• FruFiddeli

Catering i malmö/ystad trakten??

Hej alla!

Har precis fått klart att vi fått en dag för att hålla vår bröllopsfesten i Erikslunds bygdegård i Juli 2011=). Det var någon som hade avbokat så vi hade tur! Så nu sitter jag här iaf och kollar runt på alternativ till middagen. Vi kommer att vara runt 80 personer och jag och min blivande har lite olika uppfattningar om vi vill ha sittande middag eller buffé, jag älskar buffé men min blivande tycker att det blir för rörigt och jag är väl beredd att hålla med.

Finns det någon som har tips på bra catering i malmö/ystad trakten som inte är allt för dyrt? Då helst inte buffé..

Eller tips på någon kock som lagar maten på stället där man kanske själv kan stå för råvarorna?? 

• Svar på tråden Catering i malmö/ystad trakten??
  • Jämntjock

Ca 4-6 veckor får man räkna innan man är på benen ordentligt igen. Jag tränar mycket och lär få vänta minst 3 månader innan jag får leta mig tillbaka till gymmet igen. Men det får det vara värt! Efter nyår räknar jag med att svullnaden ska ha lagt sig så pass att jag kan prova min klänning ordentligt Slutgiltligt resultat får man vänta tills efter ca 6 månader att se... Och jag har ju 7 månader kvar till bröllopet

Teddy: Finns det datumet ledigt så boka! Låter väl som en bra triss?!

• teddy66

Pratade precis med Ronny om den 24.e så det är bokat nu. Han ska bara maila över kontraktet. 1 oktober kändes som en liten kul grej nu med siffror men Erikslund var bokat och jag ville eg inte i oktober. Så nu är det att min BM fyller år på torsdagen, jag på fredagen och vi gifter oss på lördagen. Blir ju lite spec.

Jämntjock: Förstår att du är mörbultad. Vilket stort ingrepp. Men du kommer se fantastisk ut på din bröllopsdag :) Förstår spänningen över klänningen.

Vi ska snart på och gå igenom gästlistan så det är under kontroll. Har ju gott om tid känns det som. Har tittat lite på klänning men inte provat någon. Ska till Köpenhamn i jul så jag tänkte titta lite då och sen boka tid i Vinslöv på en Atelje där så man får en hum om vad som passar en.

Planeringen kommer nog gå lite långsamt då vi precis håller på och bygga hus som ska vara klart i mars.

Kul att hänga med några som planerar och är "så nära hemmet"

• Jämntjock

Jag är jättesugen på att börja med pappersarbetet! Meeen jag får nog snällt vänta några veckor

Teddy: Var bor ni? Blir det den 24:e september som gäller? Kul att ni också ska ha Erikslund!! Ateljé MB i Vinslöv har jag hört är bra, en vän till mig köpte sin klänning där

• FruFiddeli

Ååå vad roligt Teddy! Kul att vi e tre Erikslundare nu;). Vet hur det är att bygga hus, har gjort det vi med och det tar väldigt mycket kraft från en, men bra blir det när man är klar! Var är det någonstans ni bygger? Jag har också hört mycket gott om Vinslöv men inte varit där själv.. Det är verkligen jätte kul att prova klänningar. Innan jag skulle ut och prova så hade jag läst så mycket om de olika affärerna i Malmö och alla tyckte så mycket olika och att vissa skulle ha dåligt bemötande, men så var det inte alls. Alla var jätte trevliga och det var hur kul som helst!

Jämntjock: Att det ska ta så lång tid.. trodde jag faktiskt inte men huvudsaken är att du hinner bli bra till den stora dagen och att du kommer bli nöjd! Är du sjukskriven nu eller får man ta semester eller hur fungerar det?

Jag är också jätte sugen på att sätta igång med pappers sakerna. Ska som sagt till Gekås på tors, får se om där finns papper och sånt, har ingen aning, men har man tur så! Annars blir det till att köpa papper här i byn för nu vill jag sätta igång. Har ni bestämt hur er inbjudan och så ska se ut? 

• Jämntjock

Jag har en ganska klar bild över hur våra inbjudningar ska se ut. Vill ha en vit kortbas med en ljust syrénlila textyta monterad på en yttersta smal ram av svart för att inte få allt så gulligt. Vi är inte så gulliga
    Jag älskar ju papperspyssel och scrappar mycket så detta är det roligaste momentet för mig! Ska bli så kul att experimentera med alla mina papper och band, för att inte nämna alla stämplar som finns! Har ju dessutom förmånen att ha full tillgång till en scrapbutik som jag designar för, så inspiration har jag inte ont om "Min" butik ligger i Sjöbo och är väl värd ett besök, annars har nog Drivas lite grejor i Skurup om jag inte har helt fel för mig??

Bröja inte ens prata bygga hus med mig... Vi har bott i vårt hus i 6½ år nu, renoverat heeela tiden och är fortfarande inte klara! Kräker på hus snart hahaha Men jag har en väldigt klar bild av vilket hus jag vill ha, hur det ska se ut, planlösning, material... Någon gång i framtiden

• FruFiddeli

Hahah men usch då, då ska vi var tysta om husbygge då.. vill ju inte att du ska kräkas;), nog nästan värre att renovera än att bygga nytt, men en vacker dag får du nog ditt dröm hus!

Ja Drivas har en hel del bra saker, kan absolut handla där om det inte finns något imorgon.. Din tanke om hur korten ska se ut låter mycket fint och som du säger inte för gulligt ;), vi är inte heller så gulliga av oss så jag ska försöka att inte "putti nutta" för mycket med korten hihi..

Nu har jag förresten preliminär bokat kyrkan, blir Bjäresjö! De skulle vara färdiga redan till jul sa hon jag pratade med, så det blir säkert alldeles utmärkt! Tack för tipset.

• Jämntjock

Åh, vad kul! Bjäresjö är verkligen jättefin! Kanon med både nyrenoverad kyrka och lokal!

Min mamma har nyss varit här och hjälpt mig duscha... Helt underbart skönt, men vilken pärs! Att det ska ta 1½ timme... Nu är det iaf gjort så nu ska jag sova på soffan en stund innan man och barn kommer hem. Tur att dagarna går fort!!

• teddy66

Än så länge är det den 24 sep som gäller för bröllopet. Min MB tyckte lokalen var toppen så vi ändrade på ursprungsdatumen som vi tänkt från början då den inte "betydde" något spec för oss ändå.

Vi bor inne i Ystad och ska bygga vårt hus i Källesjö vid de vita vattentornen i Ystad. Ska inte trötta ut er med husbygge, lovar. Vet hur det är och renovera hus. Hade ett renoveringsobjekt innan som blev jätte fint. Mkt pyssel men huset får en helt annan charm när man renoverar själv. Var bor ni andra?

Jag har själv hört lite olika om malmö så jag får se om man tar en tur in där. Vet ni något hur det är på Lilly i Köpenhamn? Måste man boka tid där för visning?

Har oxå börjat fundera lite på dekorationer och inbjudnigskort/festprogram etc. Tyvärr är jag ingen kreativ människa som hittar på en massa roliga och fina saker :( Men har några vänner som scrappar så man kan ju fråga dom om inspiration. Vill ha inbjuningskorten lite typiskt höst i både färg och motiv. Vet hur jag ev vill ha det men jag kan inte få fram det...

• Jämntjock

Septemberbröllop blir toppen! Har ni tur har sommaren gått över i höst med alla sina vackra färger!

Klart ni/vi ska prata hus! Blir bara så less emellanåt när det känns som att allt står stilla Vi bor utanför Nybrostrand, ute på landet i en gammal skånelänga som nu är tillbyggd och omgjord helt och hållet sen vi köpte den. Har hopp om att vara klara om några år eller så

Vi skulle kanske träffats och papperspysslat lite nångång längre fram? Spånat idéer och utbytat förslag

Har ni också barn, Teddy? Och hur gamla är ni förresten, båda två?? Vi är 29 respektive 30, jag kommer ha fyllt 30 när vi gifter oss och min sambo blir 31 veckorna efter

• FruFiddeli

Nu e jag hemkommen från Gekås... usch säger jag bara, vad mycket folk.. Fast lite kul var det och en del fynd gjorde jag, dock inga papper eller saker till bröllopet överhuvudtaget så nu blir det till att besöka Drivas, eller ev panduro outlet.. 

Hade fått mail innan idag och min klänning ska tydligen komma imorgon=), spännande!!!! Har ingen aning om Lillys i köpenhamn.

Vi bor i Skurup och jag är nyss fyllda 29 år och min blivande är 32 fyller 33 i Dec. Tycker absolut vi kan träffas och planera ihop, hade varit skoj!

Svar på tråden Catering i malmö/ystad trakten??