Mmm älgsteken var ljuvlig!
Tack för tipsen om klänningar! Egentligen har jag fastnat för en klänning för länge sedan som jag har väldigt svårt att släppa, en forever yours som är lite annorlunda, svårt att hitta något liknande. Har varit inne och tittat i butiker i Malmö som har de märket, men de har inte den klänningen. De kan beställa hem den men då måste jag köpa den och då kostar den 7700kr, lite för mycket tycker jag. Vår budget på klänning har vi satt på max 5000! Vågar inte beställa en kopia heller för jag tror inte de kommer lyckas särskilt bra. Men igår hittade jag den på en sida från USA Madame Bridal, där det står att det är original. Där kostar den 499 dollar vilket är 3380 kr, men sen tillkommer ju ev tullavgifter och frakt tror jag (där står att det är gratis frakt men jag tror inte det gäller till Sverige). Vet inte alls hur jag ska göra, vill verkligen verkligen ha denna klänning, men vet inte om jag vågar skicka efter utan att prova en gång till...
Visst är det fint med de typiska vita fina bröllopstårtorna, jag förstår dig Teddy tycker också det är viktigt med en fin OCH god tårta, det är väl männen som inte förstår det där riktigt;). Jag är inne på att göra tårtan tillsammans med min mamma, hon har sagt att hon kan göra den men jag vill gärna vara med på ett hörn, tycker det är så roligt. Man kan ju göra dekorationerna i förväg och sedan förvara i kylen, sen kan man göra tårtan och dekorera den dagen innan tror jag väll? Jag har beställt så jag ska kunna göra jätte fina fjärilar som jag tänkte att jag kanske skulle ha på tårtan sen har jag beställt så mankan göra murgröna också, får se vad det blir..
Teddy: Så ni har rött som ev tema, fint. Passar i lokalen (där var väl röda blommor eller nått sådant på tapeterna, eller?). Tycke att du absolut ska ut och prova klänningar i affärerna innan du beställer, man får en ganska tydlig bild av vad som passar en och det är SÅÅ roligt!