• snaily

Välkomna till Tivoli Empatia!

Oupsie
    Ni måste gå på Krakas i Kräklingbo! De har övernattning också, ett snäpp bättre än Smakrike på alla sätt och vis!

• snaily

Hej förresten!

Gosnosen
    Stort grattis till liten Linnea!

Fru E
    Håll ut, snart är den jobbiga väntan över... åå vad vi hoppas på ett lyckligt slut nu!!

Oupsie
    Svårt beslut att behöva ta, särskilt eftersom du ju inte vet hur mycket bättre det eventuellt blir av att sluta amma...

Vi har bytt boende, från mina föräldrar till det stora huset på landet vi hyr under april. Skönt!! Har fullt sjå med att hålla vår hund och husets katt ifrån varandra, de verkar vara lite "som  hund och katt"...

• snaily

Lappis
    Japp, katten ingår i hyran. Fast nu sitter det en annan katt och ser olycklig ut ute på altanen, och den hör INTE till huset så vitt jag vet så den vågar jag inte släppa in. (Det är riktigt hundväder idag, ser den ut att tänka, stackaren.) Skulle vara sådär kul om det blev fullt kattslagsmål på vita vardagsrumsmattan, kanske kan hunden ge sig in i fighten också i så fall.

• snaily
    Oupsie skrev 2011-04-01 14:23:35 följande:
    Låter jobbigt, förhoppningsvis så vänjer de sig snart vid varandra. Hur går det med huset ni funderade på att köpa?
    Den frågan ska jag svara på om några dagar. *hemlig*
  • snaily

Oupsie
    Om ni bestämmer er för en tur till Krakas med övernattning kan vi vara hundvakter! (om vi råkar vara på ön samtidigt alltså... planen var tidigare att jag skulle vara där en himla massa veckor men nu lutar det åt att det bara blir tre ungefär Obestämd )

• snaily

Känner att jag borde uppdatera Ynglas CV! Gud vad mycket som händer i den här åldern!

Nu kan hon
    Slå av mamma glasögonen med ett välriktat karateslag
    Ta tag i sin fot (nåja, det har hänt en gång i alla fall)
    Försöka dra tallriken av bordet när hon sitter i någons knä
    Rulla från mage till rygg (fyra gånger!)
    Suga på napp! Helt plötsligt idag bara hände det. Inte så långa stunder, men ändå.
    Och det roligaste av allt: skratta med skrattljud!

Däremot har hon inte bajsat på 5-6 dagar...! Borde man bli orolig? Tidigare gjorde hon det minst en gång om dagen.

• snaily

Parnassia och alla andra som frågat efter huslänken:
    den togs tyvärr bort redan i onsdags så jag har inte kunnat skicka den till er!

Här tittar jag på medan maken bakar tårtbottnar, han fyller år imorgon och ska göra sin egen tårta. Hunden sitter i fängelse (buren) och katten har lagt sig i hans sköna bia-bädd.
    När Yngla vaknar ur sin lilla sjal-tupplur ska vi försöka bada henne - vi kommer alltid på det alltför sent på kvällen så ofta blir det inte av, hon är en riktig liten smutsbebis.

Underbart att det är lördag imorgon och maken inte måste upp och hoppa kl 5!

Parnassia förresten
    Bastu och bubbel lät som en fantastisk kombination, det ska vi prova i maj när vi ska flytta till nästa tillfälliga boende, och där finns det bastu.

• snaily

Fru E
    Stort GRATTIS!! Gravid! Den här gången ska det gå vägen, nu när du fått två ägg insatta och allt, men förstår att det känns lite oroligt efter alla spottings. Håller alla tummar!

AM
    Hoppas Hektor kan bli undantagen från er trista kräksjuka!

Smint
    Ha en god natts sömn!

De där rutinerna som alla pratar om, undrar när min bebis ska "få" såna... I och för sig kanske aldrig om jag inte tvingar in henne i nåt slags schema för hon är så himla oregelbunden när det gäller sömn och mat. Men så länge hon gör tydlig skillnad på dag och natt får jag väl vara nöjd (och det gör hon).

Dagen började sådär med misslyckat sömnförsök för Yngla men sen blev det rätt bra till slut, hon sov i sjalen länge på eftermiddagen när vi hade kompisar här på tårtfika. Supergod tårta som maken bakat, såg riktigt proffsig ut! En av kompisarna stannade på middag också. Nu har jag återigen en sovande Yngla på magen och dricker lite vin framför den sprakande brasan! Dessutom roas jag något vansinnigt av hundens och kattens kommunikation - hittills har hunden varit rätt "på" och katten ganska rädd, men imorse fräste katten ifrån och sen dess har hunden en rejäl portion respekt, gränsande till rädsla, för katten. Bra! Nu räcker det med att katten stirrar på hunden, eller tar ett hotfullt steg mot honom, för att han ska backa undan. Och detta efter bara 2,5 dag i huset! Nu slipper vi ha honom i buren så fort katten är inomhus, skönt!

• snaily

BS
    Jag gillar Ellora på Hornsg 85, borde vara alldeles nära den där teatern, men vet ju inte hur barnen ställer sig till indisk mat förstås.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!