• Danielaa

Byter ni efternamn?

Hur gör ni me efternamnet? Byter någon av er/båda eller behåller ni era "vanliga"?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-02 10:02
    Lägger till.. Skriv gärna varför den som byter gör de eller varför ni väljer att behålla osv...

• Svar på tråden Byter ni efternamn?
  • Myran 0802

Jag byter och jag byter med glädje, då mitt efternamn inte betyder något för mig så byter jag till ett som kommer betyda något för mig.

• lycklig78

Jag velade läääänge. Tog båda, men känner att jag hellre ändrar till hans för det blir för tungt.

Om ni behållt båda, hur gör ni med namnteckningen?
    (Lånar tråden lite.... )

• Danielaa

lycklig78: Jag har ett dubbek efternamn sen innan (efter mamma å pappa... ) å jag skriver med båda när jag skriver min namnteckning...

• 20080301

Jag bytte, blir så rörigt annars med tre namn på ytterdörren och jag får aldrig min post i mitt gamla namn, funkar bättre nu

• lycklig78
    Danielaa skrev 2008-07-02 10:03:44 följande:
    lycklig78: Jag har ett dubbek efternamn sen innan (efter mamma å pappa... ) å jag skriver med båda när jag skriver min namnteckning...
    Måste man det? Jag har 2 långa.
  • Anettan73

Jag behåller och tar hans i mellan. Han tar mitt och tar hans eget i mellan.

• Danielaa
    Anettan73 skrev 2008-07-02 10:07:08 följande:
    Jag behåller och tar hans i mellan. Han tar mitt och tar hans eget i mellan.
    De va ju smart, då får ni ju samma följd på de oxå... Så har jag inte tänkt innan!
  • Danielaa
    lycklig78 skrev 2008-07-02 10:05:19 följande:
    Måste man det? Jag har 2 långa.
    Nä, man kan nog skriva typ *förnamn* "A" *Efternamn* ("A" e alltså de efternamn du har i mitten om man säger så...)
Svar på tråden Byter ni efternamn?