• Danielaa

Byter ni efternamn?

Hur gör ni me efternamnet? Byter någon av er/båda eller behåller ni era "vanliga"?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-02 10:02
    Lägger till.. Skriv gärna varför den som byter gör de eller varför ni väljer att behålla osv...

• Svar på tråden Byter ni efternamn?
  • Ullrika

Vi kommer båda byta efternamn och tar min mammas efternamn, på det viset slipper vi båda ifrån -son efternamn .

• kassandra

JOPP Jag bytter efternamn till ett finskt som min mor ej kan stava eller uttala.

• Nalle Puh 40

Vi byter till ett släktnamn pga av det inte är så kul med ett -son namn

• Zsarah
    kassandra skrev 2008-07-15 21:27:57 följande:
    JOPP Jag bytter efternamn till ett finskt som min mor ej kan stava eller uttala.
    OT men är det ett vanligt finskt namn`?
  • mammajs

Vi tar mitt efternamn som är finskt (dock ganska ovanligt i Finland också tror jag?!). Jag vägrar ta blivande maken vanliga -son namn.

• Sommargrönt

Jag byter till min blivandes. Det är lite ovanligare och så vackert. Jag har ett tråkigt son-namn som dessutom kommer från min pappa som jag inte har superrelation med direkt. Hade jag haft mammas efternamn hade jag varit mer tveksam, nu känns det bara som att jag får fördelar med att byta.

• Tavi

Jag behåller mitt efternamn men tar även hans, I holland skall kvinnan behålla sitt namn oxå.Mest för att ta vara på någon Hollänsk tradition ;)

• lillP

Vi kommer att behålla våra respekrive efternamn. Ingen är intresserad av att ta den andres namn samt att vi orkar inte hitta på ett eget

• kassandra

zsahra: vad betyder OT ? Nej det är inte vanligt bara deras släkt som har det .

Svar på tråden Byter ni efternamn?