• FruFiddeli

Catering i malmö/ystad trakten??

Hej alla!

Har precis fått klart att vi fått en dag för att hålla vår bröllopsfesten i Erikslunds bygdegård i Juli 2011=). Det var någon som hade avbokat så vi hade tur! Så nu sitter jag här iaf och kollar runt på alternativ till middagen. Vi kommer att vara runt 80 personer och jag och min blivande har lite olika uppfattningar om vi vill ha sittande middag eller buffé, jag älskar buffé men min blivande tycker att det blir för rörigt och jag är väl beredd att hålla med.

Finns det någon som har tips på bra catering i malmö/ystad trakten som inte är allt för dyrt? Då helst inte buffé..

Eller tips på någon kock som lagar maten på stället där man kanske själv kan stå för råvarorna?? 

• Svar på tråden Catering i malmö/ystad trakten??
  • FruFiddeli

Tack så väldigt mycket Flotten. Säkert många bra tips=)

• FruFiddeli

Ja Liasa skafferi har man har man hört om, någon som vet om de har varmrätter också? Hittar inte det på deras hemsida.

• Lindahl

Finns ett ställe i malmö som heter www.alla-tiders-catering.se
    Dom har det mesta i matväg och man kan även specialkomponera en egen meny av deras rätter....

• FruFiddeli

Tack Lindahl, det såg ut som om de hade mycket gott att välja mellan=)..

Någon som har testat alla-tiders-catering? vad tyckte ni?

• Lindahl

FruFiddeli skrev 2010-10-03 19:38:32 följande:
    Tack Lindahl, det såg ut som om de hade mycket gott att välja mellan=).. Någon som har testat alla-tiders-catering? vad tyckte ni?

Har tyvärr inte prövat dom men hört mycket bra om deras service, har både mailat och haft telefonkontakt då vi funderar på att använda dom till vårt bröllop med tanke på att vi har lite matallergier i familjen och dom var väldigt serviceinriktade och tillmötesgående...

• Violator

Vi har pratat med köttessen från Kristianstad och de var fantastiskt trevliga. Kan dock inte svara på kvalitén eftersom vi inte gift oss än. Men otroligt trevliga och fantastisk service hittills.

• missj20

Vill bara varna för Annars vin och gastronomi :( totalt katastrof!!!

Maten inte helt färdig, glömde delar av maten, urdålig personal och när vi påpekade detta var det VI som letade fel.... 

• teddy66

På tal om annat än catering. Jag och min sambo planerar själva att gifta oss 2011 i oktober och såg att du skulle och min mamma letar lokal som en dåre :) Erikslunds bygdegård kom på tal så jag undrar om den är svårbokad.

Och med catering vet jag inte hur de lokala restaurangerna är, typ Östergatan, Store Thor etc. Min sambo gillade maten när hans bror gifte sig och de var något företag i Lund tror jag. Tyvärr vet jag inte namnet för det var innan "min tid" men jag kan kolla.

Svar på tråden Catering i malmö/ystad trakten??