• snaily

Välkomna till Tivoli Empatia!

PB
    FY vad mycket trista och onödiga utgifter det blev för er! Eller ja, laga bilen kanske inte är direkt onödigt, men jag tycker alltid det känns som att alla pengar som går till bilen är på något sätt onödiga. Antagligen tror jag innerst inne att det är gratis att äga bil och så är ju inte riktigt fallet tyvärr.

Fru E
    Hörde att din klinik satt testdatum långt in i en avlägsen framtid (typ), fasen vad jobbigt!! Hoppas du håller ihop, kram!

Smint
    En bebis som kan somna i babysittern?! Byta?

Izzie
    Grattis till bra KUB!

Har bara slarvläst ikapp (igen!) så minns tyvärr inte mer i nuläget...

• snaily

Söta lilla Nancy! Som inte tycker om mig, ens i civila kläder.

• snaily

Smint
    Ja, det är aprilväder en vecka för tidigt! Har staren kommit än då, vad säger dina föräldrar?

Nenne
    Ja, tur att vi höll oss inne, vinden kanske hade fört oss ända till... Blåkulla?

PB
    Kan man inte ha kodlås på kattluckan och lära katterna trycka in en sifferkombination, kanske samma som de har i örat?

När skrev jag egentligen här senast? Har jag berättat att jag blev akututkallad till Hålan häromdagen för att vara med på första föräldragruppsträffen? Det var en besvikelse måste jag säga, fast kanske ska ge några av människorna en chans till innan jag dömer dem för hårt. Några har jag dock redan en väldigt bestämd uppfattning om, och inte en vidare positiv sådan. Kände mig lite deppig efteråt men sen kom jag på att vi ju ska börja på babysim också så kanske kan man träffa några vettiga mammor där... Hoppet är det sista som överger en!
    BVC-sköterskan verkar snäll men med rätt gammaldags åsikter. Hon var lite imponerad över att jag satte mig och åkte dryga 6 mil enkel resa bara för att delta, det är väl inget avstånd tyckte norrlandsskadade jag. (som dagen efter åkte ända till Gefle t o r)

• snaily
    Lapinette skrev 2011-03-25 13:44:41 följande:
    Snaily - hur trivs du ute i förorten. Funkar det?
    Funkar ja, trivs nej. Fast det är ju högst tillfälligt, på torsdag flyttar vi till huset på landet vi ska hyra en månad, ska bli skönt! Men längtar "hem" lite grann, särskilt efter att Koko lagt ut fina snöbilder på fejjan...
  • snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-25 13:40:10 följande:
    vi hörde honom prata och prata och helt plötsligt hade han petat in nappen och somnat, av sig själv. Glad och nöjd. Repris på den, tack!
    Byta bebis?

Smint
    Yngla har också bra gung i sin babysitter men skulle aldrig aldrig aldrig få för sig att somna där. När hon lessnar på att sitta i den blir hon mer och mer speedad och sparkar och sparkar så man tror att babysittern ska gå sönder.

Inatt fick jag mjölkstockning, igen! Fast det var verkligen en lightvariant för det har redan gått över, men så sjukt jobbig åkomma! Särskilt dumt på natten eftersom jag är gisslan hos Yngla och inte kan gå upp och pumpa eller inspektera läget för då vaknar hon. Ville inte tvinga maken att byta säng kl 4 på morgonen heller eftersom han måste upp strax efter 5... Men det löste sig som sagt ändå.
  • snaily

Kattlucka med magnet låter som en obra idé...

Ojsan, skulle inte jag gå och packa innan Yngla vaknar?
    Ikväll flyr vi till syrran och sover där i två nätter och på söndag ska vi på Vår Första Husvisning!

• snaily

Nenne
    Ja, hon sover hoppandes även nu, i sjalen. Hade hoppats på att vi kunde sova tillsammans i soffan men det ville hon inte veta av, vagg och hopp och gung ska det vara.

De flesta som träffar henne förstår inte alls vad jag och maken "klagar på" då hon oftast är på väldigt soligt humör när hon träffar andra människor, tror hon är en riktigt översocial typ! Undrar om hon verkligen är släkt med oss...

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-25 14:00:27 följande:
    Kanske ska packa lite, ska övernatt hos min syster inatt och sist vi skulle vara borta "bara en natt" så hade jag inga extra byxor med mig och efter en bajsinident som ett vulkanutbrott så var jag glad att jag åtminstone hade pyjamasbyxor med men det blir så dragigt att gå i nu när det knappt är plusgrader ute. 
    Härmis?!
  • snaily

Liten
    Heja din jobbentusiasm!

Fru E
    Tackar som frågar, husvisningen gick bra! Vi är ganska intresserade faktiskt, imorgon ska vi nog våga oss på att lägga ett bud. Det verkar som det är två andra som också är intresserade, kan bli spännande!

Vi är totala nybörjare på det här med husköp och budgivning, besiktningar och bolån så alla tips tas tacksamt emot! Är det dumt att lägga ett första bud som är ltie under utgångspriset?

BS
    Kram! Hoppas det går fort över och du slipper göra några ingrepp.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!