• ThereseStefan

Vi som går på Viktväktarna del 5

Hej igen.

Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
    Ge järnet!!!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5
  • tågjäntan

I dag var jag på bvc för att dottern skulle få sin andra spruta. Då passade jag på att väga mig. Det har iaf itne gått uppåt över julen. Vågen visade faktiskt på -0,5kg.

******** BÖRJA KOPIERA HÄR **********

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 34 veckor (v.20, 2009), vikt v1: 94,1 kg (+4)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

• tågjäntan

Det var mycket nytt. Man kanske skulle ta och gå på vv några ggr. Vad kostar en enkel gång nu?

• Sonja68

Svanboet: Tack för infon. Låter ju vettigt och bra!
    Som jag tidigare nämnt så har vi VV 7 mil från oss, så det där med möten är i princip omöjligt för mig. Men förut fanns det "brevkurser" (låter fruktansvärt omodernt), det hade kanske varit nåt. Månadmedlem har jag för mig var ganska dyrt.
    Jag behöver mest verktygen, du vet; hur många points får jag äta och en lista med hur många points alla livsmedel innehåller samt en lista på hur mycket bonuspoints motion ger. Recept. Jag har allt detta enligt det "gamla" systemet, vilket fungerade utmärkt på mig och min make, men jag blir ju förstås sugen att prova ProPoints istället.
    Så.... jag får väl ta och kolla in VV:s hemsida och se vad jag finner där.
    Jag börjar mitt nya liv på måndag nästa vecka.

• Svanboet

En enkel gång på VV-möte kostar 120 kronor nu för tiden... tror månadsmedlem ligger runt 300kr/månad - har faktiskt inte koll alls. Det brukar vara bra erbjudanden på Månadsmedlem nu när det är "nystart" för de flesta.

Egentligen kan man säga att alla gamla program från VV fungerar för det är ju så de är utformade. Eftermin första vecka med ProPoints så märker jag ingen större skillnad på vad jag får och inte får äta. Jag är en aningen mer medveten om vilken mat som ger bättre mättnad bara efter en vecka, men även det är ju individuellt, hur man upplever mättnad menar jag. Jag är nu väldigt glad att de släppt på alla points för frukter och många grönsaker är "billigare" än tidigare.

Sonja: Vill man bara ha det första materialet så räcker det nästan med ett möte. Motionspoängen numera baseras på hur mycket man väger och hur tung träningen är så det ändras också när man ändrar vikt. De dagliga ProPointsen justeras för varje 6 kilon man går ner men jag har inte koll riktigt på hur de räknas ut. Den gamla "brevkursen" tror jag finns kvar men det är nästan lättare att använda internet om man nu är en van surfare.

• Svanboet

Månne tro att du är en sån där som sköter dig duktigt för jämnan GRATTIS! Helt klart en stark insats att gå ner över julen.

tågjäntan skrev 2010-01-12 21:28:17 följande:
    I dag var jag på bvc för att dottern skulle få sin andra spruta. Då passade jag på att väga mig. Det har iaf itne gått uppåt över julen. Vågen visade faktiskt på -0,5kg. ******** BÖRJA KOPIERA HÄR **********Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 34 veckor (v.20, 2009), vikt v1: 94,1 kg (+4)tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...*************************************
  • Svanboet

Och så mitt tredje inlägg på rad!!!

Jag har mitt möte idag och nu börjar det kännas som fjärillar i magen. Jag har inte fyllt i min lista speciellt duktigt och jag vill väldigt gärna skylla på att det är för att hemsidan inte fungerar på jobbet oh när jag kommer hem på kvällen så är jag för trött och kommer inte ihåg allt jag ätit. Summan av kardemumman är ju att det antingen barkar hän åt att jag tror att jag har mer PP kvar än jag har och äter för mycket eller så äter jag för lite för att jag är orolig att jag redan ätit upp alla dagens.

Får se vad vågen visar, men jag tror inte det har hänt väldigt mycket eftersom det ändå är första veckan. Hoppades på att ta igen det där "efter jul" +:en redan efter nästa vecka men jag tror det blir väldigt svårt då jag säkert inte har gått ner de där 2kg som var avsedda denna vecka.

På dagens möte blir det iaf lite bars och smått och gott inhandlat och jag funderar på att boka ett långpass spinning på söndag för vi går på kalas på lördag och då är det bra att jobba ihop lite mer "bonus" för veckan som kommer efter helgen. Blev riktigt spinningbiten och nu har jag ju hittat en sån underbar instruktör som kör pass då jag egentligen kan gå. Dessutom ... ska vi på fredag planera ombyggnationen av övervåningen hemma så nu kommer det också igång igen. Härligt och spännande ska det bli.

Se nu dillar jag på om allt mellan himmel och jord, och för er som faktiskt orkar läsa... återkommer med resultat efter mötet.

• josspossgirl1

svanboet. Nå, hur gick vägningen? *nyfiken juh *

• Svanboet

Så här kommer resultatet...

******** BÖRJA KOPIERA HÄR **********

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 35 veckor (v.20, 2009), vikt v2: 93,5kg (-0.6)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

Inte riktigt vad jag hade hoppats på så jag får noga föra bok över denna vecka och se om det blir bättre, eller om jag iaf kan hitta anledningen till att "jul-kilona" satt sig så hårt.

• tågjäntan

Har grönsaker "kostat" tidigare? Att vissa frukter kostat vet jag, tex vindruvor och annanas. Men inga grönsaker vad jag kommer ihåg. I vilket fall är ju det bra. Då är det lite fler frukter som man kan äta, speciellt om man vill göra fruktsallad.

• Svanboet

Naje... majskorn, majskolv, avokado, bönor och ärtor samt nötter och torkad frukt är sådant som jag tänkte på. Det är ju "grönt" men kostar. I övrigt kostar ju de flesta grönsaker ingenting.

tågjäntan skrev 2010-01-14 22:01:40 följande:
    Har grönsaker "kostat" tidigare? Att vissa frukter kostat vet jag, tex vindruvor och annanas. Men inga grönsaker vad jag kommer ihåg. I vilket fall är ju det bra. Då är det lite fler frukter som man kan äta, speciellt om man vill göra fruktsallad.
Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5