• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • fru UH

min mamma, som arbetat på apotek hela sitt liv, påstår att vissa blir gravida på första försöket om man ätit p-piller o slutat tvärt. hon har t o m sagt att hon vet par som haft svårt att bli gravida o att läkare har tipsat om att äta p-piller i några månader o sen sluta tvärt, fast detta sa min mamma säkert för 10 år sen. synd att jag knappt ätit p-piller i mitt liv, har inte mått bra av dem.

• Skärgårdsbruden

Hoppas att ni inte tycker att jag bara sticker in huvudet och säger att jag är gravid... :( Visste ju faktiskt inte att jag var gravid när jag började chatta med er och har fortfarande svårt att tro att jag är det. Men jag känner verkligen med er allihop, gravida eller ej, för det här är ju bland det största som hänt oss i våra liv - att vi bestämt oss för att försöka skaffa barn. Det är klart att det sätter igång en massa känslor som är svåra att stoppa.

Jag tror att det, hur klyschéartat det än låter, bara är tålamod som gäller. Jag vet hur svårt det är för själv är jag toknojjig och tolkar varenda tecken som min kropp visar, men ändå. Sen är det nog viktigt att försöka slappna av så mkt som möjligt. För mig hjälper det att träffa kompisar, promenera långt i höstsolen och att gå på massage och akupunktur. Då tänkter jag inte på det på ett tag i alla fall. Men det finns säkert andra sätt också.

• nenne78

Skärgårdsbruden
    näe, du räknas inte till en av "the others" *sagt med läskig röst*

• Snart så....

Fick reda på lunchen att jobbet betalar extra om man är mammaledig. Hade inte rikigt koll på vad de pratade om men ungefär. Vanligtvis får man ersättning på 80% men jobbet betalar 10% extra så man får 90% av lönen. Är detta vanligt?

• nu är jag fruL

Snart så: Jag tror att många stora företag har så.

• Bröllopstokiig

Så har det på mitt företag med, det är dock bara de 3 första månaderna, men bättre än inget.
    Ja ha, hur mår du nu då Snart så...?
    Känner du fortfarande av ömmande boobs? Berätta

• Snart så....

aha det visste jag inte med det är ju bra att få extra pengar :)

Just nu mår jag illa ...proppat/tröstätit massa rån och choklad som jobbet delade ut.

Varje gång jag springer på muggen så dubbelkollar jag boobsen. JA har fortfarande ont.

• Bröllopstokiig

ÅÅÅ vad spännande!!!
    Jag som inte har haft några symptom börjar få nu när man läser om er alla
    Känns pirrigt i hela magen och jag tycker det sticker i boobsen *asgarv* tror det är det som kallas inbillningssymptom eftersom man själv vill så gärna!

Nu ska jag ha internt möte, blääää...

• Liten med Mindre

CicciL - sympatisymptom? Och så undrar vi varför männen blir sympatigravida? :)

Visst är det väl ändå vanligare att de som lyckas på första försöket yttrar sig om att "oj, det gick fortare än vi tänkt", än att de som försökt länge säger att de försökt i 20 månader, eller fortfarande försöker?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???