Välkomna till Tivoli Empatia!
Lappis
Å, du är hemma välbehållen, skönt!
PB
Så nyfiken på hur det gått med valpen!
Lappis
Å, du är hemma välbehållen, skönt!
PB
Så nyfiken på hur det gått med valpen!
Snartis
Läskigt, hoppas det ordnar upp sig! Lycka till!
Nu ska jag underhålla arg bebis...
Hej!
Vill mest lämna ett livtecken. Här var ju massor att kommentera, men jag hinner inte! Förlåt!
Alla hjärtans-kram till dig Snorkis, förstår att du kraschade!
Kängu
Härligt skrivet! *försöker tänka som du*
Vi är inne i en skitjobbig period - för jag hoppas verkligen det är en övergående period! Yngla har sen helgen varit väldigt gnällig och missnöjd och idag har vi haft en katastrofdag, hon är helt psycho... Nu har hon knappt sovit något på hela kvällen så jag måste nog gå och lägga mig med henne nu innan hon exploderar av övertrötthet. För 1-1,5 vecka sen var hon ju riktigt trevlig att ha och göra med, jag vill ha tillbaka den bebisen!
*vinkar trött till alla*
Lappis
Sluuuta, jag dreglar över tangentbordet!!
Ha så skoj på tråddejt, Vickan och gänget!
Lycka till Piggelin med (snart!) make!!
Nenne - hoppas du är frisk och orkar flåsa på i spåren idag, lycka till där också!
AM
Undrar också hur kalaset var?! Härligt att det ordnade sig med klänningen.
Sweet
Knepigt med utebliven tant... och lite spännande också!
Idag är jag sjukt trött efter en väldigt lång dag med jobbkollegorna igår - jag och Yngla blev upphämtade kl 8 på morgonen och kom inte hem förrän vid midnatt igen... Men skoj var det, körde halkkörning, iscart och riktig rallybil på is! Funderar på en helt ny karriär som rallybrud... Och Yngla skötte sig galant, sov i vagnen två långa pass medan vi lekte på isen (snälla kollegor som rullade vagnen hela tiden när jag inte kunde). SOL hade vi också, helt underbart.
AM
Härligt det låter! Du såg säkert min syster också! (hade inte koll på att hon skulle gå... oj vad vi kommunicerar bra ibland) Hon hade sett dig i alla fall, föga förvånande! Mörkhårig och ganska lång hon också. Det var ju inte så många "yngre" där enligt henne.
Det håller kanske på att lösa sig med vårt boende i maj också, en kompis till min syster som har ett landställe att ev. hyra ut... LIte långt för maken att pendla, men det är ju bara en månad i så fall och just nu känns det som vi gör allt för att slippa bo med mina föräldrar längre tid än absolut nödvändigt. Två veckor i slutet av mars kommer att kännas som mer än nog!
Sen har vi även bestämt oss för en hyreslägenhet i Hålan från 1 juni. En liten ynklig tvåa får vi tränga ihop oss i, men en liten uteplats har den, alltid trevligt. Kommer inte kunna/behöva flytta dit hela vårt bohag heller, vi kan magasinera en hel del vid svärfars "grishus".
Jag har en dålig dag idag, antagligen är det väl trötthet av ansträngande dag igår och två nätter med alldeles för lite sömn, men allt har känts skitjobbigt idag och jag har varit jätteirriterad på maken. Efter chokladbollsfika på eftermiddagen och lite godissnaskande känns det nu lite bättre.
Parnassia
Den här köpte vi:
www.symaskinskungen.se/product.html/singer-model-8280
Funkar utmärkt för våra behov. Stark säger maken att den är.
Lappis
Vilken middag var godast, gårdagens eller dagens??
Ja, vi har (antagligen) hittat någonstans att bo i maj också, och bestämt oss för vilken hyreslägenhet det blir från 1 juni. Tre olika ställen får vi bo på innan vi kan flytta in i lägenheten... puh!
Tinga
Vilken guldmamma du verkar ha!
Mja, maken är väl egentligen överkvalificerad (som vanligt), men det var nog blandningen av hans praktiska och teoretiska bakgrund som gjorde att han fick jobbet. (Inboxar dig om vad och var.) Det gick galet snabbt - bara några veckor från det att han sökte jobbet till han fick besked att han fått det (direkt på intervjun).
Snorkis
Heja din chef!
Lite mindre dålig dag idag i casa snaily, men något packande har det inte blivit. Undrar när vi ska hinna allt?! Idag blev skidåkningen prioriterad, jag hasade runt hela 7,5 km och känner mig trött i hela kroppen nu. SÅ underbart vårvinterväder idag!
Jag börjar redan bli nervös inför tisdagens vittnesmål i den däringa rättegången! Vet inte om jag sagt det Hattis, men jag får vittna på telefon, hurra! Gäller bara att se till att Yngla sover precis just då... och att få henne att sova är inte precis lätt... oj oj oj.
Snigel i upplösningstillstånd titttar in...
För 25 minuter sen skulle jag blivit uppringd för att vittna i den förhatliga rättegången. För 5 minuter sen ringde de för att säga att de är kraftigt försenade. Vad faaaaaaaan!! Jag som planerat hela dagen efter det här och just fått Yngla att somna i selen!! De skulle ringa upp igen vid fyra, kanske strax före fyra, då är Yngla säkert vrålhungrig eller nerbajsad eller skrikig eller i nåt annat katastroftillstånd... (vadå tänka positivt?) Så - nu måste jag alltså väcka henne för att hon ska vara lagom sömnig igen vid fyra?! Dessutom är jag så nervös så jag håller på att bajsa på mig. (ursäkta informationen)
Gaaaaaaaaah!