Vi som går på Viktväktarna del 5
Hej igen.
Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
Ge järnet!!!
Hej igen.
Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
Ge järnet!!!
Svanboet- Tackar =) Har precis varit ute och gått en runda. Idag är det riktigt skönt i Borås. Hur är det i Viskafors?
Får väl hoppas att det syns på vågen men det tror jag inte. Styrketränandet ger för mycket muskler. Behöver spring ännu mer på löparbandet om jag ska gå ner de där 2.5 som det är kvar.
Svanboet - det var för att jag skrev in lägden som 168, inte 1,68. . Tur jag kom på det för jag har försökt hur länge som helst....he, he. Nu har jag iallafall varit med i två dagar och det är jäkligt skönt att skriva upp allt jag äter och har koll.
tycker dock det är svårt att hitta smarriga recept. Vill se en massa bilder för att bli frestad men visst är det så att jag måste gå in på varje recept för att se bilder?
Är det någon som mäter midjan? Tyvärr gjorde inte jag det när jag började. På ett program på Malou, som jag tror ajg nämnt förut, var det tre personer som testade varsin metod. Den ena tjejen tyckte inte hon gick ner i vikt som hon ville. Då frågade coachen om hon hade mätt midjan. Det hade hon inte. När hon gjorde det så såg de mer resultat än vad som syntes på vågen. För den som tränar mycket styrketräning kanske det är så. För mig är egentligen målvikten att komma i de byxor som jag hade innan jag blev gravid. Skulle det vara ett par mer än den kilomålvikt jag satt upp kommer jag ändå vara nöjd där.
Annars så blev det ingen mer simning denna vecka - mannen blev sjuk så ajg fick vara hemma med dottern. Men jag har iaf promenerat ca 30 min / dag, med vagn i snömodden...
Härligt tågjäntan!
Ska börja mäta mig precis som du säger.
Förutom snömodden är det faktiskt rätt skönt om man är välklädd. I dag blev det en 30 min promenad hem igen från kyrkan.
Suck! En helg i frossandets tecken. Maken fyllde 35 och vi har haft fest i dagarna två. Med smörgåstårta, marängtårta, fika och en massa vin. Imorgon ska jag ställa mig på vågen. Känner hur byxorna stramar kring magen. Men det är bara att komma igen och ta nya tag!
Hur går det för er andra?
Sonja - min konsulent säger alltid att man inte ska gräma sig över sådant man inte kan ändra på och på så vis skapa sig dåligt samvete. Det är bättre att ta tag i sakerna man kan ändra på och vara glad åt det lilla. Stå på dig för du är värd att vara nöjd och glad över dig själv och din insats!
Själv började jag så där hurtigt igen men den gågna veckan har inte alls varit så bra som jag hade hoppats att den skulle vara. jag har inte orkat räkna mina pp - igen!! Och jag har tränat tillbörligt och fasar nu att jag kommer ha gått upp i vikt igen.
Jag förstår inte varför jag hela tiden är så hungrig, eller jag vet inte ens om det är riktig hunger för det räcker ofta med en eller två tuggor så är jag inte längre hungrig... förän om 5 minuter igen. Så sätt och vis hoppas jag att jag är hungrig för att jag tränar lite mer nu, och dessutom ganska hårda pass men jag hade hellre sett det på vågen så att säga. Byxorna sitter inte tajtare iaf än tidigare så jag antar att jag borde satsat på att mäta mig vilket jag totalt missade när jag började och som det är nu känns helt onödigt.
Svanboet- Det är väl ändå en skön känsla att byxorna inte sitter åt så mycket. Bra jobbat. Nu ska du bara se till så att du tränat och äter riktigt denna vecka så tappar du säkert något kilo tills invägningen. På vilket gym går du?
Själv har jag precis tränat. Rejält med löpning blev det idag samt närmare 50 minuter lyftande av viket =)
Jag har kört igång på riktigt i dag. Tänkte gå ner några kilon på egen hand, och sedan om någon vecka när jag är inom målivkten så går jag till VV och väger mig.
Så nu kör vi så det ryker!