• FruFiddeli

Catering i malmö/ystad trakten??

Hej alla!

Har precis fått klart att vi fått en dag för att hålla vår bröllopsfesten i Erikslunds bygdegård i Juli 2011=). Det var någon som hade avbokat så vi hade tur! Så nu sitter jag här iaf och kollar runt på alternativ till middagen. Vi kommer att vara runt 80 personer och jag och min blivande har lite olika uppfattningar om vi vill ha sittande middag eller buffé, jag älskar buffé men min blivande tycker att det blir för rörigt och jag är väl beredd att hålla med.

Finns det någon som har tips på bra catering i malmö/ystad trakten som inte är allt för dyrt? Då helst inte buffé..

Eller tips på någon kock som lagar maten på stället där man kanske själv kan stå för råvarorna?? 

• Svar på tråden Catering i malmö/ystad trakten??
  • FruFiddeli
    newyorkdoll skrev 2010-11-19 13:25:42 följande:
    Har fru fiddeli hittat någon kock ännu?Kan rekommendera Rent a chef annars! mvh Eva
    hihi.. Nej vi har inte bestämt oss än. Rent a chef har jag hört mycket gott om och en av våra vänner som är jätte duktig kock själv rekommendera också dem, men de är tyvärr alldeles för dyra för oss. Blir nog catering är inne på alla tiders catering men vi får se. Tack ändå för tipset=).
  • teddy66

Ja man behöver ju vila sig när man är sjuk.

De har haft en julmarknad redan nu i november men de ska ha en till. Kommer inte ihåg när men ska kolla. Va bra att du dela med dig av måtten :) Bra man kan prova lite innan så man inte måste göra allt dagen innan.

Ja stolarna var väl nyklädda rätt så nyligen och det är ju inga dåliga stolar. Så vi struntar nog i det med. 

Ja, är ju bara en kort stund och sen missar kanske folk ändå avresan och ankomsten så då är det ju synd. Sambon körde på en god väns bröllop i somras. Blev kanon bra, de hade nästan samma färgtema som bilen.

• Jämntjock

Hoppas lillen kryar på sig snabbt, det är jobbigt när de är dåliga- speciellt omde inte kan sova ordentligt

Vi ska inte klä stolarna med nånting. Jag tänker att vi inte behöver ytterligare ett moment, en kostnad och en stressfaktor när det finns stolar som är bra som de är

Här svänger det i tankarna kring mat. Från helgrillad gris till catering och nu till inhyrd kock som lagar mat vi köpt in till en meny vi tagit fram själv. Förrätt och efterrätt kommer vi isf sannolikt att göra själv. Mååånga turer blir det, tur man har gott om tid 

Jag bryr mig inte ett smack om vad vi åker i från kyrkan till Erikslund, i mina ögon är det enbart en transportsträcka och vår vanliga bil duger lika bra som något annat! Vet inte om min sambo är lika övertygad om det

Kanon att du varit förutseende nog att kolla upp måtten Fiddeli! Och vad kul att de har julmarknader, återkom gärna med datum och tid!

• FruFiddeli

Ååå var har ni fått tag i den kocken? Det har vi också varit inne på.. Då ska ni ha folk som serverar nu då? Har ni hittat serveringspersonal?

Jag e så glad, mamma och pappa sa igår att de ville ge oss bandet vi ska ha i bröllopspresent.. Såå himla skönt för de var ju inte direkt billiga.. Men eftersom det är någon som min pappa vet är jätte bra så ville vi gärna ha dom och vi var i valet och kvalet på grund av kostnaden men nu löste sig ju det=)..tjohoo!!!

Ja jag säger som jämntjock återkom gärna med datum för julmarknaden!

• Jämntjock

Vi har ingen kock än, och ingen serveringspersonal heller

Vilket band är det ni ska ha? Vi vet inte om vi ska ha band än, det är helt och hållet en kostnadsfråga

• FruFiddeli

Haha okej, vad synd, jag tänkte att jag kanske kunde sno dina kontakter;).. Vet egentligen inte vad bandet heter, de spelar i lite olika konstellationer så de har nog inget speciellt namn, men det är framför allt sångaren som ska vara jätte bra och skit bra på att få igång en publik vilket jag tycker är viktigt, han spelar på olika uteställen och på båtarna till Norge.. Men de kostar 15 000 så de är ganska dyra.. Men ska man ha ett band så är det viktigt att de är bra tycker jag, var på ett bröllop där bandet var döö tradiga så festen bara dog..

• Jämntjock

Klart man ska sno varandras kontakter! Vi har ju inte precis bröllop som krockar med varandra

• finafia

Hej tjejer!

Vi planerar bröllop i sommar och även här blir det partaj på Erikslunds bygdegård efter vigseln!!:)
    Har läst HELA tråden och jag blev helt lyrisk över att det var fler som är i samma situation som jag!! Hoppas jag kan hoppa in o bolla ideer med er?! Ibland blir man lite skitzo i sitt tänk...;)

Vi har hållt på o planera bröllop i en månad nu...o jag känner mig lite stressad. Trodde det var luuuuuungt o att vi var ute i "ganska" god tid...men tji fick jag...puh!! ;) Men nu är datum, kyrka o lokal bokat... jag håller på o skickar ut förfrågningar till olika företag så att man inte tar första bästa o tror att det e schysst...
    Men visst e det så fruktansvärt roligt så man håller på att spricka?! :) 

• FruFiddeli

Vad kul finafia! Klart du ska hänga med här då! När gifter ni er och vilken kyrka har ni bokat? Jag tänkte precis som du att man var ute i god tid men börjar också känna mig lite stressad nu. Borde verkligen sätta mig och göra inbjudningskorten tex.. Ska ni ha något speciellt tema? 

• finafia

Tusen tack! FruFiddeli :)

Vi ska gifta oss på midsommarafton...24 juni.. :D Vi har bokat Solberga kyrka...vi döpte vår dotter där för 2 år sen o den e super mysig + att prästen är riktigt bra!! E lite orolig bara för om vi alla 60-70 pers får plats...men finns det hjärterum så... ;)

Ja, jag var på drivas igår o handlade lite matrial till att göra ett kort som jag sen gå efter när jag ska göra de andra...ska även spåna på vigselprogram o festprogram...hittade tyvärr inte allt jag ville, men ska kolla sidan ni nämde tidigare här i tråden... eller så blir det panduro outlet... Är ingen tvättäkta scrapbookare, men jag tycker det e kul o har gjort massor av inbjudningskort o bla födelsedagskort, julkort etc. så man har lite koll på vad man pysslar med...

Vi ska ha ivory, vitt och gammelrosa med pärlemortouch...Lite klassiskt/vintage över det hela..
    Jag har tänkt att gör så kallade weddingboards bara för att folk ska förstå mig bättre när jag tex ska beställa tårta, brudbukett, frisyr osv...

Hey, man börjar nog så smått kvalificera sig till en bridezilla stämpel....hihihi...;)

Svar på tråden Catering i malmö/ystad trakten??