• ThereseStefan

Vi som går på Viktväktarna del 5

Hej igen.

Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
    Ge järnet!!!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5
  • tågjäntan

Det dumma är att när man får besök, eller åkert bort, så tänker man att man kan unna sig lite. Då finns det ingen hejd på vad man stoppar i sig, man kan inte sluta nästan. Och i dag var det ett par after eight och ett par kakor kvar efter ehlgens besök som jag inte kunde låta bli... Jag gick iaf fram och tillbaka till öppna förskolan, så lite har jag rört mig ändå.
    Nu är det iaf slut på kakor och godis så det blir hårdkörning igen .

• Svanboet

I helgen har gubben där hemma fyllt år så det har blivit pitepalt (som givetvis äts med smör ) och på det tårta och kakor och godis och vin och läsk och kakor och godis och nötter och tårta och mackor med massor av ost. Ja ni förstår vilken helg jag haft.

Men jag har försökt kompensera lite så på söndagen jobbade vi med huset, renovering som kräver aktivitet i alla falla lite och var på spinning på kvällen. Måndag kväll - spinning, Tisdag morgon - spinning så nu känner jag mig som om jag gjort min vecka och vill ha ledigt. Vägning imorgon så just precis nyss harjag klämt i mig en hel baguett med leverpastej för jag höll på att tappa befattningen för att jag var så hungrig.

Jag hoppas på att jag iaf inte har gått upp väldigt mycket i vikt efter denna vecka men jag hyser inga större förhoppningar om stor nedgång. Måste försöka sköta mig bättre under nästa vecka annars når jag ju aldrig mitt mål. Det fungerar ju inte om man bara gör halvdant hela tiden. Skäms på mig!

• Sonja68

Åt för mycket av tonfisklådan igår... Blev några points för mycket.
    Idag blir det en Naturdiet + massor med frukt till lunch.
    Avböjde "utelunch", men ångrar det nästan. *huuuuungriiiiig*

• Diz

******** BÖRJA KOPIERA HÄR **********

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 36 veckor (v.20, 2009), vikt v2: 92,3kg (-1.2)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg)

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

+0.1 förra veckan alltså, ingen överaskning med tanke på allt onyttigt jag ätit. Allt gick jättebra till i torsdags då det blev "i brist på tid och ork" pizza, sen blev det chips på fredag, ostbågar och godis lördag (besök hos grannarna) och chips på söndag...

Det slog mig idag att jag inte gått ner så mycket på senaste, även när jag inte ätit så dåligt som i veckan och att detta sammanfaller med de veckor jag har haft skjuts till jobbet. De där 45 minuterna till och från bussen gör tydligen en hel del. Ska försöka komma tillbaks till rutinerna med zumba nu, och bli av med sötsuget... Hey h* let's go!

• tågjäntan

I dag har jag lyckats hålla mig - trots stort gottesug. Det var frestande att gå i affären . Och promenad fram och tillbaka till affären. Nu har de varnat för oväder i morgon. Får se om det kan bli någon promenad då.

• Svanboet

Starkt jobbat tjejen! Ge dig själv en klapp på axeln!

tågjäntan skrev 2010-01-26 22:10:10 följande:
    I dag har jag lyckats hålla mig - trots stort gottesug. Det var frestande att gå i affären . Och promenad fram och tillbaka till affären. Nu har de varnat för oväder i morgon. Får se om det kan bli någon promenad då.
  • Sonja68

Nu har jag ätit Viltmästarskav med lök o champinjoner, lite Milda Extra Mini el. vad det nu heter. Lite lingonsylt och en liten potatis och MASSOR med broccoli.
    Mums fillibabba. Och kostade inte så många points heller

Jag har lingonvecka och är extra hungrig, trött, huvudvärk och det känns allmänt jobbigt. Jätteont i magen också. VAr tvungen att avboka Pilatespasset
    Blöder som en stucken gris... uääääk...

• tågjäntan

Jag har varit sååå duktig i dag . Gick först hem från bvc i dag och en kvart till för att hon sov. Sammanlagt en timme. SEdan gick jag hem från babyrytmiken ca 25 min. Det har ju varit väldigt fint ute. Kunde inte låta bli att unna mig en sån liten chipspåse =).

• Svanboet

******** BÖRJA KOPIERA HÄR **********

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 37 veckor (v.20, 2009), vikt v4: 93,1kg (+0.8)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg)

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

Skitvecka! Jag hade inte väntat mig ett så stort plus, jag förväntade mig ett litet minus eftersom jag tränat så flitigt trots palt och annat. Nu blir det till att föra checklista notoriskt igen, förplanera denna vecka och sen övertyga gubben om att det är för hans eget bästa för när odjuret kommer fram i mig så är jag inte rolig och det vet han

• Sonja68

skit också, Svanboet! Men det är bara att ta nya tag. Du har ju redan en färdig handelsplan ser jag. Bra.

Jag är låg, deppig, mensig, stressad och har värsta skallebanken idag. Andra dagen i rad. Så jag brakade till med en stor, flottig kebabpizza med kebabdressing ! Men den var underbart god. Och humöret blev lite bättre.
    Är helt slut. Har revisorerna här och de "jagar" mig hela tiden så jag hinner knappt gå på toa.

Ikväll blir det fredagmyyyyys, men jag hinner nog inte vräka i mig så mycket, för jag lär somna innan let's dance ens har börjat...

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5