• snaily

Välkomna till Tivoli Empatia!

Muggles
    Håller med, hurra för att det gått så bra efter op!

• snaily

1) Yngla har fortfarande inte bajsat, inne på nionde dygnet utan bajs. Ringde faktiskt bvc till slut men helt normalt tyckte de.

2) Vi har köpt hus! (eller om man ska vara petig: skrivit kontrakt och lagt handpenning)

• snaily

Lappis
    Oj vilken komplimang, tack! Nu var det snart två år sen vi var på Smakrike senast men det har varit väldigt bra när vi varit där och så är det så mysigt i Ljugarn också!

MSW
    Njae, maken lade först ett bud lite under utgångspris men sen blev det budgivning så det slutade på 170000 över.

Inflyttning 1 juni! Perfekt då det är fram till dess vi har boende fixat.

Har just fått rundvisning i trädgården av nuvarande ägare (som är jättetrevliga!) och jösses vad mycket det fanns där - jag måste genast försöka bli lite trädgårdsintresserad!
    PB - tror jag måste lura upp dig på ett besök som vår personliga trädgårdskonsult!
    Äppel-, plommon- och körsbärsträd, hallon, jordgubbar, vinbär, mynta, oregano, libbsticka, höstaster, vallmo, magnolia, rosor, lavendel, pilar, björk och lönn och gud vet allt!

• snaily

PB
    Stoppa fetvadd i öronen på honom medan du badar honom. Sen håller jag inte med om att de får öroninflammation bara för att de får ner lite vatten i öronen.

Tyvärr finns inte huset kvar på nätet, eller jo, en bild på huset utvändigt bara men den är inte så spännande. Jag får knäppa kort framåt försommaren där och skicka till galleriet så småningom.

• snaily

Liten
    Fy vilken jobbig dag!

Nu är ni några som kan kika i inboxen.

• snaily

Vänner
    Tack! Hoppas vi kommer bo där läänge, tycker det känns som ett stort och läskigt steg att köpa hus så förhoppningsvis kommer vi inte göra det alltför ofta. Dessutom är jag dödligt trött på att flytta runt jämt och ständigt, vill bli lite mer bofast nu. För Ynglas skull också.
    FÖrresten har du rätt - Yngla, som är litet rödhårig, passar väldigt bra i rosa!

• snaily

Vickan
    Vi är så nyfikna - två mil från huset, slott?! Vilket DÅ?!

I kapitlet skryt-om-ditt-barn vill jag bara tillägga att Yngla övar på kryprörelser.  Hon kämpar som tusan och kör upp rumpan i vädret när hon ligger på mage, ser ganska kul ut. Däremot verkar hon ha glömt hur man vänder sig...

Nä jösses vad det är sent, måste hoppa in i duschen fast jag skulle vilja hänga med er!

Nenne - fixar du en badtunna då?

• snaily

Jag var verkligen helt frälst på förlossningsprogram INNAN jag födde barn, blev helt rörd av att se hur barn föds, nu när jag tittar tänker jag bara "jaha?". Konstig reaktion!

Oupsie
    JAG vill läsa! (Det är nämligen fortfarande väldigt intressant med förlossningsberättelser från folk man känner!)

NU är det godnatt tråden!

• snaily

MSW
    Stort grattis, gud vad skoj!!

AM
    Bra där!

Lappis
    När bär det av till Gotland?? Hur länge blir ni där? Får jag följa med?

• snaily

Ego
    Efter 11 dagars bajsvägrande så kom äntligen bajsblöjan igår kväll! Vilken lättnad. Kan meddela att det luktade kattdiarré (typ det äckligaste som finns!!) och maken höll på att kräkas. Men det var inte alls så mycket som man skulle kunna tro.

Idag ska vi iväg på träff med en ny föräldragrupp, jag har bytt bvc, dels för att våra boendeplaner ändrades och dels för att jag ju inte var så nöjd med förra stället... Lite nervös nu, hoppas så det är bra på nya stället!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!