• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Snart så....

CicciL: Jag tror du kan vara gravid just för att du denna gången saknar alla symptomer.

Vi båda kanske får niagrafallet imorgon

• Bröllopstokiig

Snart så... det känns som den ska komma när som helst! Jag springer med på muggen hela tiden, men det är inte ett spår av den. Kanske för att jag inte kör upp pappret i magsäcken (förr torr nu) Sjuk man är....
    Ja, den kanske bara håller sig borta för att jag vet att jag ska få den, nya spratt varje gång!

• Liten med Mindre

FruL

Jag letade upp din virvel-mejladress som ni använde för att byta nummer inför förra dejten. Du har fått mitt nummer där, ifall jag skulle komma bort på lördag, och inte dyka upp. Eller om något annat händer.

Är redan sugen på godsaker!

Har de förresten sötsaker på brunch? OTROLIGT sötsakssugen! Har inte längtat efter choklad sen före magsjukan. Trodde det var ett säkert tecken på något annat än pms. Nu hallucinerar jag praliner igen. :(

• Jessie76

Ingen ringer upp från Mvc, får lov att ringa imorrn på telefontiderna istället gissar jag.
    Annars fanns det ett nummer itll den där vårdguiden - undrar om man kan ringa dit?
    Egentligen är det nog inget farligt, men man vill ju ändå veta lixom...

Läste oxå att man "bara" får ett visst antal ägg/liv, det produceras inte nya varje månad - vart fan ligger dom äggen då??

• Liten med Mindre

Ägganlag i äggledarna, dvs halvfabrikat. Mognar ett eller kanske fler varje månad - oftast. Men tydligen inte alltid.

• Jessie76

Ok.. Haha... lät roligt - halvfabrikat

• Liten med Mindre

Funderar, på ägg-halvfabrikaten, kan jag och min livsstil påverka hur de mognar? Om det blir bra eller mindre bra mogna ägg?

Någon som har en teori eller länk?

• sweetstreet

Halloj!
    Nu är jag tillbaks! Skrev förra inlägget hemifrån (till frukosten som vanligt) men nu är jag på jobbet,
    Tyvärr måste jag jobba ganska mycket idag så det kan bli glest med stunderna framför datorn :(

Snart så,
    Ja det är BIM nu på sändag och kasnke fram till tisdag eller så.
    Fast även förut har mensen ibland varit ett par dagar sen. När jag började skirva i denna tråden (känns som eeeeevigheter sedan) så var det för att jag verkligen trodde jag var gravid då för brösten var superonda (haha! Alltså inte "evil" :D ) och sedan kom inte mensen på 5(!!!!) dagar efter BIM. Så man får väl se hur länge man får gå runt o vänta denna gång.
    Har förresten besök nu i en dryg vecka framåt. JÄTTEKUL! Tur att det inte är ÄL ;) utan "bara" BIM man väntar på. Hoppas att mitt besök (en av mina bästa vänner) ska kunna göra att jag glömmer bort att fundera över BIM och sedan när mensen kommer kanske hon kan pigga upp mig?! :)

• sweetstreet

Cicci
    Ta det lugn med pappret i muffen nu!
    Om du itne slutar med detta kommer du väl snart att vara som en Michelingubbe (eh, gumma?!) i muffen????????? ;) :D

• Snart så....

Mindre: Har faktiskt ingen aning. Men om man lever normalt så kan man nog inte påverka så mkt tror jag..

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???