• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • Sanasol

Hej brudar! Har börjat med viktväktarna för att gå ner i vikt, ska gå ner ca 12 kg har jag tänkt mig! kan jag hänga här med er?

• tvillingsjäl

Sanasol: Självklart!!

• Sanasol

:D Vad kör ni andra för metod?

• Brud 2006/07

Har lite dåligt samvete.. har inte skött mig så bra...
    Men ska ta nya tag idag. (igen)

Hoppas att det är ok att jag hakar på er tråd!

(ska gå ner 10 kg till bröllopet i nov, men det vore kul om det var klart till sommaren)

• lilla-Angelina

Fick hem Luritzons gi bok idag.Någon som har läst den?Vad tyckte ni?

• Jessie76

Välkommen Sanasol!! Jag har hållt mig till GI - tänket ett bra tag nu, men idag kör jag igång stenhårt för nu jäklar!!

Sweet Saint, nej jag fick "bara" två mail... Nu har du fått ett

• tvillingsjäl

Sanisol: Jag har kört GI å gått ner ca 6 kilo, har ca 2 kilo kvar att gå ner!

LillaA: Jag tycker att den är jättebra! Väldigt lättläst och rakt på sak! Du kommer att gilla den tror jag!

• Sanasol

Ah, jag vågar inte prova GI just för att det är en diet, om ni går efter exempelvis expressens modell? Kör viktväktarna för att lära mig en hållbar kosthållning på sikt, att få lite grepp om vad som är bra... för man har inte så bra koll!

Jag har beställt några kokböcker från VV också, och de verkar jättebra med lätta och smaskiga recept!

• tvillingsjäl

Gi är ingen diet, utan en livsstil även om man i början vänjer av sig med att äta allt för mycke kolhydrater eftersom det mår ingen bra av.

VV är säkert bra om det passar dig, personligen blev jag galen av att hålla reda på points hit å dit...dessutom är det dyrt! Jag lagar massor med god GI mat nu och är så glad att jag hitta nåt som passar mig, det är ju det som är det viktigaste!

• Isabeau

Sanasol: välkommen hit! Jag har kört VV "på riktigt" med pointsräkning, men det går rätt bra också att köra nån variant på frukost (se MåBra t.ex.) och sen hämta recept från matlagningsböckerna. Tycker VV funkar bra för min del eftersom man kan äta allt, men inte jämt. Lycka till!

Bols: fruktsallad..mmmmmm..tror jag ska göra det ikväll!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg