• snaily

Välkomna till Tivoli Empatia!

Vilken hönsmamma jag är!
    Först tyckte jag det var jätteläskigt när Yngla fick sina otäcka sprutor idag,  jag ville nästan fälla en tår på BVC.
    Och nu vill jag gråta igen för att hon har 39 graders feber och är ledsen och gnällig. Har dock petat i henne Alvedon så hon blir säkert piggare snart.
    Annars gick det  bra på bvc och hon fick godkänt både på läkarundersökningen och invägningen/mätningen, 5260 gram nu. Låter inte (och är inte) så mycket men tydligen på kurvan ändå.

Just det,
    AM - grattis!

• snaily

Fru E
    LYCKA TILL på tisdag, om jag inte hinner "se" dig innan dess!

• snaily

Lappis
    Skönt att din pappa är ok! Tänkte på honom när jag hörde nyheten imorse.

Nenne
    Du menar väl: och Pricken sover fortfarande.

Jobbigt det lät med ÖF idag! Hoppas det inte är så dit vi ska flytta, på familjecentrum här är man bästis och bundis med alla redan efter första gången typ, och alla vet vem jag är utan att man behövt säga pip. Men det är ju typiskt den här bygden och faktiskt något som jag både kommer sakna och samtidigt tycka det blir skönt att slippa.

• snaily

Nenne
    Vad händer i Schtåckålm imorgon?

Jag har en under-isen-dag idag, morgonen började med att både jag och Yngla var på dåligt humör och hon hade fortfarande lite feber. På långpromenaden vägrade hon sova, blev bara knappt en halvtimme och det var lögn att få henne att somna om i vagnen när vi kommit hem.

Jag blir så himla stressad av att hon aldrig sover, och så flyttstressen på det också. Stod och drog vagnen ute med tårarna rinnande i snålblåsten. Till slut kom maken till undsättning och tog henne i selen (inomhus alltså) och där har hon nu sovit hela eftermiddagen. När nöden är som störst...

• snaily

Nu vaknar hon och tur är väl det så maken kan gå och handla innan affären stänger. (Jo, här i obygden stänger de kl 18.)

På tal om skott i råttor är det ännu en grej som stressar mig med att hon aldrig kan sova själv, att jag och maken får absolut NOLL egentid, vi hinner ju inte ens kramas lite. Sånt där annat tror jag vi glömt hur man gör, om vi nu någonsin får chansen att prova igen.

• snaily

Nenne
    Å, Klungan, avis! Hoppas du och flickvännen får trevligt! (Det där lät lite konstigt )
    Går det bra att få i Pricken penicillinet förresten?

• snaily

Nenne
    Just nu har jag faktiskt slängt ner henne på golvet (nåja, lagt ner) där hon ligger på mage och tränar nacken och överkroppen, hon är riktigt stark för att vara så liten.
    Fina sms och sånt är vi kassa på, ska bättra oss (mig)!

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-11 17:41:27 följande:
     Vänd bort henne så kan ni snuggla ifred.
    Ja, i de två minutrarna som hon är nöjd med att ligga där då kanske.

Blöjbytesdags!
  • snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-11 17:48:10 följande:
    Snaily – vadå, vill ni ha längre tid på er?
    Öh, snigel var namnet!
  • snaily

Provade just nån hemmasnickrad variant av babymassage. Läst att bebisar blir lugna av det och vissa kan till och med somna, Yngla har inte läst den boken! Hon blir alltid lika speedad av att ligga på skötbordet och kolla på sin fiskmobil. Konstaterade i alla fall att hon verkligen brås på sin far, hon är lika deffad som han, det är ju bara muskler på den lilla kroppen!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!