Bride in the city skrev 2010-02-22 18:18:36 följande:
Frågan om brudöverlämning är ständigt återkommande här, i alla fall var den på tapeten under den tid jag var här inför mitt bröllop i höstas. Ingen enskild fråga har lett till lika många inlägg tror jag. Själv blev jag friad till med en solitärring och jag har inga problem med det. Mina vänner och familj känner mig som en självständig person så de såg nog frieriet och ringen som en hyllning till mig lika mycket som person som en hyllning till mig som kvinna (jag menar inte därmed att jag är mer fantastisk än alla er andra här....) och ingen har någonsin påskinat att min man och jag därmed har ett ojämställt förhållande.
Ingen i min omgivning har sagt något negativt alls, alla är bara fantastiskt glada, precis som vi är. För mig är frieriet en kärleksförklaring och därför blev jag världens lyckligaste när min blivande man friade :)
Jag ser hela bröllopsgrejen på lite samma sätt. Som nått romantiskt fyllt av kärlek. Jag och min blivande man har inte lagt in värderingar i detta utan vi gör det som känns rätt bra, och försöker njuta av förberedelserna och planeringen så mycket vi kan!
Tycker att det är väldigt intressant att denna tråd är så aktuell, och att då tidigare trådar i samma ämne också blivit det.