• ThereseStefan

Vi som går på Viktväktarna del 5

Hej igen.

Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
    Ge järnet!!!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5
  • tågjäntan

På tal om morötter, på sistone har jag fudnerat på att göra dippa till ex morötter och gurka. Finns det något man kan blanda det med som inte blir allför mycket points?

• lillalyckan

Lättyoghurt? TYp matlagningsyoghurt fast light... Det borde finnas och personligen så tycker jag faktiskt att det är godare med yoghurt än med gräddfil.

• Svanboet

Gillar man att pilla lite så fungerar det ofta utmärkt att låta lättfil rinna av lite i ett durkslag (med handduk/silduk) eller kaffefilter. Då får man en så fast massa man vill ha. Sen finns ju kvarg (Kesella) som man kan blanda ut till lättare konsistens om man vill med fil. Sen är det bara att smaksätta med det man vill ha... vitlök, örter, chili... oändliga variationer på dippa

• Svanboet

Har haft en jobbig helg kan man säga... hade jag inte hållit stenhård koll på min CL hade jag vid detta laget varit övertygad om att jag lagt på mig ännu mer även denna vecka. Nu vet jag att trots att jag ätit ostbågar, godis och smörgås så har jag inte överskridit mina PP. Dagliga har inte räckt men jag har ju haft VB att tillgå så nu hoppas jag att de räcker veckan ut.

• Sonja68

hej hej! Åter från fjällen och jag törs inte väga mig denna vecka. Min gissning är +2 kg.
    Nu när fjällveckan är avklarad och gästerna åkt hem så ska jag köra på med pointsräkning. Så skönt det ska bli!

• tågjäntan

Tack för tipsen. får försöka det någon gång framöver.
    I går blev det ingen simning . Snövädret blev för mycket för min kompis och då tog jag mig inte i kragen och gick dit. Men i dag blev det en lång promenad . Det var så fint väder, så när jag ändå var ute tog jag en extra vända.

• tågjäntan

I kväll föll jag ordentligt. Vi brukar inte ha kakor hemma, men i morgon ska vi få gäster så m in man hade köpt lite kakor. Det skulle han aldrig visat mig . SEdan när vi satt framför tv:n var det kört... Så jag åt maaaaassor med kakor och ett glas mjölk.
    Så nu har jag sagt till mannen att han inte får berätta om ev kakor nästa gång .

• ThereseStefan

Hej tjejer. Här har veckan gått bra gällande motion och kost. Dock har jag inte gått ned något, ligger fortfarande kvar på 57,3-5kg. Träning blev det i måndags och nu blir det klättring på lördag med tjejgänget. Ska bli jättekul då vi efteråt ska gå till en relaxavdelning.

• Malin och Joel

******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
    Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.

Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -3,7 kg.

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 40 veckor (v.20, 2009), vikt v7: 90,9kg (+.0.4)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 16/2 --> 68,5 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg). 16/2 v.4 58,0 kg (-0,5)

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...
    *********************************** ************************** ¨

Verkar som att det äntligen lossnat för mig! Och det lustiga är att det är efter att jag tagit en paus från viktväktarna. Var ju så besviken över att jag inte gick ner så att räkna points och gå på möte blev bara ångestframkallande. Så senaste en och en halv vecka har jag inte räknat en enda point (men ändå tänkt på vad jag ätit) och gått ner 2,2 kg! Innan stod det ju helt still. Så nu har jag nått mitt första delmål

• ThereseStefan

Malin och Joel- Härligt jobbat.
    Själv är man jätteförkyld men det ska inte stoppa mig. Träning imorgon som planerat. Vågen stod på 57,2kg. Härligt med hela ett hekto mindre :=)

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5