktivitetspointsen

• Malin och Joel

Jag ska förresten själv väga mig idag. Har också tjuvvägt mig hemma (massor faktiskt) men vår våg visar så himla olika varje gång så jag vet inte alls hur det kommer gå... Är så nyfiken!

• tågjäntan

Jag ska i väg och simma i kväll. I dag började min man på sin pappaledighet och fick gå till af. Då tänkte jag att jag kunde försöka utnyttja tiden lite och simma. För 4-5 år sedan simmade jag 2-3 ggr i veckan under ett år. SEdan rann det ut i sanden av olika anledningar. Problemet är att då vägde jag mig typ varje gång. Nu har jag som mål att väga mig högst en gång i veckan där om jag kommer i väg oftare. För min del är det mer peppande att se att man har gått ner mer än typ "bara" 400g - jag kan gå upp och ner ett kg på en dag beroende på om jag gör det innan eller efter maten.

• tågjäntan

Det var alltså jag som fick gå till af.

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5