• snaily

Välkomna till Tivoli Empatia!

PB
    Jösses, papiljotter till vardags! Vilken syn!
    Åhå, Höga kusten, får man vara nyfiken och fråga var? (du kan ju inboxa om du vill) Har själv rötter i de trakterna.

Skrikyngla har talat! Jag återkommer kanske sen... (Sen är ett väldigt diffust begrepp! )

• snaily

AM, tack, vi får testa så! Har kört med lite uppknäppt åkpåse när det varit som soligast och varmast senaste veckan. Ser framemot sommaren när man inte måste bylsa på både henne och mig själv en massa kläder utan bara kan gå ut som man är. Och även kunna vara ute i flera timmar utan att behöva bekymra sig om att eventuellt behöva sitta och amma i en snödriva... Gud så skönt! Har nog aldrig längtat så mycket efter sommaren som i år.

• snaily

Hej kängis!! Hur mår ni allihopa? Kan inte ni också flytta till Stockholmstrakten, typ hem till din makes mamma?

• snaily

Kängu
    Äsch, typiskt. Fast kul att ni trivs bra och att du fått ett bra jobb!
    Grannkommun, hmmm.... ja det är det nog, norrut alltså.

• snaily
    kängu skrev 2011-03-07 20:53:50 följande:
    Snaily, ja det är ju bara ett vikariat tyvärr så det varar inte så länge till. Sen får vi se vad som händer... Hur är det för dig på jobbfronten, har du börjat söka ngt?
    Kängu
    Söka jobb, är du galen! MÅSTE man verkligen jobba?
    Allvarligt talat, det känns väldigt avlägset nu och jag orkar inte tänka på det, allt det här med flytten känns jobbigt nog.
    Synd att det bara är ett vikariat du har! När är det det tar slut?

PB - oj vad mycket vår ni har!
  • snaily

Yngla hamnade i selen igen, fast denna gång på makens starkare kropp. Slökollar på förlossningsprogrammet på fyran och blir sjukt nog sugen på att föda barn igen. Sen vet jag inte om vi vill HA två barn, det är ju ett dilemma förstås. (Det löser sig nog enkelt i och för sig med att vi inte KAN få fler.)

• snaily

PB
    Är det jättejättemycket päls så är det bra att rensa lite i alla fall, så någon luft kommer ner i de långa hörselgångarna. Är det bara "ganska mycket" päls så tycker jag man kan låta det vara - risken är att man irriterar hörselgången av ryckandet och att det blir inflammerat bara därför. Och det gör ont att rycka håren, ja. Det yttersta kan man ju klippa kort, det är om det växer riktigt tjockt en bit ner i örat man kan behöva rycka bort det, då kan man behöva en peang till hjälp.
    Mitt tips är att be veterinären kolla när ni ska dit för 12/13-veckorsvaccination, eller har ni redan varit iväg?

Hattis - GRATTIS!

• snaily

Riktigt kass sömndag för Yngla idag - 30-minuterslurar x några, bara. Så hon hamnade i selen, igen. Den är så äcklig och nerkräkt och skulle verkligen behöva tvättas men det är svårt att få till eftersom vi använder den hela tiden, suck...

Kängu
    Jobbigt med granne som patient!

• snaily

Imorgon ska vi till BVC och Yngla ska få sina första vaccinationer, lite nervöst känns det allt! Dessutom är det tre veckor sen vi vägde och mätte henne, jag är lite nojig över att hon inte vuxit som hon ska. Mest för att så många kommenterar att hon är så liten.

Sweet
    GALET så mycket du jobbar, förstår att du är sliten! Hoppas du får lite välförtjänt vila snart!

• snaily

Frullan
    Nej, vad hemskt med din pappa! Hoppas du kunde komma iväg och mysa med ost-och-vin-tjejerna ikväll så de kan få krama dig ordentligt. Här kommer en från mig också: kram!

Snorkis
    Verkligen inte underligt  att du är beroende av fosterrörelser, önskar vi kunde snabbspola 14 veckor framåt! Kram på dig också!

Hej MSW!

Fru E - vad händer på tisdag, kan det måhända ha något med någon glassbåt att göra? (inte hunnit kika i andra tråden)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!