• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • BrudSommar2006

Vi var på första mötet med doktorn igår, har bara träffat barnmorskan tidigare, för att prata om eventuellt fostervattenprov eftersom jag precis fyllt 35. Men det är som att välja mellan pest eller koler, det är ju ett hopplöst val känns det som. Jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag får missfall. Vi bestämde oss för det där Nupp-testen i alla fall så får vi se.

Men vad ont själva undersökningen gjorde när hon skulle klämma på magen. Sedan blödde jag lite efteråt och hade ont i magen hela kvällen, hade svårt att sova för att det gjorde så ont. I dag känns det lite bättre men fortfarande ömt. Ändå kändes det inte som att hon tog i alls.

Tänker varken Snart så eller CicciL stilla vår nyfikenhet??

• A.M.

Men kan du inte ta semester, Cicci? Eller är det det du inte får? Vilken dum chef!
    Förresten - något jag undrat - är det Cicci som Kicki, eller Cicci som Sissi? (Eller Kichi som i Gucci)

Just för att du inte har några symptom tror jag att det är något speciellt - nämligen en graviditet!!!

• Bröllopstokiig

Nenne: Jag tror inte jag får vara tjänstledig i 2 dagar för att göra en tv inspelning! Jag ska kolla av med personalchefen hur det ligger till på måndag, man kan ju fråga helt allmänt.
    Antagligen kommer jag berätta vad som är på g, men vet hur jag ska vinkla det. Man kanske kan skylla på att jag ska på bröllop i Dubai eller så, sen vad jag gör under tiden där ska de skita i... hmmmm ja ja vi får se...

• Bröllopstokiig

A.M.
    Vi får inte ta ledigt under oktober till och med december eftersom det är företagets viktigaste månader intäkts mässigt. Jag har inte ens fått min budget än, skulle haft den för 7 veckor sedan, men om jag visste den och hade en möjlighet att klara min budget till mitten av december, så tror jag de lättare hade släppt mig.

Ja ag inga symptom.... det är liksom 50/50 känns det som, kan vara mens kan vara grav. Märkligt är det i allafall.
    Tänkte på det i tunnelbanan, att jag hade stått och sagt till kompisar på jobbet att jag inte ville ha en bebis i juli pga sommaren och en massa som följer med det. Skulle inte förvåna mig om det blev just så bara för att kroppen vill jävlas med mig.
    Eller vill den jävlas med mig för att jag väntar mensen - den vill kanske att jag ska vara hispig och sen kommer den på söndag eller nåt i stället. Grrrr.

Har Snart så... Plussat eller? Hon kanske är så paff så hon stannade hemma idag eller? HAllå!!!!!!!

• nenne78

CicciL
    aaah 2 dagar bara, jag trodde det handlade om lite längre..
    Nu tillbaka till ämnet: har du test hemma eller måste du förbi ett apotek?? Spännande att se i helgen vad som händer! Fast jag vill inte hetsa upp dig för mycket så jag tror ingenting, jag hoppas bara att det blir + men är det inget så tycker jag lika mycket om dig för det.

• Bröllopstokiig

Gulle dig Nenne!

Det var meningen att det skulle vara en vecka med tv grejen, men jag sa till dem i går att jag inte kommer få ledigt så länge. Så jag föreslog att jag tar ett flyg som går en onsdag kväll, då kan jag jobba hela onsdagen. Sen behöver jag bara ledigt tors + fre och det kanske jag kunde fått liksom... åker tillbaka natten mellan söndag/ måndag, vilket betyder att jag får 4 hela dagar för inspelningen... men vi får se hur det löser sig!

Ag testerna. Jo men jag har cb dubbelpaket hemma som ligger och väntar på att mensen ska ha hållt sig bort tillräkligt länge.
    Vi får se vad som händer, men eftersom jag inte har det minsta lilla symptom (mer än att det kändes lite konstigt en kort sekunde i boobsen igår) så misstänker jag faktiskt bara att mensen är sen denna gången. Jag mår liksom precis som vanligt! Inte ett ända tecken. Skumt.
    Den som lever får se...
    Sen kan jag inte låta bli att tänka, att det är så typiskt, här har man längtat och försökt i månader, precis DÅ får jag roliga jobberbjudanden! Så et skulle inte förvåna mig om det var ett plus nu bara för det... och om det inte är det så känns det så fantastiskt mycket bättre denna gången just pga allt annat som har hänt nu... ja ja

Fredag, och i morgon ska vi käka brunch! Ska bli såååå trevligt att se er igen ni som ska me!

• Snart så....

Här...suttit i budgetmöte hela morgonen :(

Började morgonen med ett test och det var självklart ett stort MINUS, sen kom det massa brun/svart sörja.
    Inget rött i sikte än, inget pluss, yrslig och fortfarande ONT i brösten. Kunde inte ligga på varken mage/sidan inatt
    Usch verkligen ingen bra morgon...

CicciL: Jag tror oxå att du är gravid!

• Bröllopstokiig

Snart så...
    Jag tror du är gravid, men hcg halten har inte blivit så hög i kroppen än. Jag känner verkligen igen din sörja från min förra gång då jag var gravid. Spännande!
    Det kommer bli + i helgen!
    Jag har inte ett enda symptom, så ibland misstänker jag grav, men lika snabbt misstänker jag mens. USCH varför kan inte bara mensen komma nu, så jag inte behöver undra så mycket.

• nenne78

jag håller tummarna för er båda, jag tror precis som Cicci att det var lite tidigt att testa för att få ett säkert svar. *hoppas, hoppas*

Håll ut och hoppas på +!

• Snart så....

Cicci: Håller med, nu är det 3 dagen med konstiga färger på slem/sörja. Det brukar vara max 2 dagar och sen visar sig iallafall lite rött.

Jag är faktiskt inte helt säker på ett pluss, tror att kroppen ska jävlas lite till.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???