• ThereseStefan

Vi som går på Viktväktarna del 5

Hej igen.

Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
    Ge järnet!!!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5
  • lillalyckan

Vägde mig på gymmet igår 75.4 dvs +0.2 sen förra vägningen, sen vägde jag mig imorse igen, 77.0! Hur är det ens möjligt att gå upp så mycket på ett dygn? Ska på möte idag men hoppar nog vägningen, helgen har inneburit massor av alkohol och fest med massa buffé sä det var väl ingen överraskning att jag gått upp men 1.8 kg på en vecka?! Shit vad meningslöst allt känns, att kämpa i tre veckor för att sen gå upp allting igen på bara en vecka...

• tågjäntan

Lillalyckan
    Är det på samma våg? Vi har en digital våg hemma som jag inte litar på. Vid ett tillfälle skiljde det typ 3 kg på en dag och det kan inte stämma. Efter det väger jag mig inte hemma, utan på en och samma våg varje gång.

• lillalyckan

Nej det var hemma jag hade gått upp så mycket. Men jag gick faktiskt på mötet och vägde mig i måndags och ett kilo hade jag gått upp. Känns jättetråkigt samtidigt som jag känner att det är viktigt (iaf för mig) att få ha dagar då jag inte räknar alla. Men det känns surt även fast det inte är oväntat...

• tågjäntan

Jag förstår det. Sjäv har jag ungefär samma rutiner så jag räknar inte så noga. Men en helg som den här är det lätt att falla . I går var vi och handlade och jag sa att vi kan köpa hem lite godis och ha tills på söndagen. Tyvärr hann inte mannen gömma det =) så efter en stund började jag nalla av det...

• lillalyckan

Oj vilken svacka, jag känner mig less och uppgiven, det känns meningslöst och som att jag aldrig kommer att bli "normalviktig" minsta lilla snedsteg resulterar direkt i att jag går upp ett kilo, om jag håller mig slaviskt till checklistan i sex dagar men slarvar den sjunde så går jag ändå upp ett kilo. Jag har hållt på i fem veckor och gått ner tre veckor men upp två... Dessutom är jag sjuk nu och kan inte träna nu när jag äntligen kommit igång... Dessutom är jag ynklig och tycker synd om mig själv och vill bara sitta hemma och äta godis när jag är sjuk... Nä, jobbig supersvacka just nu, känns som att jag aldrig kommer att få tycka om mig själv igen

• Svanboet

lillalyckan - jag vet hur du känner dig! Jag känner likadant, ganksa ofta. Då är det viktigt att tillåta sig själv den känslan och sen jobba vidare från den utgångspunkten.

Själv har jag itne ens tittat åt programmet sen jag "gav upp" och nu känner jag ett stort behov av att komma igång igen men det passar sig inte just nu. Jag är rädd för att det kommer fortsätta att inte passa sig och att jag snart är långt över 90 igen Jag ska under denna vecka försöka se över mina möjligheter och omständigheter och försöka få till en omstarti nästa vecka. Just nu är jag bara trött och vill sova, godis vill jag inte ens titta åt denna vecka så det är väl det som är bäst med påsken

• Sonja68

******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
    Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.

Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -3,9 kg (66,6 kg).

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, sedan v.20 2009, vikt v10: 89.3 kg (-1.2)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 16/2 --> 68,5 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg). 16/2 v.4 58,0 kg (-0,5). 1/3 v.6 58,5 kg (+0,5).8/3 v.7 58 kg (-0,5). 16/3 v.8 58,9 kg (+0,9). 22/3 v.9 58,0 kg (-0,9). 29/3 v.10 58,4 (+0,4). 6/4 v.11 58,9 (+0,5)

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...
    *********************************** ************************** ¨
    FAN OCKSÅ!!!

• lillalyckan

Ja, det har du rätt i. Jag gick inte på nåt möte denna veckan men började fylla i checklistan duktigt igår igen. Ny vecka, nya tag! Har suttit hemma sjuk hela påskveckan och tyckt synd om mig själv så det blen onyttigt tre dagar i rad... Men jag måste försöka igen. Jag vet ju att jag mår så himla mycket bättre mentalt om jag går ner så jag väger under 70 även om drömmålet är under 60. Men, men, babysteps, det viktiga är att jag mår bra och tycker om mig själv, inte att jag är supersmal...

Svanboet skrev 2010-04-06 08:07:14 följande:
    lillalyckan - jag vet hur du känner dig! Jag känner likadant, ganksa ofta. Då är det viktigt att tillåta sig själv den känslan och sen jobba vidare från den utgångspunkten. Själv har jag itne ens tittat åt programmet sen jag "gav upp" och nu känner jag ett stort behov av att komma igång igen men det passar sig inte just nu. Jag är rädd för att det kommer fortsätta att inte passa sig och att jag snart är långt över 90 igen Jag ska under denna vecka försöka se över mina möjligheter och omständigheter och försöka få till en omstarti nästa vecka. Just nu är jag bara trött och vill sova, godis vill jag inte ens titta åt denna vecka så det är väl det som är bäst med påsken
  • tågjäntan

Här kommer faktiskt ett positivt resultat. Det har inte känts så och jag har inte haft några förhoppningar efter ett 65årskalas/helg och en påsk och inte så mycket motion. Men kanske har det gjort sitt att jag minskat på den lilla godisbit jag tidigare unnade mig på kvällarna.

******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
    Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.

Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -3,9 kg (66,6 kg).

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, sedan v.20 2009, vikt v10: 89.3 kg (-1.2)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 8/3 --> 67kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg). 16/2 v.4 58,0 kg (-0,5). 1/3 v.6 58,5 kg (+0,5).8/3 v.7 58 kg (-0,5). 16/3 v.8 58,9 kg (+0,9). 22/3 v.9 58,0 kg (-0,9). 29/3 v.10 58,4 (+0,4). 6/4 v.11 58,9 (+0,5)

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

• Sonja68

Wow Tågjäntan! Bra jobbat Du är ju snart i mål, juh! Wooohoooo!

• tågjäntan

Tack!
    Borde det inte vara dags för en ny tråd? Fast det kanske är ändrade regler här som på Fl där man nu inte behöver starta ny tråd efter tre månader, utan fortsätter lugnt på den gamla så länge man vill.

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5