• ThereseStefan

Vi som går på Viktväktarna del 5

Hej igen.

Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
    Ge järnet!!!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5
  • Sonja68

******** BÖRJA KOPIERA HÄR **********

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 35 veckor (v.20, 2009), vikt v2: 93,5kg (-0.6)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt v3 kommer på måndag...

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg.

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

• Svanboet

Sesåja nu Sonja, det är inte så farligt men jag förstår att det känns tungt. Du har nu valt att inte längre blunda för verkligenheten och man kan ju inte ta tag i ett problem innan man erkänner att det finns ett

• Sonja68

jahaja. En dag har gått. Jag överskred med 2 points igår. Middagen blev lite för många points än jag trodde. Men jag försöker tänka att jag i alla fall inte överskred med 15 points, som jag normalt gör.
    När jag var hungrig/sugen igår tog jag INTE kakor eller godis utan äpple, blodapelsin, päron och ett glas vatten.
    Gode Gud, giv mig styrka!

• Svanboet

Guden ovanför skänker dig styrka!

Jag har en sån där dag idag då det känns som om jag lika gärna skulle kunna ge upp. Har ingen lust eller ork att hålla efter mina points. Har svårt att tänka i det nya systeet men är väldigt glad att banan och vindruvor nu är gratis.

Tjuvvägde mig igår och det skulle jag inte ha gjort, då hade jag inte bara gått upp det jag gick ner i förra veckan, jag hade dessutom lagt på mig ytterligare halvkilot. Är nu spänd och uppgiven på samma gång inför mötet imorgon då domen förkunnas - Svanboet har återigen inte lyckats håla sig till programmet och nu är hon i färd med att hoppas av hela kalaset -nej bättring måste det bli men frågan är hur eftersom jag denna vecka varit betydligt mer nitisk men inte ser något resultat. Har jag kanske träffat en sån där berömd platå? Redan? och jag som har så himla långt kvar till mål vill ju inte behöva handskas med detta nu!

• Sonja68

Kom igen SVanboet!!! Ge inte upp!!!!!!!
    Du ska bara igenom det här...

Är hela pointssystemet ändrat nu? Räknar man ut på samma sätt som tidigare hur många points man får äta?
    Får man fortfarande samma points för träning (som varierar beroende på din vikt. eftersom du blir lättare blir det mindre points för samma träning)?
    Eller har det blivit nya pointsantal på ALLA matvaror?
    Så fort jag får råd ska jag köpa den där brevkursen.

• Svanboet

Sonja - det heter nog Viktväktarna Online nu för tiden - gå in på hemsidan deras så ser du på vilka sätt man kan vara medlem.

Det "gamla" pointsen är inte längre gällande, det heter nu ProPoints. Programmet bygger på samma sätt att räkna som points-programmen, dvs man har en daglig pott och sen har alla livsmedel ett värde. Hur många ProPoints man får per dag beror på vikt, läng och kön. Konsulenten räknar ut det åt dig på första mötet. Sen har alla typer av aktiviteter ett ProPointsvärde/min man kan tjäna in som beror på intensitet och vikt. Principen blir därför densamma men allt har nya värden och en gammal points är inte motsvarande en ny ProPoints.

Jag tror guden ovanifrån får lov att skänka även mig lite styrka iag med för imorgon har jag mitt möte och helst vill jag ha ett minus till imorgon, får väl säga att jag måste vara nöjd med det lilla men hoppas givetvis på det stora minuset. Måste kanske vara ändå mer noga med att verkligen få i mig alla delar som kroppen behöver, framförallt fettet skulle jag tro att jag är rätt bra på att hålla igen med. Sen har jag också blivit ohyggligt dålig på att dricka mitt vatten... undra sa flundra hur jag ska bli bättre på det?

• Sonja68

Jag är oxå dålig på a tt dricka vatten. Förut drack jag säkert två liter om dagen. Skärpning på oss! Hur svårt kan det va?

• Svanboet

Svårt!

Har alltid en flaska på skrivbordet framför mig när jag jobbar men det är så mycket lättare att springa till köket och ta en kopp te istället. Hjälper inte att ta bubelvatten heller för det står bara kvar i glaset och sen vill jag inteha det iaf. Enda gången jag lyckas dricka en aningen mer är när jag har varit på spinning - då är jag rejält törstig!

• Diz

******** BÖRJA KOPIERA HÄR **********

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 35 veckor (v.20, 2009), vikt v2: 93,5kg (-0.6)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,2kg

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg.

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

vägning igår, +1,3 över jul och semester, men tusen gånger bättre än vad jag fasat för. Vågen här hemma visade +3kg förra veckan, så jag har lyckats få bort en del iaf. Enda fusket idag är en enda liten chokladkolabit. Jag har dock tränat 40 minuter Zumba, så jag ligger på rätt sida.

• Sonja68

Hej!
    Jag trillade dit på en mazarin igår kväll.
    Var med barnen i slalombacken, äldre flickan hade slalomträning och jag och lillan åkte bob i pulkabacken.
    Till varm choklad i pausen (te utan socker till mig) så var det en stackars mazarin som blev över, naggad i kanten och smulig... kändes synd att kasta den, så den slank ned.
    Men jag skrev upp den i alla fall, så jag VET att jag ligger över mitt pointsantal.
    Tröstar mig med att jag åtminstone rörde lite på mig. 2 timmar upp och ner i en pulkabacke i friska luften, är bra träning för ben och rumpa
    Ikväll blir det Yoga. Kanske inget som bränner kalorier direkt, men ack så bra för en stel och stressad kontorskropp.

Heja Diz!

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5