• snaily

Välkomna till Tivoli Empatia!

Hej tråd!

Enhandsskriver igen.

Lappis
    Trevlig resa och kör försiktigt, det är halt. Och akta renarna. Och notera 50-skyltarna i byns början, de flesta turister verkar ha svårt att se dem. Nu har ni i och för sig redan åkt och du läser inte det här, typiskt!

Heja Ada o Beda!

Varit på familjecentrum med fröken Social idag, fullt upp att kolla på alla och allt. Hennes nästan jämngamla kompisar bara sov mest hela tiden, Yngla tog en powernap på 20 min, sen var hon igång igen. Kul nu när hon börjar bli mer kommunikativ! Skadar ju inte att hon är världens sötaste heller.

Nenne - nu har hon äntligen passerat Prickens födelsevikt, 4875 g idag, 9 veckor gammal.

Vi kommer (nästan säkert) få en hyreslägenhet från 1 juni, i en håla en bra bit norr om stan. Fanns en poäng med att jag aldrig gick ur den där bostadskön som jag ställde mig i 2002. (Precis som du BS har jag inte vetat hur man gör. ) Från slutet av mars fram till 1 juni blir det nomadliv, suck...

• snaily

Telis
    Stackars grannfrun... Blommor är nog det enda jag kommer på också.

Telis igen
    Tror du frågade om hur det känns inför flytten - har väldigt blandade känslor - förutom att jag haaatar att flytta och hela den biten känns urjobbig, så är det himla trist att lämna den här bygden just vid den här bästa årstiden, plus att jag ju just hittat flera trevliga andra mammor att potentiellt umgås med, men nu blir det ju inget med det. Lustigt, jag har alltid varit så fördomsfull och skojat med maken att det väl bara är väldigt unga mammor häromkring, men jag har precis fått motsatsen bevisad! Flera som är lika gamla eller till och med äldre än mig! Däremot tror jag det är väldigt många unga mammor i hålan vi ska flytta till... så det kan bli! (Inget ont sagt om unga mammor i och för sig, jag kan kanske umgås med dem också...)
    Samtidigt så är jag mindre och mindre sugen på att så småningom gå tillbaka till mitt nuvarande jobb, och kan inte se att vi skulle bo här resten av livet, så någon gång måste vi ju flytta.

AM
    Superfin klänning! Får be svågern hålla utkik efter dig på festen så kan han rapportera sen hur snygg den var i verkligheten!

Superfint väder här idag, kan tänka mig att en viss kanin njuter i backarna! Kanske kan se henne skutta omkring om jag tar fram kikaren...

Yngla tar sin 20-minuterslur i korgen - jo, det är sant, har fått henne att somna där flera gånger den här veckan! Problemet är bara att hon inte kan somna om när hon halvvaknar till efter 20 minuter, men man får väl vara glad för det lilla! När hon vaknar ska vi ta en promenad i finvädret.

• snaily

Viftande armar i korgen, 20 minuter gick fort...

• snaily

Skål! Ikväll blir det ostbågar och rödvin!

BS
    Fast vi ska tyvärr inte bo i den mysiga småstaden (det blir för långt för maken att pendla), utan i den högst omysiga hålan västerut...

• snaily

BS
    Är det vanligt penicillin ni äter så är det egentligen inget problem att kombinera med alkohol... Fast i och för sig kanske bra för kroppen att vara nykter för att kunna läka av infektionen.

• snaily
    fru AM skrev 2011-02-18 19:40:26 följande:
    Snart blir det helt vanlig oknullig pasta här hemma men med hemgjord gremolatapesto (tack Linas matkasse för receptet) samt kycklingfilé till det.

AM - Precis det där åt vi hemma hos syrran förra veckan, supergott!

Telis
    Hur gamla är tvillingarna? Vad har hon för telefonnummer?
    Räknar med att få "utnyttja" er Stockholmare mer när vi kommer bo så nära (med norrländska mått mätt, i alla fall).
    Håller med ang. smint och galleriet!

Snorkis
    Tråkigt att höra att du varit under ytan! Hoppas du stannar ovanför länge nu!
  • snaily

Ostbågar och rödvin ÄR verkligen väldigt gott ihop!

*vinkar till Ore och tar mig an kvällskrånglig bebis*

• snaily

Vickan
    Har nu stillat din nyfikenhet, kolla fejjan!

Nyss kommit hem efter lunch med kaninen, de har det bra men lite kallt tyckte hon. Dock strålande sol idag, så fint! Yngla var gnällig pga för lite sömn som vanligt så jag fick sätta henne i selen, och då sov hon snällt nästan hela lunchen. Jag glufsar kanelbulle som jag prutade mig till på det lokala bageriet, kommer sakna det när vi flyttar!! (bageriet alltså, inte nödvändigtvis prutandet)

Mugglan
    Din make får gärna komma och hjälpa oss att flytta också!
    Flyttfirma vore verkligen en önskedröm men kostar nog närapå miljonbelopp när man ska flytta så mycket och framför allt så LÅNGT som vi ska... funkar inte med fattig mammaledighetspeng.

• snaily

Piggelin
    I min familj har vi alltid sagt just "stugan"! Sommarstugan funkar inte eftersom vi varit där mycket året om. Fast varken min mamma eller pappa är från Stockholm från början så det kanske har med det att göra. Fast med åren har stugan förökat sig och blivit hela 5 små stugor! Sen har vi (eller ja, mina föräldrar igen då) huset i Norrland också, det kallar vi kort och gott för "Norrland"... (något diffust begrepp)

Telis
    Mysigt att jobba hemma! (Varför tänkte inte jag på att skaffa ett jobb där man kan jobba hemma....?)

Det har gått bättre med Yngla vid läggdags senaste veckan (dock fortfarande otroligt kinkiga kvällar), men igår kväll föll hon tillbaka i gamla mönster igen och var lätt hysterisk när vi skulle sova. När hon väl somnade var hon väl helt slut, för då sov hon fem och en halv timme utan att äta! Hon brukar äta väldigt ofta på nätterna annars, det blir väl så när hon har mjölkbaren precis framför näsan. Det är bara att knacka på lite försynt så öppnar den.

• snaily

Snartis
    Jag hade lågt blodtryck i mitten av graviditeten och svimmade nästan några gånger, så jag tror man kan känna sig yr av det. Vet dock inte om man kan göra något åt det.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!