Vi som går på Viktväktarna del 5
Hej igen.
Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
Ge järnet!!!
Hej igen.
Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
Ge järnet!!!
Förra veckan funkade bra med maten. Blev 2 pass löpning och 2 gym pass. Hade velat hinna med ett till av varje men, men. Är dock stolt över gårdagens löpning. för jag hade nog 1000 ursäkter att slippa. Sen frågade jag min sambo om det bara var undanflykter jag rabblade och han sa ja. Då var det bara att pallra sig ut...
Idag var det jobb dag, jobbar bara 50% som är två pass/vecka. Blev så glad att jag faktiskt kunde få igen gylfen på uniformen. Tjohoo!!! OCH jag kunde andas trots det.... Idag har jag dock överskridit de dagliga pointsen och trots att jag har aktivitetspoints att ta av känns det surt....
emilia79
Riktigt bra jobbat. Hur länge och långt springer du varje gång?
******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.
Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -1,2 kg.
Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 38 veckor (v.20, 2009), vikt v5: 92,4kg (-0.7)
tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.
Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.
ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.
Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg)
fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...
Jaha, jag visste väl det...
Näpp, det är bara att kämpa vidare. Det SKA gå!
Sonja68: Klart att det kommer att gå! Själv har jag bara gått ner 3 hg denna veckan, ändå är jag överlycklig då jag har riktigt svårt att tappa kilon.
Jag tränar på ett gym som heter Studio Aktiv och ligger precis bakom Pinoccio-gubben.
Jag har inte varit väldigt bra på at utnyttja mitt kort där fast jaghar haft det i mer än ett års tid. Jag har denna "termin" bestämt mig för att skärpa mig och har dessutom gått med i det som kallas cykelgruppen på gymmet bara för att ha en extra piska att köra några pass i veckan. Det är faktiskt riktigt kul och killen som leder gruppen är en underbar instruktör. Nu försöker jag gå 3 ggr i veckan på spinning/pass och det tycekr jag räcker gott eftersom vi dessutom jobbar en del med renovering hemma. När vädret blir bättre (läs lättare att gå i med "vanliga" kläder) kanske kanske jag utökar med promenader också.
Sonja, raringen - det är inget att hänga läpp för, det är bort igen om dett par dagar när kroppen återhämtat vätskebalansen från helgen och du får fart på fibrerna igen. På det hela taget är det ju fortsatt nedåt under året, tänk så istället! Vet att det är motigt när man hela tiden får kämpa för minsta hekto ner och sen lägger på sig så fort man ser en kaka, ge inte upp! Kämpa på och vi lovar att stå dig bi när det är svårt.
Tack tjejer för ert stöd
Svanboet- Det låter ju jättebra. Har en kompis till mig som jobbar som instruktör; Therése Häll-Rantala. Hon har varit där i några år nu. Vet inte om hon har något spinningpass just nu.
Idag har jag varit och tränat trots att det tog emot väldigt mycket, men det känns alltid lika bra efteråt. =)
Och jag klev av vagnen två hållplatser tidigare och gick en halvtimmes promenad hem .
Herregud alla vad ni är duktiga!
Denna gången har jag fått lön för mödan (-1.9) och blodad tand. Nu har jag i hemläxa att föra CL hela veckan och utföra alla förbokade träningspass. Lite orolig är jag dock för kvällen för jag är fortfarande bara reservbokad på spinningen ikväll och jag vill så gärna komma med!