• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Skärgårdsbruden

Ja, mindre, det är min uppfattning också. Själv trodde jag aldrig att det skulle gå så fort!

• Moppy

cicciL: det känns ju som det kommer ett plus för dig... ska du inte testa?!? fattar inte varför ni alla kan vänta till efter BIM med att testa. *nyfiken*

• Jessie76

Nej skärgårds, no worries

Jag har ringt mvc men dom ringer icke upp mig
    Försöker leta på nätet, men vet fan inte vad jag ska söka efter - mensbesvär?

Fan snart så... du driver oss snart till vansinne Spännande som tusan

• viktualia

Smygläsaren griper in:

Jessiegumman: en hel del frågor kan få sitt svar via www.vardguiden.se
    Annars kan man ofta få tag i sjukvårdsupplysningen för att komma vidare i vårdsnurren!

• sweetstreet

Ooooooo!!!
    GRATTIS Skärgårdsbruden!!!! :) :) :) :) :)

Måste kännas så otroligt härligt!

Snart så,
    Jag hänger på alla andra sierskor här i tråden och siar också att det blir ett plus imorgon. Jag förstår att du vill dämpa förhoppningarna, men jag kan ändå inte låta bli att tro. Med tanke på dina symptom som verkar vara så lika de vi hört talas om här! ;)

Moppy
    För min del vill jag inte testa förrän jag låtit det gå lite över BIM. Dett mest för att om jag testar så blir det en "grej i sig" vilket gör besvikelsen ännu större när det är ett minus. Om jag inte testar utan bara "väntar in blod i brallan" så är det lättare för mig att tänka att "jaja, inte denna gången heller alltså". Och till er som tänker "men ett test är bättre för bättre att veta svaret även om det är negativt än att gå i ovsshet" vill jag bara tillägga. Hm Trots minus på testen så kan man gå runt och tuta is sig själv att det kanske är "för tidigt", att testet inte var tillförlitligt och en massa andra grejer. ;) :D

Cicci, inget blod är ju väldigt bra!!

• Jessie76

TACK älskade Vickan - man kan alltid lita på dig :- p

• Jessie76

Haha... konstiga guppar det vart
    Ska genast kolla där

• Snart så....

Hej Sweet har du kommit till jobbet nu?

Hur är det med dig då? BIM hägrar väl för din del oxå?

Men usch vad alla verkligen tror att jag kommer få ett pluss! Om mensen/minus kommer imorgon så vet ni var ni ska leta va?
    Det är jag som kommer stå ute på fältet och gräva en djup grav med spade i ena handen och ett stort glas rödvin i andra.

• Bröllopstokiig

Moppy & sweetstreet: Precis så tänker jag med, därför testar inte jag heller före BIM, sen har jag testat så många gånger de föregående månaderna och det varit minus, så nu är det inte intressant att slösa test längre.
    Eftersom jag inte har haft symptom denna gången, har jag inte heller misstänkt något om att jag kunde vara gravid, men det gjorde jag förra gången! Så jag testade pga det....
    Sweetstreet: Nej du, inget blod än. Helt sjukt. Det brukar verkligen komma spotting på dag 27 (som jag äg på om det inte är dag 28 ändå...). Så jag sitter här och väntar, springer på toa och fortsätter köra upp papper men det är inte ett tecken på mens Spännande än så länge.
    Lovar att jag kommer med besked i morgon om att det vräker ner!

• Jessie76

"Även om ni har samlag några dagar innan ägglossningen kan kvinnan bli gravid. En del spermier kan leva upp till fem dagar efter att mannen fått utlösning."

Så stod det där i vårdguiden under befruktning.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???