• FruFiddeli

Catering i malmö/ystad trakten??

Hej alla!

Har precis fått klart att vi fått en dag för att hålla vår bröllopsfesten i Erikslunds bygdegård i Juli 2011=). Det var någon som hade avbokat så vi hade tur! Så nu sitter jag här iaf och kollar runt på alternativ till middagen. Vi kommer att vara runt 80 personer och jag och min blivande har lite olika uppfattningar om vi vill ha sittande middag eller buffé, jag älskar buffé men min blivande tycker att det blir för rörigt och jag är väl beredd att hålla med.

Finns det någon som har tips på bra catering i malmö/ystad trakten som inte är allt för dyrt? Då helst inte buffé..

Eller tips på någon kock som lagar maten på stället där man kanske själv kan stå för råvarorna?? 

• Svar på tråden Catering i malmö/ystad trakten??
  • teddy66

Tackar, har så svårt för det lilla ordet. *lättad*

• FruFiddeli

hahah.. jag hade väl inte rekomenderat dem om jag bara hade hört negativt om dem, tokaFlört. Vad spännande att du snart får din klänning, tror man kommer vela om i princip allt tills fram till den stora dagen och då kommer man förhoppningsvis vara hur nöjd som helst!

• teddy66

Tja man vet aldrig :) Läste det så snabbt att jag missade ett litet men ack så viktigt ord, inte..... 
    Ja hoppas den kommer innan midsommar för då stänger butiken ner några veckor läste jag igår :S 

Ja det är väl så. Har ju ångest om man valde "rätt" hittade ju en i Danmark som var fin och fundera på om man skulle ha något sådant. Var en massa "veck" som gick på diagonalen. MEn märkte på samma provning att det är sån skillnad på snittet trots de var nästan likadana.
    När man står där och väntar kommer nog allt bara bli rätt.

• finafia

Nu har vi gift oss...fy tusan bubblan vilket fint, roligt, underbart o fantastiskt bröllopet det blev!! Hur går det för er med alla era planer?? :D

• FruFiddeli

Åååå vad underbart!!!! Grattis!!! Då har du massa tips nu då;). 
    Vi har bara drygt tre veckor kvar och jag börjar bli nervös.. känns som man inte har koll på nått längre...

Hade möhippa förra helgen och det var helt underbart fantastiskt kul/mysigt/roligt så nu längtar man ännu mer till bröllopet samtidigt som man inte vill att det ska vara över. Känns det inte tomt nu?

• teddy66

Sänder er en massa lyckönskningar finafia. Va kul att allt blev bra.
    Några tips om småsaker om småskaer man kan tänka på?

Har ca 2 månader kvar och allt är bokat utom florist o tårtan med den ska vi provsmaka nästa vecka.
    Sambon har till och med engagerat sig lite :) så jag är så glad. När han väl kommer på något så är det så finurligt. En söt sak han kom på sist var vilken öl vi ska bjuda på: Eriksberg och Mariestad. (vi heter Erik o Marie) 

• finafia

Ni får fråga på hur mycket som ni bara vill, jag vet inte var jag ska börja...Jag o min man....hihi...är toknöjda med allt o skulle lätt gjort om det exakt så som det var...vi kan inte komma på något som fattades! :D Bilder finns förstås oxå om ni vill ha insp. Kramis till er

• finafia

Just d teddy...rolig grej med ölen...det är såna detaljer som gör helheten...dvs personligt! Vi valde...tex att ha lite inslag från karibien...där vi varit o älskar den delen av världen..eftersom vi gifte oss på midsommarafton så tog vi in den svenska sommaren o blandade den med karibiska rytmer...;)..min bästa vännina hade snappat upp sista albumet av kent...en plats i solen...jag har lyssnat på kent i all evighet....omslaget på en plats i solen hade hon retuscherat o skrivit våra namn o gjort som posters o satte upp det när festen var ett faktum...dvs efter tårtan..vår underbara personal som jobbade spann vidare på ideén o gjorde drinkar som så klart gick i samma tema...typ en karibisk dröm, en plats i solen...osv...hihi....jag har tio diamanter i min vigselring för att symbolisera tio år tillsammans...osv...

• teddy66

Fundera själv på att ev ha någon som kunde göra drinkar med andra namn än "orginalet" Vad hade ni för person till er "bar"?

• finafia

vi hade två st personal...vänner som jag jobbat med tidigare...

Svar på tråden Catering i malmö/ystad trakten??