Vi som går på Viktväktarna del 5
Hej igen.
Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
Ge järnet!!!
Hej igen.
Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
Ge järnet!!!
Nu behöver jag råd tjejer!
Jag har hittat världens möjlighet till en inspirerande miljö att träna i men jag är ändå tveksam... Jag ska försöka reda ut bakgrunden.
Jag är väldigt glad i spinning och framförallt Activio - spinning med pulsklocka. Jag brukar försöka gå på minst ett pass par vecka och just nu när allt annat ligger nere har det blivit en hel del pass. På mitt gym finns en underbar intrukstör och jag älskar hans pass, de passar mig som hand i handske. Nu till poängen... Nästa vecka börjar mina danskurser och der blir på onsdag kväll efter VV-mötet och torsdagar som jag kommer dansa. Just torsdagar går också Activio-passet på gymmet. En krock!
Igår var jag däremot där och fick då reda på att det finns en cykelgrupp som är relativt nystartad på gymmet. Den tränar tillsammans på söndagar, endast en gång per vecka och man förbinder sig inte till någonting extra om man vill gå med i gruppen. Det var väldigt länge sedan jag hade en "grupp" att träna med och jag tycker det vore trevligt att få träffa folk som man kanske har något mer gemensamt med än bara tillfälliga kontakter. Allt med cykelgruppen låter så himla trevligt, och bra och skulle passa mig eftersom jag kan fortsätta göra det jag gör vanligtvis på veckorna och bara "förbinder" mig att träna ett pass extra i veckan. MEN... det är ju på söndagar! På kvällen dessutom som det ser ut just nu! Då vill jag ju vara med älsklingen! Nu ska vi dessutom till att påbörja nästa renovering av huset så det blir en extra grej som behöver göras på helgerna... Ursch, detta tankearbete får man ju ont i huvudet av.
Jag har frågat älsklingen om han inte vill gå med i gruppen med mig men han måste i så fall cokså vara medlem på gymmet. Det skulle ju ge oss en möjlighet att gå och träna tillsammans och det bore väldigt trevligt men han hävdar bestämt att han inte orkar träna efter jobbet då han faktiskt har ett ganska fysiskt jobb. Och eftersom han "tränar" på veckorna så vill han ta det lugnt på helgerna och inte stressa eller "ta i" utan mest bara ta det lugnt. Jag som däremot sitter still hela dagaran vill ju väldigt gärna röra på mig lite och när det ändå inte visas nått bra på TV kan man ju lika gärna göra nått annat roligt ihop. Som sagt... funderingar man kan få ont i huvudet av!
Hur skulle ni hantera detta kniviga - ska jag bara säga att om han vill får han haka på för jag går med i gruppen eller ska jag försöka lirka med honom i gruppen ändå? Ska jag strunta i det och fortsätta ta de pass som erbjuds för oss övriga medlemmar under veckan? HJÄLP!?!
Jag hade valt det pass med spinningen eftersom du uppenbarligen gillar det så mycket. Sedan tycker jag att ett pass till i veckan inte skulle vara helt fel, även om det är söndag kväll. Dock förstår jag att det kan bli problem då ni ska renovera och det kräver alltid lite extra uppmärksamhet. Du säger även att du inte förbinder sig till att gå på passen, då är det ju inte större fara om du inte skulle dyka upp någon söndag. Själv hade jag nog förklarat detta för de som finns i gruppen eftersom de säkert kommer att sakna dig och undra var du är.
Lycka till med ditt beslut, oavsett kommer det säkert bli bra.
Hej på er!
Jag är ganska nykläckt viktväktare, började i oktober och han gå ett litet tag på gamla systemet innan det byttes ut. Jag måste säga att personligen gillade jag det gamla systemet bättre rent resultatmässigt, jag har aldrig riktigt fått det nya systemet att funka. Jag äter oftast frukt till frukost, och sallad till lunch på jobb, vilket innebär att jag fortfarande kan äta precis hur mycket jag vill till middag och dessutom sätta i mig en glass på kvällen utan att överskrida pointsen. Finns inte en suke att jag kan få i mig alla min dagliga points utan att slänga i mig skitsaker på kvällen.
Surast just nu är det faktum att jag gått upp så pass mycket över jul. Hade gått ner 6 kg innan jul, fick stjärnan på sista mötet. Sen har det varit jul, och dessutom hastigt påkommen resa hem till norrland (innebar mormors smörstekta plättar, mammas potatisgratäng, palt med smör, biomys, filmkväll med mys, spelkväll med mys, ja, ni fattar... ). När jag kom hem stod det +3 på vågen där hemma, vilket är hälften av det jag lyckats tragla bort under hösten. Bajs, bajs, bajs, bajs, BAJS!
Jag har en enda anledning till att jag inte skitit i hela alltihopa. Min granne tillika bästa vän som jag går tillsammans med. Hon har så otroliga resultat att jag aldrig skulle kunna överge henne och låta henne kämpa själv. Just nu känns det dock som att det inte finns en suke att jag någonsin kommer ner på målvikt...
och btw.. jag är ganska postiv människa i vanliga fall.
******** BÖRJA KOPIERA HÄR **********
Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 35 veckor (v.20, 2009), vikt v2: 93,5kg (-0.6)
tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.
Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt v3 kommer på måndag...
fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...
******** BÖRJA KOPIERA HÄR **********
Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 35 veckor (v.20, 2009), vikt v2: 93,5kg (-0.6)
tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.
Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt v3 kommer på måndag...
ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.
fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...
Då har jag varit duktig och tränat. Alltid lika skönt efteråt.
Svanboet har du förlikat dig med hur du vill göra?
Diz- Välkommen! Läste att du äter bara frukt till frukosten, är det så klokt? Känner du dig inte trött under dagen? Är det inte bättre att äta lite mer till frukosten och inte äta en stor potion till kvällen. Går inte på VV, så jag har ingen aning om hur ni ser på det?
Jo, jag "borde" fördela bättre...
För min del handlar det om att jag _hatar_ att äta frukost, jag slipper gärna (eller skiter i det är väl närmare sanningen ). Iaf är frukt en av de få saker jag känner för att äta på morgon, ibland slinker det ner lite youghurt eller en macka, men det är sällan.
Jag hade en del mat-issues när jag var yngre, så jag klarar inte att äta för att "förbruka" min poäng. Jag måste begränsa mig till att äta när jag är hungrig, annars spårar jag ut och äter jämt. I kombination med PCO-S:en gör det att jag lätt kan gå upp 10kg på ett år...
Välkommen Diz! Här är alla välkomna in och lasta av sina bördor
Jag kan sympatisera med dina problem men jag har svårt att sätta mig in i hur det känns att inte vilja ha frukost. Själv är jag alltid hungrig som en gnu på morgonen. Av den anledningenf år du ha mycket överseende med mina förslag om de redan är uttjatade.
Om du nu väljer frukt till frukost, kan du tänka dig att ta lite keso till? Så att det liksom blir en fruktsallad mer än bara ett äpple direkt från fatet. Får du in rutinen mer på att förbereda frukost kanske det blir lättare att senare gå över till att öka pp-potten till frukost. Välj kanske också frukt med lite mer energi i, typ banan och vindruvor istället för bara äpple. Vet inte vilka frukter du gillar.
Jag tycker inte heller om att förbruka mina pp bara för att men tänk på att du inte (aldrig) bör äta under 29 pp per dag. Även om du nu tillåts äta 30-någonting per dag så försök iaf hålla dig över 29.
Och du det där med jul... det händer alla. Själv la jag på mig 4 kg över jul och det lagomt som jag skulle halkat under nästa 10-tal. Det kändes som en käftsmäll men jag tänkte att detta är ju det jag valt att utsätta min kropp för, detta är resultatet av att jag gjorde och valde som jag gjorde så nu får jag ju stå här med mig själv - lite "som man bäddar får man ligga". Prata med konsulenten om du känner att du vill ah lite extra stöd så ska du se att du snart gjort av med de där kilon igen. Och då min vän är det inte långt kvar till nästa stjärna! *låter lagomt glättig*
Jag har funderat och eftersom jag egentligen inte förbinder mig till något så ska jag nog anmäla mig till cykelgruppen... vill gärna ha med gubben men han kanske kommer med när jag väl börjat. Får höra vad han har att säga ikväll. Måste fundera ut några väldigt bra argument som han inte kan säga emot, då får han ju iaf prova innan han säger nej. Tror dessutom att man kan få en veckas gratis provträning på mitt gym så jag får väl locka honom med det, att det inte finns några undanflykter eftersom det ändå inte kostar mer än hans ork och lite tid.
Woho! Nu är vi fyra styckna!