• ThereseStefan

Vi som går på Viktväktarna del 5

Hej igen.

Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
    Ge järnet!!!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5
  • Sonja68

Handlingsplan menar jag förstås. Pucko-Sonja!

• Svanboet

Ibland är det bra med en handelsplan oxå

Jag vet hur det är ibland, speciellt under lingonveckan, och nu har jag också börjat känna av lossningen därimellan - biologiska klockan tickar tydligen

Hoppas huvudvärken blir lite bättre snart och att du får vila ordentligt i helgen. Massor av härlig film och bara krypa upp i soffan med popcornskålen brukar funka för mig. Och inte försöka vara snäl och trevlig med någon - det är bäst för deras skull.

• Malin och Joel

Jag hakar gärna på här! Började viktväkta v. 2. Ska på min fjärde vägning på måndag.
    Jag tycker det är jättesvårt! Har 29 dagspoints och 35 bonuspoints. Har magkatarr och min "lindringsmat" är mjölk och vitt bröd, vilket jag inte har "råd" att stoppa i mig, så jag går med ett ständigt hungersug (alltså inte hunger utan pga magkatarren). Dessutom är jag uppsvälld som tusan om magen av alla frukter och grönsaker jag stoppar i mig.
    Men jag vill så gärna bli normalviktig och bli av med min kagge (i princip alla mina 10 extra kilon sitter på magen, ser ut som att jag är gravid i sjunde månaden typ!).

******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
    Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -1,2 kg.

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 37 veckor (v.20, 2009), vikt v4: 93,1kg (+0.8)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg)

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

• Svanboet

Om jag nu bara kunde förmå mig att fylla i hela veckan på checklistan och inte sluta i och med att det blir fredag... vad kan jag behöva för belöning för att uppnå detta mål? Egentligen borde ju viktminskningen i sig vara den största moroten men nu har det ju inte kännts så på sista tiden... Om jag fyller i checklistan hela den här veckan ska jag unna mig ett glas vin på onsdag kväll efter mötet oavsett om det ryms innanför den dagens PP eller inte. Det är en ren och skär belöning och inget andra villkor ska kopplas till den. Det blir bra, det blir kanon och det är precis vad jag kan behöva.

• Svanboet

Malin och Joel - Välkommen in i värmen här är vi alltid glada för fler medlemmar. Är det första gången du är med i VV? Själv är jag en återfallsförbrytare och detta är nog 4e gången för mig... hujja, en del lär sig tydligen aldrig.

Det är synd om din stackars mage det hör ju jag. Finns det inget annat sätt att lindra symptomen på? Lättfil är kanske ett alternativ och det är nog även ett DouVal om jag inte misstar mig helt.

Alla har vi kilona på olika ställen, mina sitter typ överallt; halsen, fingrarna, magen, låren, armarna... säg en kroppsdel och den är "fet". Nja, kanske inte tungan då men det beror nog på vem man frågar.

• Malin och Joel

Svanboet: tack tack! Det är första gången jag är med i viktväktarna, och förhoppningsvis sista
    Jag har provat fil och yoghurt men det hjälper inte mot magkatarren, däremot skulle det kanske göra mig mindre uppsvälld? Har funderat på proviva med.
    Har haft magkatarr sen tonåren och mjölk och vitt bröd är det enda jag hittat som lindrar direkt. Tar jag tabletter så tar det ett tag innan de fungerar men oftast kommer ju besvären ganska snabbt när jag är stressad eller sover dåligt och då vill jag ju ta bort dem snabbt :/

• tågjäntan

Välkommen Malin! (Är det okey att kalla dig det? Fast det är kanske Joel som skriver .)
    Själv börjar jag känna mig som en riktig godismissbrukare. suget blir värre och värre. Snart undrar ajg om ajg inte måste sluta helt och hållet och itne unna mig nåt någon gång . En hjärnforskare som det pratade med på Gomorronsverige häromdagen sa att det även handlar om belöningssystem och att typ "suget" minns itne vad han sa, tar två veckor att få bort.
    I dag firar vi fyra år sedan vi förlovade oss och har ätit krossad annanas med vitchokladmousse och jordnötsringar...

• ThereseStefan

Hej tjejer.
    Denna veckan har inte riktigt blivit som den skulle. Har varit förkyld och trött i hela kroppen, så det blev endast träning i måndags. Eventuellt blir det promenader här i helgen. Dock har jag inte gått upp något, så där har jag lite tur.

Välkommen Malin och Joel!
    Svanboet- Nya tag till kommande vecka.

• Svanboet

Tack, det är nu nya tag i görningen och jag har klarat mig ganksa bra. Har tydligen ökat aptiten en aning och äter mest hela tiden tycker jag så nu blir det till att sysselsätta sig med något som kräver att man inte akn springa runt och tugga... och så ska jag borsta tänderna efter varje måltid. Inte för tändernas skull utan för att det värsta jag vet är att äta med nyborstade tänder - allt smakar tandkräm!

Håll i er nu tjeter och lycka till med helgens alla frestelser.

ThereseStefan skrev 2010-01-30 09:01:36 följande:
    Svanboet- Nya tag till kommande vecka.
  • Malin och Joel

tågjäntan - det är helt okej, det är Malin som skriver Vi har kontot ihop men av ngn anledning är det bara jag som använder det

Jag brände nästan hela min veckobonus igår, vi var på restaurang och jag tänkte inte alls på points... men det var sååå gott! Tur att det snart är ny vecka!

Hur gör ni med aktivitetspoints, äter ni upp dem eller räknar ni inte med dem alls?

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5