• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nenne78

nu är jag fruL
    du behöver absolut inte hålla dig undan! Det är ju för det första DIN tråd och bör således handla om både positiva och negativa känlsor.

• nenne78

fruLlan (igen - du har ju så långt NAMN!)

däremot kanske en hund eller häst är bra just för att få bort fokusen på barntillverkningen. Men börja inte med piller utan bara lev som vanligt.

Ibland känns det som att jag hellre vill ha KATT än barn! Får man tycka så? De är ju fortfarande söta fastän de är typ 9 år.

• Liten med Mindre

FruL - försvinn inte - snälla!

Varför inte köpa häst och hund utan att börja med piller? Om det ändå "kvittar" om ni får barn eller ej, så låt naturen ha sin gång.

Kan hända släpper stressen om ni får in en liten vovve i familjen, och så funkar en massa andra saker av bara farten. Eller så har ni i alla fall en liten vovve. (Eller stor förstås.) :) Hade vi inte lägenhet så skulle vi skaffa katter, som säkert är bra för både minskad stressnivå med allt vad det innebär.

• nenne78

haahahaha vad det blev otäckt lika!

• Liten med Mindre

Oj, Nenne, vi var visst inne på samma spår samtidigt. Är inte så flink i fingrarna än. Måste nog skaffa lite te och en smörgås. Får se om jag slipper gravid-kommentarerna idag.

• nu är jag fruL

nenne
    det är INTE min tråd!!!!!!

det råkade bara vara jag som startade den.
    Tråden tillhör ALLA som är inne och skriver i den. Och jag är jätte glad över att så många behövde en tråd för att ventilera sina tankar, oror, känslor, rädslor och funderingar över det där med att bli gravid och skaffa barn.

det verkar ju uppenbarligen så att de flesta av oss delar samma oro osv.

jag tycker att det är underbart att folk hittat någon stans att vara glada, ledsna och ställa frågor.

MEN just nu känns det som om jag är extremt osynkad med övriga kämpar här. alla är glada och bubblar vilket även gör MIG glad. MEN min egen sorg och deppighet överskuggar detta . Så istället för att bara komma med neggiga inlägg som lägger sordin på andras funderingar.
    Så kan jag faktiskt JOBBA!!!!
    och inte sprida neggighet här.

ha det så bra alla flickor och hoppas att ni får en bra dag.

• Liten med Mindre

Fler kattälskare med andra ord. :)

Både jag och maken gosade av bara sjutton med katterna i Falun i helgen. Tur att det var kallt ute så att de låg inne och var slöa. Annars flyr de bara fältet.

• nenne78

mindre
    vi letar mer hus som har KATTLÄGE än barnläge för ingen av oss vill ha katt i lägenhet. Kattläge blir ju automatiskt bra barnläge...

FruLlan
    stanna här med oss oavsett vad du och din man skaffar!

• Liten med Mindre

Jo, att jobba dövar i alla fall ett av de dåliga samvetena.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???