• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • sweet saint

tycker att alla ska vara valkomna har.. for mig ar det bara lite svart att ge stod for nat jag personligen inte tror pa plus efter olika forsok har negativa erfarenheter av... mycket negativa..
    Som sagt.. kommer att stotta sa gott jag kan vilken "diet" man an kommer hit med, men..
    ja.. det blir lite svart att uppmuntra en person som inte atit en enda matbit pa tva veckor att "kom igen nu.. at inget.. ga ner i vikt till varje pris", vilket tyvar ar sa jag ser det..
    Dessutom har jag en fd kompis som at en sarskilld pulver diet... visst hon gick ner i vikt som bara den, madde superbra trodde hon. vill inte ga in pa detaljer, men jag har mina problem med att skrika Heja pa till en som ater exempelvis 400kcal/dag.

men jag ska forsoka.

• Cilla R

Nu har man åkt på magsjuka, men man får väl se det positivt att man kanske tappar några kilon på kuppen

• sweet saint

U've got mail jessie76!

• sweet saint

Cilla R
    Buhu... usch o fy.. lider med dig!

• Miafina

SÅ.. nu har jag läst de flesta av alla era sidor..och bestämt mig för att hoppa på ert tåg.... =)

Dem som känner sig stora och skäms över sin vikt kan sluta med det omedelbart *ler*... Jag stoltserar med mina 118 kg (sist jag vägde mig) till 175 cm.

Jag gifter mig om 15 månader och vill tills dess ha kommit en bra bit mot min målvikt (62-65kg)

Jag har börjat att övervinna mit sötsug, och äter mindre av det mesta, men framför allt av kolhydraterna (vita)... Kör dock ingen direkt metod utan vill ha alla förslag som går att få på hur jag gör det bäst =)

Hit it =)

• Isabeau

Tvillingsjäl: grattis till nedgången! WOW: 36:a!! Har inte skrivit på ett litet tag för jag har fixat lite med inbjudningskort. Sambon ville ha semlor ikväll, men de var slut (som tur var) Däremot hade han hittat torkade jordgubbar som var smaskens, men har ni doppat dem i choklad?? Ha en trevlig helg, tjejer!

• Isabeau

Miafina: välkommen! Försök hitta recept som är lätta, men ger god mättnad. Kolla t.ex. Viktväktarnas sida eller GI på Expressen. Byt ut fet grädde mot lättgrädde, ta mindre smör på mackorna osv. Du hittar säkert många tips här på tråden. Lycka till!

• Miafina

Problemet där är att jag gillar i regel inte fett.. äter inte grädde tex, gillar inte smält ost... (vanlig hårdost dock, osmält)

I mitt fall är ett av problemen att jag är så obeslutsam.. ändrar "taktik" hela tiden....

Sedan har jag ruskigt dålig ämnesomsättning också.. vilket gör att "stora offer ger små resultat"... Ingen ursäkt, men irriterande värre

• Drakdal

Hej, hej, en hel dag utan BT... känns lite tomt:D men nu är jag äntligen hemma framför datorn. Dagen har gått över förväntan! Jag har jobbat på Kåren (pub) och en sittning innan och där var det gratis mat (Tacos) och naturligtvis skulle de avsluta med kladdkaka (min favorit!!) och jag höll mig, åt tacos utan skal och bröd, dvs sallad tomat gurka mm, med köttfärs och cream fraich Och avslutade med en extra loka istället för kladdkaka! Känns så skönt. Men sötsuget är verkligen borta nu:)

kul för er som det går bra för och kämpa på som vanligt ni som tagit ett felsteg för tänk om ni inte hade varit sååå duktiga innan i veckan då hade ni kanske gått upp istället! Så tänk positivt istället. Även om ni inte går ner något så har ni ju i alla fall inte gått upp...

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg