• Ab fab

Fikasugna erfarna makar

Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!

Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn

• Svar på tråden Fikasugna erfarna makar
  • Linum

Jag läste precis att Dogge Doggelito vill bli filmstjärna. Han vill bli en ny Benicio del Torro. Lycka till, säger jag... Vad ska han spela för roller tro? Kort, krumryggad förortskille med keps och ett taskigt uttal. Luktar Guldbagge lång väg!

• Nibla

Frujj,
    Pappersakademien i Partille var som vilken pysselbutik som helst. Inget WOW direkt, men helt ok.

• Bauti

Hej flickor

En bra dag idag. Har fått in två nya bokningar. Och i morgon har jag två kunder.

Skall äta blodpudding med bacon snart *mums*
    Min make har blivit så gullig på sistone. Har lagar mat till mig varje dag och är jätte söt mot mig.
    Så igår frågade jag vad som är på gång. Han sa inget. Då slant det ur mig: -"Har du varit otrogen". Han inte få stopp på orden. Han såg frågande på mig och undrade vart jag hade fått det ifrån. Och sa med stark röst NEJ.
    Hihihi, kul igentligen att man tror det så fort han e söt

• Frujj

Hej i kvällsmörkret
    Ytterligare en pysselfråga från mig.

Vilka pysselaffärer finns kvar i Gbg-trakten??

Pappersakademin i Allum
    Kortmakaren i Floda

men i Gbg??
    Det var ju nån affär som var till salu för ett tag sen, har den stängt??

• Nibla

Frujj,
    Du har Arkivet vid Domkyrkan
    Format (bakom gamla Sheraton)
    InEx (vid kompassen, samma sida som SoHo, caféet)

• Bauti

Format var det som var till slau. Vet inte hur det blev med det.

• Frujj

Ja just det, Format var det jag tänkte på. Det var väl hon som blivit rånad i affären oxå. Usch. Undra om affären är kvar, ska snart iväg o leta stämpel och papper till dopinbjudningar. Har bokat vigselkyrkan med samma präst. Lite kul

• Frujj

Vilka nätaffärer använder ni er av då, pysslare?
    (om ni shoppar på nätet såklart)

• Frujj

Var ju på utvecklingssamtal med stora E idag, och det var så nöjda med henne och hon trivs i skolan. Tog dock upp det där som jag berättade om häromdan och läraren sa att han oxå märkt att hon var lite osäker, frågade lite mkt när hon redan visste osv. Så vi satte upp som mål att jobba med självförtroendet. Bra!
    So far so good... har man en sexveckors bebis hemma så får han snällt följa med på utvecklingssamtal... på den halvtimman hann lilleboo med följande:

Bajsa igenom blöjan och ut på kläderna = blöj- och klädbyte
    Äta
    Rapa högt två gånger
    Fisa högt och ljudligt
    Bajsa igen
    Nytt blöjbyte...

Hihi en effektiv halvtimma för en sexveckors kille!

• Carma07

Frujj: Format har slagit igen. Låter som en bra plan för E. Effektiv lilleboo ni har.

Vad långt ni hunnit med era dopplaner. Vi funderar på att ev ha det uppe i Norrland och då får det nog vänta lite.

Frujj igen: Jag handlar de flesta av mina stämplar på mässorna. Och efter att vi började med våra pysselträffar har jag knappt köpt några alls eftersom vi tillsammans har väldigt många. Ska försöka få ihop någon lista att maila till dig.

Har varit iväg en snabb sväng till Apoteket idag. Vår lilltjej har blivit snuvig och jag ville ha lite medicin hemma i beredskap. Maken var sjuk under helgen och hon kan ju ev ha blivit smittad.

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar