• Danielaa

Byter ni efternamn?

Hur gör ni me efternamnet? Byter någon av er/båda eller behåller ni era "vanliga"?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-02 10:02
    Lägger till.. Skriv gärna varför den som byter gör de eller varför ni väljer att behålla osv...

• Svar på tråden Byter ni efternamn?
  • Fenixx

vi har bägge ovanliga efternamn, men jag kommer ta hans då våra barn även har det så vi blir komplett. sen är hans mer ovanligt också, lite skoj så med.

• bridesilly

Vi har pratat miljoner gånger om detta. Jag har ett väldigt ovanligt och han har ett son namn. Visst är känns det mer äktenskap att ta hans efternamn men att byta bort mitt ovanliga jättefina efternamn vill jag inte heller. Vi tror vi har enats om att han tar mitt efternamn.

• Sataya

jag byter till hans namn.. mitt är så vanligt dessutom så valde vi att år dotter skulle heta hans efternamn.. hade dock gärna tagit något av våra två släktnamn men han vill behålla sitt namn han har nu...

• Jessie Gustav

Ingen av oss ville behålla våra efternamn så vi tog min mormors flicknamn istället så vi kommer att byta båda två..Kändes bäst så.

• Brud28

Jag byter efternamn!
    vi diskuterade fram och tillbaks och kom fram till att v tar hans efternamn!
    Båda är lite ovanliga så de var svårt, men jag ska eventuellt lägga till mitt som mellannamn om jag saknar de för mycket

• Nalle Puh 40

Vi ska ta ett släktnamn till min sambo, inte så kul att ha ett -sonnamn som vi båda ha nu

• Marsaphir Marlean

Vi byter till min mammas släktnamn då jag skulle få heta samma som min killes syster om vi tog hans namn, och han hatar mitt efternamn pga. en mobbare som hette så, så vi behåller våra initialer men byter båda namnet till min mammas släktnamn (min mamma var snäll nog att byta namn så att jag fick det till vår blivande familj).

• 20080802

Marsaphir Marlean: Menar du att din mamma bytte namn nu för att ni skulle få ha det fina namnet för er själva? Varför kunde ni inte heta samma som din mamma??? Eller missförstod jag dig?

• tolonta

Det kanske var ett släktnamn som var så pass långt tillbaka att hennes mamma får byta till det, men inte hon... Men om hennes mamma har bytt till det, så får hon också ta det... (så tänkte jag i alla fall...)

• 26juli2008

Vi behållare våra respektive efternamn. Min killes efternamn är fult, alltså riktigt fult. Jag har ett ovanligt efternamn och han ett mer vanligt men inte jättevanligt efternamn! tror jag hade hellre bytt om han hade haft ett vanligt son-namn.

Svar på tråden Byter ni efternamn?