• Vill nu

Är 300 kr för saftigt i kuvertavgift?

Vad tycker ni? Detta täcker inte hela kostnaden för mat och dryck/pers, men en del. Tänkte inte ta ut någon avgift av närmasta familjen (föräldrar och syskon, samt mor- och far-föräldrar) utan mer avlägset som kusiner och våra vänner...

Tycker själv att det är ok att betala 300 kr och slippa köpa present, men vad tycker andra? Är det för mycket?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 13:48
    Vill bara förtydliga:

Vi KOMMER at tta kuvertavgift, så alla svar i stil med "varför inte bjuda på maten" undanbedes...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-10 19:46
    Vet inte om folk läser dåilgt, eller bara inte kan hålla sig till ämnet, vi diskuterar inte OM man ska ha kuvertavgift eller inte i den här tråden (finns 1000 andra för er som vill göra det) utan hur stor en rimlig kuvertavgift är när man ska ta det! *grrr*

• Svar på tråden Är 300 kr för saftigt i kuvertavgift?
  • Lucia05

Nej, jag tycker inte det är OK att betala brudparet för att komma på deras bröllopfest!

• Vill nu
    Lucia05 skrev 2008-08-10 19:41:20 följande:
    Nej, jag tycker inte det är OK att betala brudparet för att komma på deras bröllopfest!
    Åter igen: DET VAR INTE KUVERTAVGIFTENS VARA ELLER INTE VARA VI AVHANDLAR HÄR!!!
    Snart blir jag arg!!! Alla gör vi på olika sätt, och vi kan väl försöka respektera att vi har olika åsikter, men håll dem för dig själv tills någon ber om dem!!! Kalla mig inte snål för att jag väljer att göra på ett annat sätt än dig!
  • 080808brud

Vi tog 350 SEK, barn under 18 gratis, och det var ingen som reagerade negativt på det. Precis som tidigare nämnts tyckte våra gäster det var en utmärkt ide eftersom de visste att alternativet var att bara bjuda våra föräldrar. . . Innnan vi bestämde priset diskuterade vi med nära och kära om 350 var ok, och det var det absolut. (Det egentliga priset var ca 600 per person.) Vi kände också att om gästen inte varberedd att betala 350 kr så betydde det inte tillräckligt för att vi skulle vilja ha dem där! Vi hade en kanon dag och kväll och varenda gäst verkar nöjd!
    Lycka till!

• Piiiip

Tycker inte heller om kuvertavgift, men som sagt. Det diskuteras inte här.

Tycker att 250 kr är ok per vuxen person. Men att barn ska vara billigare/gratis.

• Vill nu
    080808brud skrev 2008-08-10 19:48:38 följande:
    Vi tog 350 SEK, barn under 18 gratis, och det var ingen som reagerade negativt på det. Precis som tidigare nämnts tyckte våra gäster det var en utmärkt ide eftersom de visste att alternativet var att bara bjuda våra föräldrar. . . Innnan vi bestämde priset diskuterade vi med nära och kära om 350 var ok, och det var det absolut. (Det egentliga priset var ca 600 per person.) Vi kände också att om gästen inte varberedd att betala 350 kr så betydde det inte tillräckligt för att vi skulle vilja ha dem där! Vi hade en kanon dag och kväll och varenda gäst verkar nöjd! Lycka till!
    Tack!
  • Vill nu
    Piiiip skrev 2008-08-10 19:51:04 följande:
    Tycker inte heller om kuvertavgift, men som sagt. Det diskuteras inte här.Tycker att 250 kr är ok per vuxen person. Men att barn ska vara billigare/gratis.
    Vi kommer att ha barnfri middagså det blir sågratis det går att bli för dem!
  • didis

Okej. För alla ömma tår formulerar jag om mitt svar.

På trådskaparens fråga "är 300 kr för saftigt i kuvertavgift?" blir mitt svar:

Ja det tycker jag absolut blir för mycket och risken är att flera av era inbjudna också tycker det men av artighet inget säger.

En lämplig summa för kuvertavgift tycker jag är 0 kr.

• Vill nu
    didis skrev 2008-08-10 21:37:06 följande:
    Okej. För alla ömma tår formulerar jag om mitt svar.På trådskaparens fråga "är 300 kr för saftigt i kuvertavgift?" blir mitt svar:Ja det tycker jag absolut blir för mycket och risken är att flera av era inbjudna också tycker det men av artighet inget säger. En lämplig summa för kuvertavgift tycker jag är 0 kr.
    *suck*
  • lbmarbrg
    didis skrev 2008-08-10 21:37:06 följande:
    Okej. För alla ömma tår formulerar jag om mitt svar.På trådskaparens fråga "är 300 kr för saftigt i kuvertavgift?" blir mitt svar:Ja det tycker jag absolut blir för mycket och risken är att flera av era inbjudna också tycker det men av artighet inget säger. En lämplig summa för kuvertavgift tycker jag är 0 kr.
    Kuvertavgift är ett utmärkt alternativ för de som inte önskar sig presenter och som inte heller har föräldrar som kan bidra med, låt säga, 10000 kr till bröllopet.
  • didis

Vill nu skrev 2008-08-10 21:52:54 följande:

*suck*
    Vitsen med att ställa frågor utgår jag från är att få input från olika håll, inte bara få medhåll.

Jag hade dock inte uppfattat att det var en så otroligt laddad fråga.
Svar på tråden Är 300 kr för saftigt i kuvertavgift?