• Hattis

Välkomna till Tivoli Empatia!

Koko - oj, glömma piller redan det låter som syskonchans(risk?) snarare än man kunde ana!

Mugglan - Jag har nog missat att Ada och Beda har producerat någon kännbar aktivitet öht! Är det inte jättetidigt hur som helst?

• Hattis

Här verkar det inte heller bli så spännande, när jag kom hem från en mycket trevlig kväll ute upptäckte jag små spottings. Har bara haft sådana en gång tidigare men då kom tanten på riktigt efter några dagar

Tack Snorkis m fl för hållna tummar. Nu ska jag sova.

• Hattis

GRATTIS Pigellin!!!!!!   Nyårsafton eller?

Välkommen kapellösa!

Smart m barnvakt September  - här har vi så mycket gäster i december att det blir svårt med decemberförsök

Här har det droppat på lite och stannat av sedan. Ja ja, det är väl sådana spottings som jag haft en gång förut och så brakar det loss imorgon eller i övermorgon.

Tinga - jag har funderat över det där över vilka jag berättat för. Maken tycker att vi inte ska berätta så mycket för vänner när vi inte har berättat för våra föräldrar vilket jag tycker är lite svårt, jag står nog mina vänner närmare än vad han gör. Några vet, visst, och jag tycker själv att det var konstigt att jag berättat så mycket om mig för en kompis om hela vår historia som jag inte ens berättat för min mamma som står mig nära men den kompisen berättade inte ett knyst om att hon var gravid förrän hon efter sedvanliga 13 veckor berättat för sin familj. Jag blev lite putt först, men har kommit fram till att hon nog inte känner att hon själv kan bestämma när hon ska berätta för mig. Men själv känner jag att får jag ett förtroende av någon så kan jag faktiskt dela med mig själv till den personen, vilket jag också fått ok från av maken. Det har också känts väldigt skönt att göra så. Men så enkelt kanske det inte är för alla.

• Hattis

Vilket härligt pepparkaksbak Sweet

Ha en supertrevlig jullunch

• Hattis

Sweet - javisst är det så mycket lättare att ta upp sådana saker när man träffar sina vänner "på riktigt". Förutom här då förstås Kul att du har dykt upp här lite mer

Jag har för ovanlighetens skull loggat in på jobbet och måste pallra mig hemåt. Tjingeling!

• Hattis

Rättså låg Hattis tittar in lite mer blödandes, och efter att ha fått ett beskäftigt "det där skulle du aldrig kunna göra om du hade barn, då finns det annat som är viktigare" slängt i ansiktet.   Ja, jag fattar att livet förändras om man får barn, det lär jag märka om den dagen någonsin inträffar. Alla ni som är föräldrar och läser det här - tips - släng inte sådant i ansiktet på dem som inte har några barn. Särskilt inte inför andra när man inte har en chans att ta upp det ordentligt direkt heller

Tittar in för att ge en stor kram till PB och några förhoppningsvis lugnande och inte alltför uppstressande ord om sjukskrivningen; att det är strängare bedömningar för de som är arbetslösa beror på att de som har ett arbete först får sin nedsatta arbetsförmåga bedömd i förhållande till sina arbetsuppgifter, därefter sker bedömning i förhållande till möjlig omplacering på arbetsplatsen och förr eller senare mot alla sorters jobb, (inte typ Samhall). Har man inte något arbete blir sker bedömningen direkt mot alla sorters jobb. Det verkar hur som helst som om du har lyckats träffa på en jättebra läkare. Hoppas att det innebär starten på en resa till något bra även om resan kan bli lång. Kram igen!

• Hattis

Aha, Sniglisen är fortfarande här (apropå kommentarer som kanske undandbedes).

• Hattis

EA, skönt att vara ute ur det värsta depphålet! Krångligt med byråkrati som inte medför annat än att stå ivägen. Är lite nyfiken på vad som händer kan jag säga Gissar att du mest önskar ett klart besked och få jobba framåt.

• Hattis

Sticker som hastigast in näsan här och vad ser jag - Yngla har kommit! Grattis Snigeln med familj Där ser man, det behöver inte alltid dra ut på tiden.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!