´Håller med Kjell präst.. om det hade funnits gemensamma riktlinjer för alla vigslar så hade diskussionen aldrig behövt uppkomma.. Då hade alla vetat vad som gällt. Prästerna hade inte behövt ta samtalet med besvikna brudpar som har sina drömvisioner hur dom vill ha det. Men eftersom det är olika beroende på vilken präst man har så är det inte konstigt att folk blir besvikna. Vill inte gå in i någon större diskussion angående överlämning eller ej.. men min uppfattning är att dom flesta i dagens läge SOM SJÄLV ÖNSKAR BLI ÖVERLÄMNADE inte ser det som något kvinnoförnedrande utan det är romantiska fina tankar kanske påverkade från media osv.Den ursprungliga betydelsen tror jag har hos många försvunnit.
Persoligen så kommer jag att gå själv. Bakom mig kommer mina tre tärnor, bredvid dom kommer mina tre söner. Min m2b kommer att stå där framme med sin son (bestman)
Vi kommer att ha solosång när vi går in.. Sonja Alden "Du är allt jag någonsin önskat" (m2b vet ej vilken sång jag valt) väl framme vid altaret så kommer mina söner att pussa mig på kinden, skaka hand med m2b och sedan gå och sätta sig.
Betydelsen av detta är för oss är väldigt stark.. förresten så var det mina söner som sa att dom ville överlämna mig.. inte för att jag är deras ägodel.. utan för att dom är så glada för min och m2b skull.. dom spec den äldsta hade en väldigt jobbig period när jag och deras pappa separerade.. Men det är några år sedan.. Dom är helt enkelt väldigt glada för vår skull och vill visa detta såhär..Märk väl mina söner är inga personer som vanligtvis väljer att stå i centrum. Men detta är deras önskemål vilket jag är väldigt glad över.