• FruFiddeli

Catering i malmö/ystad trakten??

Hej alla!

Har precis fått klart att vi fått en dag för att hålla vår bröllopsfesten i Erikslunds bygdegård i Juli 2011=). Det var någon som hade avbokat så vi hade tur! Så nu sitter jag här iaf och kollar runt på alternativ till middagen. Vi kommer att vara runt 80 personer och jag och min blivande har lite olika uppfattningar om vi vill ha sittande middag eller buffé, jag älskar buffé men min blivande tycker att det blir för rörigt och jag är väl beredd att hålla med.

Finns det någon som har tips på bra catering i malmö/ystad trakten som inte är allt för dyrt? Då helst inte buffé..

Eller tips på någon kock som lagar maten på stället där man kanske själv kan stå för råvarorna?? 

• Svar på tråden Catering i malmö/ystad trakten??
  • teddy66

Hej tjejer.
    Hur går det för er? det närmar sig för somliga :)

Är så spänd och aningen stressad man vill ju få så mkt bestämt så snart som möjligt. Men det känns som nu ska man bara få ihop allt till en fest och allt pyssel är kvar.
    Har fått det mesta bokat nu; klännigen, lokal, kyrka, catering, frisör, fotograf, musiker.

Inbjudningkorten har tyvärr inte gått iväg ännu men ska beställas på söndag eller måndag. Ska beställa ringen snart (så fort mannen kommer på vad där ska stå) ska även kolla på tårta och prova det snart. Allt pyssel med att göra program, och dukning återstår och bestämma musik i kyrkan. Fixa accessorarer till mig och boka outfit till mannen. Men han vill inte prova ut kläder förrän jag fått min klänning.

• FruFiddeli

Ja nu börjar det närma sig,  två månader kvar nuför mig =). Känns som vi har det mesta stora färdigt, men det är ändå en massa smått kvar att fixa, har precis suttit och fixat hopa festhäftet och börjar känna mig färdig med det, vilket är väldigt skönt! Väntar på att de 6 sista som inte osat ska göra det så vi kan börja med bordsplaceringen, vilket jag vet är svårt för man vill ju få det så bra som möjligt för alla:). 

När var det ni skulle gifta er nu igen Teddy? Vad blev det för catering? 

• teddy66

Va kul att det känn som ni har koll på läget. Skönt och ha det mesta fixat.
    Får man fråga hur du skulle göra med bukett? Vem fixa det? Står i val och kvalet om jag ska blomsterhusen europa. Vill ha nära till det mesta på D-dagen.

Det är 24 sep. Jag tog ditt tips och ringde Romelebygdens Underbara människor som stått ut med dryga mig. jag beställde lite mat till söndag som vi ska prova. Pratade med Östergatan här i Ystad men det känns bättre att dom kan fixa allt och att man pratar med samma person om allt.

• FruFiddeli

Vad kul att ni kollat med romelebygdens catering, visst är de helt fantastiska, du får höra av dig sen och berätta vad du tyckte om maten=).

Jag ska få min bukett gjord av min BMs syster, hon har gått en liten florist utbildning men jobbar inte som det, hon är väldigt duktig dock och kommer binda buketten hos en florist som beställer blommerna samt hjälper henne om det skulle behövas. Visst vill man ha det mesta nära på sin dag, det underlättar ju extrem, man vill inte fara och flänga precis.

• FruFiddeli

Vilken mat har ni tänkt er förresten?

• teddy66

Ja. det gör det. Hade otur när jag ringde och skulle boka frisören. Är inte stammis hos någon spec salong men när det gäller sånna här stora saker ville jag att en spec skulle göra det. Tror du inte hon var upptagen med ett annat bröllop precis den dagen. Suck så jag fick boka hos min svärmors frisör som jag aldrig gått till. Men det ska nog gå bra.

Ni får höra av er hur det gick på er dag.

Vi ska ha ankbröst till förrätt, hjortfile till varmrätt och pannacotta till efterrätt. Kan hända vi byter ut några av tillbehören för det var parmesanslungad potatis till hjorten och sambon gillar inte parmesan. Men jag längtar tills söndag när vi ska prova. Gjorde en liten beställning på det minsta antalet de hade. Har ju hört att de skulle vara bra av dig men jag måste ändå prova dom själv innan. Jag älskar mat och vill så gärna att det ska bli bra , där av provningen.  Ska även samla våra föräldrar och verkligen diskutera igenom allt. Det har vi inte gjort tidigare.

• teddy66

Nu har vi provat maten med vin förslag som mina svärföräldrar plockade fram.
    Maten var suverän. Gott och generösa portioner, (fick tom lite över) 

Så jag tackar för tipset om dom :) 

• FruFiddeli

Ååå vad roligt att höra, har inte hört någon som inte varit nöjd med dem så det känns jätte tryggt trots att vi inte provat själv=).

Det kommer säkert gå bra med frisören även om det är en annan än vad du är van vid. Du ska väl dit och göra en provuppsättning, så då kommer du ju känna precis hur det känns.

Idag har jag provat min klänning igen, får för mig lite då och då att jag kanske hellre skulle vilja ha en annan men varje gång jag provar den så k'änns det helt rätt så jag vet inte varför jag går och funderar så. Ååå längtar nu! 

• teddy66

Hur menar du att du inte hört någon som varit nöjd med dom? Inte hört något alls eller bara negativt? :S

Ja det kommer nog gå bra, nu går det lugnt fram och man inte stressar :)

Funderar själv lite i samma banor, valde man rätt.... Har inte fått hem den än men ska nog komma vilken dag som helst nu.

Men det kommer gå jätte bra för er :)

• MrsGranath
    FruFiddeli skrev 2011-05-31 19:32:47 följande:
    Ååå vad roligt att höra, har inte hört någon som inte varit nöjd med dem så det känns jätte tryggt trots att vi inte provat själv=)
    Hjälper till lite på traven... Se ordet Inte... 
Svar på tråden Catering i malmö/ystad trakten??