• Hattis

Välkomna till Tivoli Empatia!

Mellanslagsmonstret har varit framme och snott alla utom ett!! Schas!

• Hattis

Å snigeln, låter lite förlossningsdepp där. Bra att ni är är lite uppmärksamma på det så att du inte behöver må så för länge. Kram!

Klockis - gläää för jobbig svärmor, svårt att komma undan, skönt att ni ändå bor några mil bort ändå. Kram på dig med!

Hjärta tillbakakaka vänner!

• Hattis

Mugglan - så klart har du rätt med påsenten (procenten). Och att det tråkigaste preventivmedlet är det effektivaste. När inget p-medel används och man "bara gjorde det en gång och tänk då blev det" så tänker jag att det är klart att man då gjorde det när kvinnan känner som störst lust - som ju de flesta gör just de dagar man är som mest fertil. Inte så konstigt egentligen att dessa lyckträffar (eller (o)lyckträffar för ogifta kvinnor förr) ledde till barn egentligen.

Nu ska här skäras upp kola. Har aldrig gjort det förut, brukar alltid hälla upp i knäckformar, så whis me luck

Glada gubbar har jag inte sett skymten av  blir det till jul blir ju detta försök också bränt. Inte en chans att få till det då suck. Men, men, ett par dagar kvar att hoppas på!

• Hattis

Snorkis - vad glad jag blev att läsa dina fantastiska nyheter!    Det måste gå väl nu! Vi är med dig hela vägen! Kraaaam!

Oms - GRATTIS till dotterns fina betyg! Det hade jag faktiskt inte trott utefter vad du har berättat! Vilken SUPERMAMMA du är. Det måste vara en av de bättre julklappar man kan få

Sweet - jisses, låter inte som om du har någon lugn och lång julhelg att se fram emot. Men spännande! Heja heja, hoppas att det går bra

Muggles - förstår att dina "det händer inte mig-tankar" har rubbats. Även mina dylika har sprungit sin kos och kommer nog aldrig tillbaka när det gäller graviditeter.

Snaily - vad bra att husläkaren hade en bra dag! Det låter för övrigt som om den bästa julen ni kan ha just nu är den ni ska ha, så det så. Bara ni tre som är där för varandra.

PB - klen tröst men min och mina arbetskompisars erfarenheter av karlar är att de faktiskt inte kan det där med städning. Men de mååååste då faktiskt lära sig!!! Se det som din uppgift att du inte curlar fram en sådan till bara. Men det tror jag inte att du gör

Oupsie - det låter för j..vligt och som en mardrömsgraviditet. Hoppas att du får det drägligare snart!

Här tänker jag slänga in handduken på glad gubbjakt för denna gång imorgon, och så försöker så sent vi kan innan vi åker, släkten får vänta . Maken har börjat benämna dem Sega gubbar (med rätta )

Är så glad över att vara ledig imorgon och landa inför jul hos päronen innan resten av släkten ska skjutsas och hämtas fram och tillbaka.

Hinner nog inte in så mycket mer före jul så en riktigt GOD JUL på er alla fantastiska trådisar!

• Hattis

Hej alla fina trådisar, god fortsättning på 2011!

Jag har saknat er!  

Vinkar till Oupsie om du ser mig, jag har varit frånvarande mest av sociala skäl (bortrest över jul och nyår, familj och vänner, mycket skidor ) men även på grund av att jag av olika anledningar haft MYCKET svårt att få datortid hemma, (äsch att det inte är irl-träff just just nu, fukar inte för mig att berätta här men det förhoppningsvis är inte någon större anledning till oro iaf.

Men nu till väsentligheterna - GRATTIS September!!! Jag läser ikapp bakifrån och såg såg att du fått ett blåmärke av Fragminet så då förstod jag! Spruta på och hoppas att den eländiga förkylningen lägger ned verksamheten någon gång. Håller tummarna stenhårt för dig!

Snorkis - håller med AMs resonemang om sorgeband! Lite synd att det inte används i dagens samhälle. Du har all rätt att vara ledsen och det är väl snarast mest normalt att INTE kunna känna lycka över din kompis läge just nu samtidigt som kompisen förstås har rätt att känna sig lycklig också.

Årsbudget - oj, det har jag och maken aldrig riktigt kunnat göra, vi har aldrig vetat om han har jobb eller inte, om han pluggar eller inte etc. Nu har det utsträckts till att vi vill resa lite mer eftersom vi hoppas att någon gång bli med barn och om jag blir det så vill jag nog inte resa alls känns det som, jag kommer vara (alldeles alldeles) för orolig.

Sweet - Å vad jag hoppas att det ordnar sig med ditt greencard!!! Kram på dig

Fru E - en skänk är kanske oftast mindre rangligt än ett vitrinskåp, samtidigt som det är fantastiskt att faktiskt ha finglasen exponerade. Jag skulle välja liknande färg som väggen hur som helst så att det inte ser för belamrat ut.

Porchez - kram!

PB ho ho

Muggles - Vecka 19!!! *smiley med gapande mun som jag inte vet hur man gör* Herregud, halvvägs tills Svenne och Lotta tittar fram.

EGO Ingen glad gubbe ville titta fram före jul vilket innebär att cykeln ränt iväg vilket tyder på att prolaktinet stuckit iväg, testade inte vidare över jul av olika orsaker vilket innebär att jag har noll koll på läget. Vi "fick till det" ett par gånger men jag tror inte något vidare på det, känner mig mycket ogravid. Om glad gubbe var dagen efter jag slutade testa (julafton) skulle BIM kunna vara tidigast den 9:e. Tänker inte testa förrän den 14:e.   

*Lite ledsen Hattis som inte vill börja äta skitpiller igen kryper in under en liten deppmantel, kilar ut till maken och är oerhört tacksam över att han är där och att vi för en gångs skull är ensamma*

• Hattis

*lite ledsen Hattis möts av Klockisens FANTASTISKA dekal och säger YES! Go for it! Nog är det så att man blir uppiggad av rosa! *

• Hattis

NEJ Mugglan, vilken obeskrivlig mardröm!!! Jag hade på något vis hoppats att det skulle ordna sig nu efter MA-helvete och IVF-förberedelser, att det liksom var meningen att du skulle SLIPPA gå igenom en massa skit nu. Jag blir så ledsen  Gråter. För vad det kan vara värt så skickar jag en kram till dig var du än är. Mina problem känns just nu ytterligt futtiga.

PB - Grattiskram! Hoppas att du mår lite bättre och att du känner att du kan koppla av från vardagen! Diskmaskinen som tar hand om din disk är andras bekymmer just nu iaf.

Nu ska jag gå ut. Och fundera. Vi har det så bra jag och maken. Vi har fått sent MA och mf. Det verkar ju inte som om vi har särskilt lätt att få ett friskt barn. I mina mörka stunder undrar jag om det är värt att fortsätta försöka.

• Hattis

Vad kul det är med långfärdsskidor i bra spår! Jag älskar ljudet av skida mot spår!

Vink vink Vickan! Till dig och Parnassia - jag har alltid förundrats över alla som har tvåor och treor - när får man till det? Knappast i sängen kanske. Ni som är på väg att köpa soffa - mitt råd är att köpa en STOR och bekväm, då kan den användas till mycket  Och helst inte betala för den sex gånger

Hej hoj också till Tinga - jo, jag är också en joggingtänkare - när det inte är snö på marken det vill säga. Och hipp som happ så är jag desto mer uppåt och tror och hoppas att jag är gravid. Ja, ja, det blir nog inte sista gången ni ser mig skriva så här

Oupsie -  Jag hoppas verkligen att det värsta går över efter förlossningen. Kraaam!

Cicci - Jag hade totalt missat hur det var med Vickevire, låter urläskigt. Så bra att det inte var något till slut

Snartis - Aha! Jag är ju inte den som ska säga något om att smyga  Har allt sett dig tidigare då du var inne här desto mera. Lycka till med allt nu

Nu har jag glömt vad jag skulle kommentera igen. Tjo!

• Hattis

Hepp! Jag tycker att det funkar som vanligt Oupsie.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!