• ThereseStefan

Vi som går på Viktväktarna del 5

Hej igen.

Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
    Ge järnet!!!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5
  • Svanboet

******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
    Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.

Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -3,7 kg.

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, sedan v.20 2009, vikt v8: 90,7kg (-0.2)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 16/2 --> 68,5 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg). 16/2 v.4 58,0 kg (-0,5)

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...
    *********************************** ************************** ¨

Det går så j-la sakta så nu tar jag till mig tipset om att faktiskt äta lite mer och kommer inte räkna på hela helgen. Det har t.om. blivit skrovmål på Max igår men det känns bra i kroppen och vågen hemma visar på betydligt mindre än jag väger in mig på. Hoppas på lite resultat på onsdag, kanske också en stjärna till...

• ThereseStefan

Idag har det varit hårdpass när det gäller träning. Skottat taket i fyra timmar samt en kort vila på det. Sedan var det dags för skottning igen drygt 1,5 timmar. Tror jag faller ihop snart. Imorgon blir det klättring med tjejerna, ska bli kul om jag kan klättra :)

• tågjäntan

Jag har lyckats promenera nu ca 30 min i två dagar. Gott. Och inga kakor eller annat frestande hemma . Min man hade fudnerat på att köpa choklad till honom själv (vilket jag kanske hade fallit för, trots att jag eg inte är helt förtjust i speciellt mörk choklad), men köpte clementiner i stället. Han behöver oxå gå ner i vikt, så jag tror att han får lite bättre karaktär när han ser mig.

• Svanboet

Ni är så duktiga tjejer!

Jag har denna vecka tillåtit mig att äta det jag velat äta och när jag varit hungirg vilket jag kommit fram till kan svänga väldigt fort på ett par dagar. Jag har i övrgit haft en lugn helg så ikväll väntar mig ett takras utanför dörren och en spånisolering som behöver skottas bort. Jag gjorde förvisso ett mastodontpass spinning igår söndag: 2h varav 1h o 45 min är på tung-nivå. Det känns i benen kanjag säga

• Sonja68

******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
    Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.

Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -3,7 kg.

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, sedan v.20 2009, vikt v8: 90,7kg (-0.2)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 16/2 --> 68,5 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg). 16/2 v.4 58,0 kg (-0,5). 1/3 v.6 58,5 kg (+0,5)

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...
    *********************************** ************************** ¨

• Svanboet

Sonja - hade inte ni varit i fjällen? Ge det tid och tålamod för det är inte många kilon du ska gå ner till målvikt även om man alltid vill att det helst ska vara över imorgon. Det tar tid för kroppen att våga göra sig av med det där extra och vad jag förstår så har du kämpat hårt och då ska det säkert lossna snart

Finns det något annat sätt du kan känna att du fått nya bättre vanor på, förutom vad vågen visar? Äter du nu grönsaker till varje måltid? Det är en nyttig vana! Äter du regelbundet? Det är också en nyttig vana! Gör upp en lista med vad du har förändrat och se på allt det positiva som du åstadkommit utöver vad det står på vågen. Styrkekramar till dig iaf!

• lillalyckan

Usch har helt tappat kontrollen över mitt ätande... Har börjat äta en medicin som har som biverkning att man inte blir mätt, så även om jag äter en bra portion så luras hjärnan att tro att jag är hungrig fortfarande... Vilket leder till att jag äter enorma mängder av allt bara för att få känna mig mätt... Suck, har vägt mig hemma så jag vet att jag har gått upp va 3kg på två veckor men jag tänker ändå gå och väga mig idag, måste bita i det supersura äpplet...

• Sonja68

Tack Svanboet för att du är så outtröttlig i ditt peppande Det behövs verkligen.
    Jo, vi var i fjällen och sen hade vi gäster några dagar. Sedan blev jag sjuk och är fortfarande lite småkrasslig. Så det blir mest att vara i stillhet och att tröstäta.
    Ja, ja. Snart så ska det väl lätta lite. Vi har haftm -30 grader kallt i en vecka nästan, så då har det varit svårt att ta sig iväg på nåt träningspass. Min bil strejkade.
    Men så fort det blir lite varmare så ska jag ta tag i det. Och så fort jag blir helt frisk.
    Det är verkligen jättesvårt att få till det när man dessutom har barn som har olika aktiviteter som man måste följa med på!
    Blir liksom ingen egentid och väldigt lite tid över till planering av nyttig och hälsosam matlagning.

• tågjäntan

I dag kom jag äntligen i väg och simmade. Det var skönt. Speciellt efteråt att få sitta varmt och gott i bastun . Sedan gick vi en bra bit till bussen för att inte spårvagnen gick som vi tänkt. Så en bra dag för mig har det varit.

• ThereseStefan

tågjäntan- Härligt jobbat.

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5