• snaily

Välkomna till Tivoli Empatia!

Fru E
    Tusen kramar till er!! Nalle

• snaily
    fru AM skrev 2011-04-11 14:30:48 följande:
    Snaily: om Yngla tar och lägger på ett kol så hoppas jag att hon kan växa i några ljuvliga sommarklänningar ... fast de är stl 74 ...?
    Kanske till nästa sommar,  som det verkar!
    Nu har hon dippat en hel kurva under sin kurva, om man säger så. På vikten alltså, på längden har jag för mig att hon låg lite över kurvan. Så hon är verkligen lång och smal! 63 cm men bara 5610 g lätt.
    Mamman blir ju lite orolig men bvc-sköterskan sa inget särskilt.

Kollade också lite på En unge i minuten. Maken tyckte (nu blir ni nog ännu argare): så där går det väl inte till - de ligger och skriker och har sig och så tar det sån tid! (ni vet inte var vi bor så ni kan inte komma och slå honom )
  • snaily

Muggles
    Jag tror säkert det kan ha ett samband, i teorin borde väl även slemhinnorna i örontrumpeten (konstigt ord, heter det så?) svullna och orsaka lock.
    Lycka till på TUL imorgon!

Rastlös! Vad gör man när bebisen helt plötsligt bestämmer sig för att sova flera timmar i vagnen? Idag var en sån lyckodag då hon faktiskt somnade om efter uppvaket när 27 minuter gått, det är den kritiska tidpunkten. Sen måste jag se till att vagnen rullar tills hon sovit i drygt en timme, DÅ har hon äntligen nått djupare sömn och kan sova vidare. Vilket alltså hände idag. Nu har hon inte ätit på fyra timmar! Det har nog aldrig hänt förut. Fast nu tror jag hon håller på att vakna. Lika bra det för nu har jag diskat, plockat undan i köket, lagat och ätit lunch, förberett hennes första smakportion, satt igång tvättmaskinen, filat hundens klor, betalat räkningar, och lite till. Man blir ruggigt effektiv när man för en gångs skull befrias från plåstret!

• snaily

Fru E - kram!

Snorkis
    Tröttsamt med tvillingkommentarer...

Oupsie
    Jobbig situation med antidepressiva eller ej! Har inte själv provat så kan inte ge någon direkt input så... Men om du inte själv känner att du behöver dem så kanske du ska avvakta lite?
    När jag hade min förlossningsdepression var det ingen som föreslog medicinering direkt utan samtalskontakt i första hand och sen fick vi se. Sen gick ju tiden och jag kände mig bättre innan kuratorn till slut hörde av sig. Men minns att jag tänkte att jag gärna ville ha ett recept så jag kunde hämta ut medicinen och ha hemma i det fall jag inte kände själv att det gick åt rätt håll. Jag minns knappt de där första veckorna, det känns som en ångestfylld dimma bara, de flesta dagar ville jag inte gå upp ur sängen på morgonen. Usch! Som tur var vände det ganska fort men det är inte förrän nu som jag känner mig riktigt på banan igen. (Det här är kanske inte så intressant för dig egentligen, jag passade på att skriva av mig lite bara. )

Efter mastodontsömnen idag har Yngla knappt sovit något sen dess, vi har varit på middag hos en kompis i stan (och då menar jag den lilla stan och inte huvudstaden). Trevligt att ha fått ett socialt liv helt plötsligt, om än väldigt litet, den här kompisen är väl den enda jag egentligen känner i lilla stan.

• snaily

Porchez
    Förstår att du nojar! Men hoppas du och hunken får till en dejt igen snart!

Nähä, det är väl läggdags... Yngla är kvällsspeedad som vanligt, undrar var hon gömmer sitt knark, och hur hon kommer åt att ta det utan att jag märker något?
    Vi har inga aktiviteter inplanerade förrän söndag, känns lite konstigt. Och den promenadrundan jag skulle vilja gå är oframkomlig pga en vansinnesstor jäkla gran som blockerar grusvägen = omöjligt att ta sig fram med vagnen där. Trist!

• snaily

PB
    Nu har jag sett ett klipp från filmen och intervjun med Stefan Jarl. Verkar jätteintressant, vad synd att den inte visas på svtplay!! Jag skulle gärna se den men den går lite för sent på kvällen, hinner kanske se början bara, sen måste jag lägga mig med Yngla.

Cicci
    Trevlig resa!

Mugglan
    Är locket för örat tillbaka igen alltså?                    Jo, jag sa: ÄR LOCKET FÖR ÖRAT TILLBAKA?
    Tydligen.
    *skrattar högt åt mina egna tråkiga skämt*

• snaily

Lappis
    Vad blir det för hotell i Visby?
    Jag är verkligen avis, vi åker nog inte förrän i slutet av juli. Gotland är fantastiskt i maj när allting blommar, innan det blir så torrt som det blir under högsommaren. Ni åker båt dit, då hinner ni lusläsa turisttidningen man får på båten så kan ni läsa in er på vad ni vill göra när ni är där.

• snaily

*byter ämne* Funderar på Lidingöloppet, igen. Förra året var jag ju anmäld till 15 km men det sket sig ju, eftersom jag blev gravid. Fast i så fall siktar jag nog bara på tjejloppet som jag tror är 10 km. Behöver nån morot om jag ska ta mig tid att träna.

• snaily

Lappis
    Hotel1 ser ut som ett bra val!

Spånar vidare på träningsmål... om jag nu funderar på Lidingöloppet och redan är anmäld till Tjejvasan så kanske det är lika bra att göra en Tjejklassiker? Cykla lite och simma lite också bordeman väl klara av... eller?

• snaily

PB
    Ja, det är fasen svårare att uppfostra omgivningen än hunden!! Vi är för dåliga på det och har därmed en hund som hoppar när han hälsar på folk... VI gör rätt och han hoppar oftast inte på oss, men väl på alla som uppmuntrar och belönar honom när han gör det (heeeeej, ooj vilken fin hund, oj vad glaaaaad du är)...
    Vilken språngmarch för lilla Truls! Men det klarade han säkert fint! De orkar mer än man tror. Jag gjorde en liknande vansinnestur för drygt ett år sen, fem timmars tur i djup djup lössnö med de små korta benen... han sov gott efteråt.

Fossing
    Aha, är det DÄR hotellet ligger! Blir nostalgisk och minns gamla tokigheter vi gjorde på den studentkåren en sommar... bland annat stal vi och smugglade ut en stor uppblåsbar elefant, det var tider det.
    Lycka till hos psykologen imorgon, hoppas ni kan reda ut lite av förvirringen!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!