Ja just det, det pratade mamma också om IKEAs lakan... Hmm få se nu, Ronny sa att borden var 120x70 så där kan bara sitta två i bredd vid varje bord. Men om man delar ett lakan på mitten så det blir två stycken 150x120 så borde det väl bli bra, då hänger det ner 25 cm där man sitter och sen blir det bara 15 cm på korstiderna fast iof så sätter man ju ihop borden så då kan man ju dra tyget så det hänger ner mer på den kortsidan som står fri och där där man sätter ihop borden behöver det ju inte hänga ner så mycket, eller? Ser det konstigt ut? kan man göra så här så behöver vi ju bara handla 10 lakan om vi är 80 personer, låter som du säger väldigt lite men alternativet är ett lakan per bord och då behövs det dubbelt upp.. Kanske inte så mycket det heller, 20 lakan.. Har man så man klarar sig ett tag framöver sen ju=)..
Är förresten nästan helt säker på att det var dessa värmeljushållare som de hade, IKEAS GALEJ. Att kompletera med tefat låter mycket fint och romantiskt, vi var på lions loppis för ett tag sedan (massa skit, men en del bra saker också) iaf så när de bara var en timme kvar så fick man köpa en papperspåse för 50 kr och sen fick man fylla den med vad man ville, då hade det kunnat bli en hel del gamla udda fat kan jag tänka.
Tycker absolut inte ni ska ha några andra kakor, det kommer inte vi ha, ska ha precis som ni, tårta och ingen efterrätt, eller tårtan blir ju efterrätt:). sen kommer vi ha gotte bord (måste, måste om man e en gotte gris som jag=)). Och självklart ska vi ha korv med bröd sedan vid 01 tiden, det e bara så gott då! Med mjölk blir det hos oss fast pucko låter inte helt fel det heller!
Vi bor i Skurup, är en Malmö tös från början men har bott här i Skurup i drygt ett år nu och trivs jätte bra! Så skönt att slippa Malmö särskilt nu när de bara skjuter överallt, usch och fy! Jobbar dock fortfarande i Malmö men för tillfället är jag föräldraledig. Vi har en liten pojke som helt plötsligt snart ska fylla ett, tycker det var precis han låg i min mage och sparka, men så är det när tiden helt plötsligt bara bestämmer sig för att springa iväg, då hinner man knappt med och nu e han stora killen, fats det e underbart, jag tycker bara det blir roligare och roligare ju äldre han blir samtidigt som man kan sakna den gosiga spädbarns tiden. Ska ni ha fler barn eller ni nöjer er med två? Jag har alltid sagt två, känns lagom så, fast man vet ju aldrig!