Välkomna till Tivoli Empatia!
Jag hade tänkt rådfråga dig i en kostfråga om katterna, men som tur var ringde vet upp idag och hade tagit reda på fakta, jag gillar verkligen disktriktsveterinärerna! Tyvärr har det visat sig att vår honkatt har lite dåliga njurvärden så nu är det dietkost som gäller. Tråkigt, men väntat, är glad att det var så lite som det var iaf. Hoppas hon kan leva flera år till med dietkost. Hur går det med Yngla? Får du sova nåt? Och vad säger Korven om Ynglas skrik?
Hur gammal är missan? Lite förhöjda njurvärden kan många katter leva länge med (fast man kan ju inte lova något förstås), och må bra med hjälp av dietfoder. Hjälper inte enbart diet finns även olika mediciner att prova.
Just nu känns livet med Yngla lättare eftersom vi är på semester och det finns folk runt omkring som kan avlasta, skönt! Sömnbrist har jag nog ständigt men tror det nästan börjar bli ett normaltillstånd för kroppen. Korven tittar ibland lite bekymrat när hon skriker som mest, men är rätt cool på det stora hela. Han försöker mest komma åt att slicka henne på huvudet - det får han inte förstås men lyckas stjäla en slick då och då till sin stora förtjusning.